اخبار داغ

از دید و بازدید هایمان بوی نامهربانی می آید

از دید و بازدید هایمان بوی نامهربانی می آید
از عید دیدنی، مسافرت و دورهمی همه و همه اسمی بیش نماینده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض نی ریز؛ این روزها عید گردی هایمان بوی دیدو بازدید نمی دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض نی ریز,

در جمع ها نشسته ایم اما دل هایمان پیش هم نیست، دل هایمان گرم نیست به حضور در کنار یکدیگرو داشتن همدیگر، کمی به عقب که برمیگردیم و مرور می کنیم خاطراتمان را، چه حال وهوایی داشت نوروز؛ از ماه ها قبل همه به تکاپو می افتادیم که نوروز را به یهترین نحو برگزار کنیم.

,

  ازخانه تکانی و خرید گرفته تا سبزه سبز کردن و چیدن هفت سین اما چندسالی است که دیگر بوی خوش بهار سرمستمان نمی کند و هیجانی برای این جشن باستانی نداریم.

,

قدیم ترها سال که تحویل می شد چادرهایمان روی میخچه بود و اماده رسیدن میهمان یارفتن به مهمانی بودیم.

,

عجب مهمانی هایی بود، آن روزها صدای خنده ها و تعریف کردن هایمان گوش فلک را کر می کرد و اما این روزها هر کار هم که انجام می دهی که به یکی نزدیک شوی در مهمانی ها  تاکلامی حرف بزنی و حال و احوالی کنی انگار با همه هفت پشت غریبه ای و هر کس فک و فامیل جدید پیدا کرده و مشغول خوش و بش کردن با ان هاست.

,

اری فضای مجازی را می گویم.

,

گوشی های اندروید که این روزها انگار چسب 2قلو هستند پدر آمرزیده ها اصلا نمی شود که نمی شود از برخی ها جدایش کرد.

,

مهمانی ها هم شده اند سوت و کو، نه صدای خنده ای، نه گفت و شنودی و نه صدای بازی های، بچگانه ای که ما قدیمی تر ها خوب در خاطرمان داریم.

,

در کنار همیم اما دور از یکدیگر اینهم تازه اگر کسی درخانه بنشیند، موقع سال تحویل که می شودتازه یادمان می اید مسافرت هایمان را شروع کنیم و الا ماشاءالله بزنیم به دل جاده و تخته گاز تا ناکجا ابادها پیش برویم غافل از اینکه این سفرها لحظه لحظه اش را می تواند خاطرات شیرین رقم بزند و پیست اتومبیلرانی نیست که هرکس بخواهد سرعت و قدرت ماشین خود را به رخ دیگری بکشد، غافل از اینکه سفر یعنی  لذت بردن نه دلهره و اضطراب، به دل جاده می زنیم.

,

 

,

اخر یکی نیست بگوید جناب به کجا چنین شتابان اگر عجله داری خب مجبورت که نکرده اند ادم می گذارد سر دل استراحت، برخی ها هم که در جاده ها با یکدیگر مسابقه اتومبیلرانی می گذارند و به قول خودشان عشق هیجان هستند غافل ازاین که این جاده های شلوغ و پرترافیک هزاران هزار خانواده را در خود دارد و یک لغزش و اشتباه نابجای ما ممکن است جان خودمان و عزیزان هموطن رابه خطر بیندازد و هیچگاه هم نتوان ان را جبران کرد، سفرهای نوروزی لحظات خوبی است اگر همه به اتفاق هم به دنبال سفری ایمن با رعایت قانون باشیم.

,

 

,

گاهی اوقات یک سرعت نابجا در یک لحظه جان چندین نفر را می گیرد و جشن باستانی و زیبای یک یا چند خانواده را تبدیل به عزا می کند.

,

هموطنان عزیز بهتر است تا جایی که می توانیم در روزهایی همچون عید که جاده ها کمی شلوغ است با رعایت نکات ایمنی سفری ایمن و خوب را برای خود و دیگران رقم بزنیم و اگر غیراز این است و به دنبال هیجان و سرعت هستید بگذارید یک زمان دیگر و درجایی مناسب تر و این روزهای نوروز را به فامیل ها سرزده و از بودن در کنار ان ها لذت ببرید.

,

م.طهماسبی

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه