اخبار داغ

تلاش کارآفرینان جوان برای احیای اقتصاد مقاومتی/حمایت نیمه کاره مسئولین جوانان را دلسرد می کند

تلاش کارآفرینان جوان برای احیای اقتصاد مقاومتی/حمایت نیمه کاره مسئولین جوانان را دلسرد می کند
یکی جوانان روستای مانیزان از توابع شهرستان خنداب است که در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی قدم برداشته و کارگاه پرورش بلدرچین را در این شهرستان احداث کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب، اشتغال زایی در روستاها از جمله اقداماتی است که مانع از مهاجرت روستاییان به شهرها می شود و این موضوع باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری نسیم خنداب,

طرح های اقتصادی کوچک و درآمدزا در روستاها نه تنها از مهاجرت ساکنان روستا جلوگیری می کند بلکه پیشرفت و آبادانی روستاها را نیز به دنبال دارد.

,

 طرح های اقتصادی در کنار فعالیت های کشاورزی علاوه بر اینکه بستر مناسبی برای اشتغال جوانان است، می تواند گام مهمی در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی باشد.

,

علی ابراهیمی از جوانان روستای مانیزان از توابع شهرستان خنداب است که در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی قدم برداشته و کارگاه پرورش بلدرچین را در این شهرستان احداث کرده است.

,

ابراهیمی کارآفرین جوان روستایی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری نسیم خنداب، گفت: بعد از اتمام تحصیلات دانشگاه بیش از دو سال در زمینه خاصی فعالیت نداشته و در کنار پدر کشاورزی می کردم.

, پایگاه خبری نسیم خنداب,

 ابراهیمی اظهار کرد: از پاییز سال۹۵ طی مشاوره با مسئول بسیج سازندگی تصمیم به پرورش بلدرچین گرفتم اما با شروع بیماری آنفولانزا این پروژه به تاخیر افتاد.

,

, ,

 این کارآفرین با اشاره به اینکه تمام هزینه های این پروژه به صورت امانی انجام شده، گفت: به علت نداشتن سرمایه و شغل برای راه اندازی این طرح نزدیک به ۲۰ میلیون تومان قرض گرفتم.

,

 وی افزود: برای دریافت تسهیلات به بسیج سازندگی مراجعه کردم اما به علت نداشتن مدرک تخصصی پرورش بلدرچین و عدم توان پرداخت تسهیلات موفق به دریافت وام نشدم.

,

ابراهیمی گفت: در این پروژه ۲ هزار جوجه بلدرچین تخم گذار، خریداری کردم اما برای فروش تخم های بلدرچین نیازمند به صدور پروانه بهره برداری توسط جهاد کشاورزی هستم.

,

, ,

 وی در ادامه گفت: سازمان جهاد کشاورزی به دلیل اینکه این پروژه داخل روستا است پروانه بهره برداری صادر نمی کند و بدون پروانه کسب تخم های بلدرچین خریداری نمی شود.

,

این جوان کارآفرین با اشاره به این موضوع که در اوایل اسفند ماه سال ۹۵ حدود ۲ هزار جوجه بلدرچین ۴۵ روزه خریداری کردم، گفت: این جوجه ها بعد از ۵۰ الی ۶۰ روزشروع به تخم گذاری می کنند.

,

ابراهیمی ضمن اشاره به هزینه های بالای پروژه پرورش بلدرچین گفت: در حال حاضر مراحل راه اندازی این طرح انجام و در آستانه بهره برداری است اما در صورت صادر نشدن پروانه بهره برداری تمام تلاش و هزینه ها بی نتیجه می ماند، چرا که فروش این تخم ها نیازمند پروانه بهره برداری است.

,

 وی افزود: به دلیل شیوع بیماری آنفولانزا پروژه چند ماه عقب افتاد و متحمل خسارات زیادی شدم و با اتمام ایام نوروز باید هزینه هایی که به صورت قرض دریافت کرده ام را پرداخت کنم.

,

این جوان کارآفرین  ضمن درخواست از مسئولین برای صدور پروانه بهره برداری این پروژه گفت: پرداخت ۲۰ میلیون تومان هزینه های راه اندازی این طرح برای جوانی که به تازگی وارد عرصه تولید شده سنگین است، از مسئولین انتظار می رود با ارائه تسهیلات مناسب و حمایت از طرح های جوانان به آنان کمک کنند.

,

ابراهیمی با اشاره به این موضوع که یکی از دلایل مهاجرت جوانان به شهرها فراهم نبودن اشتغال در روستاها است، گفت: با ایجاد کارگاه های زود بازده و حمایت از طرح های اشتغال زا در روستاها می توان با پدیده مهاجرت مقابله کرد که این امر حمایت مسئولین را می طلبد.

,

وی در پایان ضمن اشاره به خواص پرنده بلدرچین خاطرنشان کرد: این پرنده جز پرندگان وحشی است که در برابر بیماری مقاوم بوده و گوشت و تخم آن دارای مزایای زیادی است، کلسترول تخم بلدرچین پایین بوده و ضد سرطان است که برای افزایش هوش و برای کودکان مفید می باشد.

,

هماهنگی و اقدام دستگاه های دولتی و غیر دولتی شهرستان، نتایج چشمگیری در زمینه اشتغال جوانان در مناطق شهری و روستایی به دنبال دارد، هماهنگی و عزمی که مشکلات کوچک پروژه هایی مانند پرورش بلدرچین را در کوتاه ترین زمان ممکن حل کرده و دغدغه های شغلی یک جوان را برطرف کند.

,

اقدامات و حرکت مسئولین در راستای سامان بخشیدن به این طرح ها تنها نیازمند اعتقاد به اقتصاد مقاومتی و اعتماد به جوانان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه