اخبار داغ

معاون میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان؛

ساخت یک هزار واحد بوم گردی در سیستان و بلوچستان با همکاری سپاه/ همایش بین المللی نوروز در کوه خواجه برگزار می شود

ساخت یک هزار واحد بوم گردی در سیستان و بلوچستان با همکاری سپاه/ همایش بین المللی نوروز در کوه خواجه برگزار می شود
معاون میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با همکاری سپاه پاسداران یک هزار واحد بوم گردی در راستای اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان ایجاد می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  اوشیدا مجتبی میرحسینی ابراز داشت: همایش بین المللی نوروز و جشن نوروز در کوه خواجه طبق مصوبه خدمات سفر استان برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا ,

وی با بیان اینکه، باید نگاه ها، برخورد ها و حتی برنامه ریزی ها در حوزه ی میراث فرهنگی و گردشگری در حد بین المللی باشد ادامه داد: هرچند شهر زابل به لحاظ وسعت با تقسیماتی که انجام شد دارای شهرسوخته و کوه خواجه نیست اما با این حال جایگاه ویژه زابل در منطقه سیستان گردشگران و مهمانان را جذب خود خواهد کرد.

میرحسینی همچنین گفت: همایش بین المللی شاهنامه خوانی در کوه خواجه در ۱۲ فروردین برنامه ی دیگری است که در سطح ملی و بین المللی مورد توجه است و در منطقه سیستان به صورت کلی اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع سرعت گیرها، در کمیته امنیت گردشگران خارجی مطرح شده است همچنین به منظور خدمات رسانی بهتر به گردشگران در سایت های تاریخی وای فای رایگان در اختیار گردشگران قرار می گیرد.

معاون میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کاتالوگ ها و راهنماها را به صورت بروشور ارائه کردیم تا در مراکز خدماتی در اختیار گردشگران قرار بگیرد.

میرحسینی تاکید کرد: با همکاری سپاه پاسداران و بنیاد برکت پنج هزار خانه ی روستایی در سطح استان ایجاد می شود که در این راستا یک هزار واحد آن بوم گردی است بنابراین هر منزل روستایی که در اختیار روستاییان قرار می گیرد از طریق اقامت و اسکان گردشگران و غذای محلی و همچنین صنایع دستی به یک منبع درآمد تبدیل می شود.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه