اخبار داغ

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

ضرورت تخصیص سیاست های اقتصادی دولت به تولید و حمایت از ظرفیت های داخلی/ایجاد بستر مناسب اشتغال مولد با تقویت تولید

ضرورت تخصیص سیاست های اقتصادی دولت به تولید و حمایت از ظرفیت های داخلی/ایجاد بستر مناسب اشتغال مولد با تقویت تولید
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دولت و مردم نقش بسیار مهمی در هر دو بخش تولید و اشتغال دارند، اذعان کرد:در این خصوص دولت باید تمام سیاست های اقتصادی خود را بر تولید داخل و حمایت از ظرفیت های داخلی و زمینه اشتغال را برای جامعه و مردم خود قرار داده نه اینکه زمینه اشتغال افراد خارج از کشور را مد نظر قرار دهد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رضا ترقی  عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با  آرمان کرمان ؛ در خصوص تبیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با بیان اینکه دو راه مهم اشتغال و تولید و حمایت از آن را رهبری برای کشور قرار دادند، اظهار کرد: بیانات معظم له نشان از آن دارد که اگر اقتصاد کشوری مولد نباشد و در حوزه تولید نتواند گام درست و موثری بر دارد همچنین نیازهای خود را تأمین و به خود کفایی برسد طبیعتا این اقتصاد وابسته ای را به وجود می آورد که آن آسیب پذیری بسیاری رادر برابر تکان های خارجی دارد و می تواند مورد تهدید دشمن قراربگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   آرمان کرمان ,   آرمان کرمان,

 

,

 

,

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه تصریح کرد:چنانچه دولت و مردم بدانند سیاست حمایت از تولید لازم می باشد بر همین اساس می توان تمامی موانع قانونی و اجرایی تولید را از سر راه بر دارند و سیاست حمایت از تولید حاکم بر تمام برنامه ریزی های کشور شود.

,

 

,

 

,

وی با اشاره به مطالب فوق الذکر افزود:بنابراین هر فردی که می خواهد در جهت تولید در کشور ایفا نقش کند و کالایی که  مورد نیاز جامعه است را تولید نماید و یا تولیدات خود را صادر کند باید از امتیاز وحمایت دولت به طور کامل برخوردار شود و سیاست های تشویقی به حداکثر ممکن برسد .

,

 

,

 

,

ترقی با تأکید بر اینکه حمایت و تقویت زمینه اشتغال را فراهم خواهد کرد، ابراز کرد: به این معنی که اشتغال در اثر تقویت تولید به وجود خواهد آمد و می تواند مشکل بیکاری و پایین بودن فرصت های شغلی را در کشور بر طرف کرده همچنین تحصیل کنند گان و متخصصین کشور بستر مناسبی را برای کار و فعالیت خود پیدا کرده و به سمت اشتغال های کاذب و غیر مولد سوق پیدا نکنند.

,

 

,

 

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی  در ادامه بیان کرد:بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این دو مورد، هم در حوزه دولت و سیاست گذاری های آن قرار بگیرد و هم در داخل جامعه مردم باید منابع مالی خود را به سمت تولید ملی سوق دهند  نه در واسطه کاری و تجاری. گفتنی است سرمایه را در هر بخشی که می توانند با تخصص آنها هماهنگ کرده و سرمایه گذاری کنند تا  تولید کشور به حدی برسد تا هیچ نیازی به  واردات نداشته باشیم و بلکه بتوانیم درشاخه های مختلف صادرات را در کشور افزایش داده و بازارهای منطقه کشورهای همسایه را به دست بیاوریم.

,

 

,

 

,

این کارشناس مسائل سیاسی اشتغال مورد نظر رهبر حکیم انقلاب را اشتغال مولد دانست و عنوان کرد: اشتغالی مد نظر نباید به سمت کارمند شدن، واسطه گری و ... سوق داده شود و صورت بگیرد بلکه اشتغالی باید باشد که به تولید کمک کند حال این تولید می تواند در زمینه علم، کالا و ... باشد که چنانچه در تولید، اشتغال نقش ایفا کند و زمینه های فراهم شود می تواند دوام مناسبی داشته باشد و  اشتغال های واسطه ای که کالایی را بگیرند و با سود آن را به فروش برسانند اصولا در جامعه های توسعه یافته توصیه نمی شود چرا که این نوع اقتصاد، اقتصاد مریضی است.

,

 

,

 

,

وی گفت: توسعه مغازه در داخل شهرها به گونه ای که در یک خیابان صد ها مغازه خواربار فروشی وجود داشته باشد که هزاران تن جنس در داخل مغازه ها انبار کنند برای اینکه یک کالای مشترک را به فروش برسانند این مسئله در اقتصاد توسعه یافته، اشتغال درست و صحیحی به حساب نمی آید بلکه به عنوان هدر رفتن سرمایه است لذا اشتغال، باید به سمت اشتغال مولد برود  نه اشتغال واسطه ایی تا بتواند به اقتصاد کشور کمک کند و  هم صرفه جویی در هزینه ها شود و اقتصاد کشور را مقاوم کند.

,

 

,

 

,

ترقی با بیان اینکه دولت و مردم نقش بسیار مهمی در هر دو بخش تولید و اشتغال دارند، اذعان کرد:در این خصوص دولت باید تمام  سیاست های اقتصادی خود را بر تولید داخل و حمایت از ظرفیت های داخلی و زمینه اشتغال را برای جامعه و مردم خود قرار داده نه اینکه زمینه اشتغال افراد خارج از کشور  را مد نظر قرار دهد .

,

 

,

 

,

این کارشناس مسائل سیاسی توصیه کرد:در بعد تولید نیازمند به سیاست های جدی حمایتی هستیم و موانع تولید در کشور از نظر قانونی و بروکراسی باید برطرف شود و هر کسی که می خواهد تولید را در کشور داشته باشد و اگر از نظر کیفیت مناسب باشد باید مورد تشویق قرار بگیرد و  صندوق ضمانت صادرات باید در این زمینه تقویت شود تا مردم بتوانند کالاهای خود را صادر کنند.

,

 

,

 

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در داخل کشور تمامی بنگاه های اقتصادی مولد که طی سال های گذشته به دلیل سیاست  های غلط دولت تعطیل شده اند با کمک دولت و سوق دادن نقدینگی به سمت این نوع  بنگاه ها و به ویژه بنگاه های کوچک تولیدی باید رونق پیدا کرده و باید نیاز داخلی کشور و همچنین نیازهای صادراتی را فراهم کنند تا از این طریق اقتصاد ما مقاوم شود و تکان های خارجی نتواند  ضربه ای را به کشور ما وارد کند و یا فشاری را به ملت ما تحمیل کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه