اخبار داغ

لذت گردش در روستای زیبای کرخنگان شهرستان خاتم؛

از چنارهای کهنسال کر تا جنگل های انبوه و تماشایی لایجمه

از چنارهای کهنسال کر تا جنگل های انبوه و تماشایی لایجمه
اگر تصمیم دارید که تعطیلات عید را به استان یزد سفر کنید، حتماً به شهرستان خاتم هم سر بزنید، چرا که این شهرستان یکی از شهرهای گردشگری کشور است که دارای روستاهای بکر و نمونه گردشگری زیادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از طنین خاتم؛ شهرستان خاتم با جمعیت حدود 40 هزار نفر در 250 کیلومتری جنوب استان یزد واقع‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طنین خاتم,

اگر تصمیم دارید که تعطیلات عید را به استان یزد سفر کنید، حتماً به شهرستان خاتم هم سر بزنید، چراکه این شهرستان یکی از شهرهای گردشگری کشور است که دارای روستاهای بکر و نمونه گردشگری زیادی است.

,

روستای کرخنگان روستای نمونه گردشگری استان یزد

, روستای کرخنگان روستای نمونه گردشگری استان یزد, روستای کرخنگان روستای نمونه گردشگری استان یزد,

روستای کرخنگان خاتم به‌عنوان یکی از روستاهای نمونه و هدف گردشگری استان یزد، همواره موردتوجه گردشگران و دوستداران صنعت گردشگری است. این روستا با داشتن آثار تاریخی و طبیعی ارزشمند چشم‌انداز زیبایی را برای هر بیننده‌ای که این منطقه بکر را برای گردشگری انتخاب می‌کند فراهم کرده است.

,

وجه‌تسمیه این روستا به کرخنگان از وجود دو مزرعه بزرگ به نامˈ کر ˈ و ˈخنگانˈ در این منطقه حکایت دارد که هردوی این مزرعه با برخورداری از چشم‌اندازهای زیبا در دل این منطقه خودنمائی می‌کنند. شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی و دامداری هست و محصولات گندم، جو، لوبیا و عدس از مهم‌ترین محصولات زراعی و تولید شیر، ماست، پنیر و کشک از مهم‌ترین محصولات دامی این منطقه محسوب می‌شوند.

,

این روستا به خاطر واقع‌شدن در محل تلاقی شهرستان‌های بوانات فارس و نزدیکی به شهرستان شهربابک استان کرمان ازلحاظ موقعیت جغرافیایی دارای اهمیت خاصی هست. چنارهای کهن‌سال کر، جنگل‌های انبوه و تماشایی لایجمه، استودان صخره‌ای، غارهای طبیعی و درختان دیر زیست از آثار ارزشمند این روستا به شمار می‌آیند. این روستا با جمعیتی افزون بر 3 هزار نفر از روستاهای پرجمعیت خاتم به‌حساب می‌آید.

,

, ,

درخت چنار گرمه علیا (گرمه بالا) واقع در روستای کرخنگان شهرستان خاتم به شماره  ثبت ملی 266 است و قدمت این اثر طبیعی به حدود 700 تا 750 سال قبل می‌رسد.

,

این درخت تک‌پایه قطر یقه‌اش 685 سانتی‌متر و تاج آن به‌طور کامل سالم بوده ولی تنه آن در اثر سن زیاد پوک و سوخته و منجر به خالی شدن آن شده است و ریشه درخت تا عمق 12 متری زمین پیش رفته است.

,

, ,

استودان صخره ای کرخنگان خاتم نمادی از تمدن دیرینه در استان یزد

, استودان صخره ای کرخنگان خاتم نمادی از تمدن دیرینه در استان یزد, استودان صخره ای کرخنگان خاتم نمادی از تمدن دیرینه در استان یزد,
, ,
انتهای پیام/آ
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه