اخبار داغ

شورا نهادی سازنده بر پایه انتخاب مردم(2)

شورا نهادی سازنده بر پایه انتخاب مردم(2)
عضویت در نهاد شورا در واقع فرصتی برای خدمات رسانی به مردم و افتخاری برخواسته از اعتماد مردمی است که با رای خود سرنوشت 4سال شهر یا روستای خود را به دست منتخبان شورای اسلامی می سپارند.
[

یادداشت روز  شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ز پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار:30اسفند 95تا 6فروردین 96زمان ثبت نام داوطلبان عضویت و کاندیداتوری شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور اعلام شد تا علاقمندان به خدمت و آنان که می توانند به نوعی در حل مشکلات مردم نقش داشته باشند برای اعلام کاندیداتوری در این عرصه با حضور در بخشداری ها و فرمانداری ها ثبت نام کنند.
با پایان یافتن روند ثبت نام متقاضیان کاندیداتوری در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مراحل قانونی بررسی، احراز و تائید صلاحیت افراد ثبت نام شده انجام می شود تا بر اساس اعلام نتایج نهایی در روز 29اردیبهشت ماه همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هم برگزار شود و منتخبان مردم سرنوشت 4ساله شهر ها و روستاهای کشور را در کنار دولت جدید به دست گیرند.
در بخش اول این یادداشت به دو خصوصیت مهم و اساسی داوطلبان کاندیداتوری شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره شد و در ادامه دیگر ویژگی های متقاضیان عضویت در جمع اعضای شوراهای اسلامی را بر می شمریم.
1-تعهد:
2-تخصص:
موارد 1 و 2 در بخش قبلی تشریح شدند.
3-تجربه کار و فعالیت: یکی از مهمترین ویژگی های هر فرد، گروه، سازمان، نهاد و ....بی شک تجربه کاری است که اگر این خصیصه در کنار دیگر خصایص قرار گیرد بی شک باعث می شود موفقیت های بسیاری حاصل شود و اگر موفقیتی هم کسب نشود مشکلات کتری به وجود می آید.
تجربه حضور در شورای اسلامی، تجربه فعالیت در یک زمینه شغلی و ... از جمله مواردی است که خوب است هم کاندیداها و هم رای دهندگان بر آن دقت و تاکید داشته باشند.
4- سوابق مثبت و موثر یا منفی و آسیب زا: یکی از مسائلی که در آینده می تواند راهنمای ما باشد بررسی سوابق گذشته است. هر چند نمی توان همه ی ملاک هایمان را بر اساس سوابق گذشته استوار سازیم اما سابقه فعالیت در گذشته و نحوه عملکرد و نتایج بدست آمده در برخی موارد می تواند راهگشا و راهنما باشد.
5-وضعیت زندگی شخصی: هر چند با نگاه ظاهری هیچ کس حق قضاوت در خصوص دیگران را نداشته و ندارد و نمی توان بر اساس دیده ها و شنیده ها زندگی کسی را به قضاوت نشست و همچنین محدودیت و ممنوعین شرعی و قانونی تجسس در زندگی دیگران مانع از اشراف کامل بر او ضاع زندگی شخصی افراد می شود اما برخی نشانه ها، برخی رفتارها، برخی صحیت ها باعث می شود تا اندازه ای بتوان اشخاص را از طریق خود آنها شناخت.
بی شک ملاک عمل نهایی و رای به منتخبان لیست نهایی است که پس از احراز هویت ها اعلام می شود اما برای انتخاب افراد به عنوان عضو شورای اسلامی شهر یا روستا خیلی باید دقت کنیم.
جلسات انتخاباتی، وعده و وعید ها، تهمت و افترا به دیگر رقبا و ....به خوبی چهره آنان که صلحیت ندارند را آشکار می سازد.
6-کاندیداها باید برخواسته از جمع مردم باشند:
بی شک آگاهی از مشکلات مردم، آشنایی با وضعیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ....مردم شهر یا روستا باعث می شود کسانی که قصد کاندیداتوری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را داشته باشند بهتر و بیشتر در حل مشکلا مردم اثر بخش باشند.
مهدی بهزادی تشنیزی
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه