اخبار داغ

جای خالی نظارت بر عرضه کالا با مارک برند در بازار میناب

جای خالی نظارت بر عرضه کالا با مارک برند در بازار میناب
پوشش سنتی مردم شهرستان میناب با ورود پوشش لباس هایی با مارک های برند دیگر خواهان ندارد و مردم تمایل به این پوشش ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب،پنجشنبه بازار میناب که یکی از کهن ترین بازار عرضه انواع پوشاک مردانه و زنانه در استان هرمزگان بهشمار می رود، این روزها بدون نظارت و کنترل فروش بر کیفیت و نوع عرضه کالای از سوی ارگان های نظارتی و فروشندگان، از سایر شهرهای استان هر نوع کالا و مدل روز در این پنجشنبه بازار عرضه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

با رغبت مردم به خرید لباس نو و داغ شدن بازار پوشاک نوروزی در سراسر کشور، لباس های مختلف برای جلب نظر مشتریان خودنمایی می کند. بازارهای شهرستان میناب در شرق هرمزگان یکی از بازارهای خرید و لباس های مارک دار با نوع برند می باشد؛ اما بیش از ۵۰ درصد لباس هایی که در آن عرضه می شود، تولیدات ایرانی با برندهای خارجی است.

,

کالاهایی که نشان دهنده انواع مدل هایی است که دشمن از طریق ماهواره و تلویزیون های بیگانه تبلیغ می کند و مغازه ها هم که فقط به فکر فروش خودشان هستند، این اجناس را می آورند و جوان ها هم استفاده می کنند، بعد از رواج اولیه مد، آن قدر این نوع لباس ها در جامعه زیاد می شود که اکثر مردم مجبور می شوند از آنها استفاده کنند بعد مغازه دارها و تولیدی ها دنبال این طرح ها می روند و تا جایی که بتوانند آنها را پیاده می کنند‌.

,

این روزها در بازار زیتون، بازار قدیم و بازارچه های سطح شهرستان میناب، مانکن ها با پوشش لباس های زنانه و مدل هایی که هیچ نشانی از فرهنگ بومی مردمان این منطقه در آن وجود ندارد در معرض دید مشتریان قرار داده می شود و اغلب در گرمی و شلوغی بازار افرادی با پوشش لباس با مدل غربی در معرض عموم مردم جولان می دهند.

,

مریم؛ یکی از بومی های شهرستان میناب که برای خرید لباس عید به بازار بزرگ زیتون میناب آمده بود، می گوید: به نظرمن کسانی که دنبال مد هستند، عقلشان به چشمشان است و فقط می خواهند با ظاهرشان مطرح شوند؛ مد برای کسانی مهم است که چیزی برای عرضه به جامعه ندارند.

,

این دختر محصل مینابی می افزاید: خانواده ام اجازه نمی دهند لباس هایی را که مد شده بپوشم، آن ها می گویند یک دختر خوب باید سنگین باشد و ساده لباس بپوشد.

,

لیلا یکی از دختران محجبه مینابی می گوید: همیشه همراه با خانواده ام به بازار می آیم و طبق نظر و ایده پدرم لباس برای خود می خرم. خانواده ام در خرید لباس برای من و خواهر و برادرم به نوع مارک و نحوه دوخت و مدل روز اهمیت زیادی می دهند.

,

این دختر محجبه مینابی عنوان می کند: گاهی پیش نیامده که خانواده ام بخواهند برایمان لباسی تهیه کنند که گویای یک مد و فرهنگ بیگانه باشد، تمام لباس های خریداری شده برای ما محلی میناب و اصیل ایرانی است.

,

جواد، یکی از بازاریان این شهرستان این طور می گوید: ما فروشندگان مجبوریم طبق سلیقه و ایده مشتریان پوشاک های مردانه و زنانه را از تولیدی ها خریداری و به بازار عرضه کنیم و نوع دوخت، مارک و مدل روز یکی از آیتم های مشتریان در خرید لباس مطرح است.

,

وی می افزاید: بیشترین قشر طرفدار خرید لباس با مارک های برند غیر بومی های ساکن میناب هستند که به تناسب نوع عرضه لباس های جدید به بازار طرح مورد نظر خود را انتخاب و خریداری می کنند.

,

از آنجایی که نظارت و کنترل دقیق بر نوع عرضه کالاهایی مصرفی در میناب وجود ندارد فروشندگان به تناسب سلیقه مشتریان به عرضه طرح لباس با مارک های برند اقدام می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه