اخبار داغ

خواسته 23 ساله مردم کوثر از مسئولان؛

از سد کوثر آب کشاورزی می خواهیم!

از سد کوثر آب کشاورزی می خواهیم!
با ورود به سال 96 تنها خواسته حیاتی اهالی شهرستان کوثر که تامین آب کشاورزی منطقه با زهکشی خط پایاب سد کوثر است، 23 ساله شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، مطالعات پروژه سد گیوی در سال 1373 انجام یافته و ساختمان این سد در سال 1383 رسماً آغاز به کار کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

این پروژه عمرانی پیش از این با ناکارآمدی ها و بی مهری های بسیاری مواجه شده و متاسفانه چندین بار به تعطیلی کشیده شده است و دوباره با تزریق اعتبارات قطره چکانی پیشرفت لاکپشتی را به همراه داشته است.

,

این اعمال مسئولین در حالی صورت گرفته است که اهالی شهرستان کوثر به جِد نیازمند این پروژه حیاتی بوده و هستند چرا که بیش از 85 درصد اهالی این منطقه کشاورز بوده و چشم خود را به آب پشت سد دوخته اند و هم اکنون نیز در انتظار سیراب شدن زمین های کشاورزی خود هستند.

,

به هر حال این پروژه ملی و مردمی با هزاران گیر و دار و دَک و پوزی که دولتمردان دهم و یازدهم راه انداختند پس از 23 سال به پایان رسید، ولی همچنان آب این سد از 76 میلیون متر مکعب مخزن خود تنها 6 میلیون متر مکعب آب را در خود ذخیره سازی کرده است و در برخی از مواقع نیز شاهد رهاسازی مقداری از آب جمع شده پشت سد به رودخانه گیوی جهت آبیاری باغات این شهر نیز هستیم.

,

اما نکته اصلی و مهمی که پیشتر هم عنوان شده است تکمیل و بهره برداری از پایاب سد گیوی است که در طول چند سال اخیر هیچ عملیات اجرایی در این خصوص صورت نگرفته است.

,

اخیراً امام جمعه کوثر، نماینده شهرستان و فرماندار کوثر در دیداری که با وزیر نیرو داشتند قول مساعد را در خصوص تخصیص اعتبارات لازم و اجرایی شدن عملیات مرتبط با پایاب سد گیوی را اخذ کرده اند که شنیده می شود قرار داد شرکت مربوطه برای انجام عملیات اجرایی پایاب سد گیوی صورت گرفته است.

,

هم اکنون از 100 درصد اهالی شهرستان کوثر تنها 7 الی 10 درصد اهالی که در حاشیه رودخانه گیوی سکونت دارند از آب سد گیوی بهره مند می شود؛ درحالی که با بهره مندی از این پروژه مردمی بیش از 20 روستا از آب آن بهره مند خواهند شد.

,

لازم به ذکر است که تامین آب کشاورزی مزارع شهرستان کوثر از سد کوثر از جمله دغدغه ها و مطالبه به حق 23 ساله اهالی است که در طول این چند سال بارها و بارها تکرار شده و متاسفانه اعمال موثری در این رابطه از سوی مسئولین صورت نگرفته است.

,

این خواسته مردمی پس از سال ها حتی بصورت یک مطالبه همگانی در قالب نوشته های آهنی و فلزی در ورودی های روستاها به نمایش گذاشته شده است که با هر بار نگاه کردن به آن کهنه درد قدیمی را پس از سالها تجربه به یاد می آورند.

,

امید واریم این خواسته بحق مردمی پس از عقد قرار داد شرکت و پیمانکار مربوطه هرچه سریعتر محقق شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه