اخبار داغ

مسئول بسیج طلاب و روحانیون کرمان مطرح کرد؛

نقش مهم مردم در تحقق شعار سال مطرح شده توسط رهبری/ توجه به اقتصاد مقاومتی با وجود ظرفیت بالای داخلی، پیشرفت اقتصادی را محقق خواهد کرد

نقش مهم مردم در تحقق شعار سال مطرح شده توسط رهبری/ توجه به اقتصاد مقاومتی با وجود ظرفیت بالای داخلی، پیشرفت اقتصادی را محقق خواهد کرد
حجت الاسلام والمسلمین سنجری گفت: تولید و اشتغال در مرحله اول به دست دولتمردان و مسئولین اجرایی رقم می خورد که باید از تولید حمایت شود تا به واسطه آن اشتغالزایی ایجاد شود اما نقش مهم دیگر بر عهده مردم است که به تاکید رهبری باید تا جای ممکن از خرید اجناس خارجی با مشابه داخلی جلوگیری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین محسن سنجری در گفتگو با ناب نیوز با اشاره به شعار سال اعلام شده توسط مقام معظم رهبری با عنوان" اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" گفت: نزدیک به ده سال است که موضوع اقتصاد در شعارهای سال رهبر انقلاب مطرح می شود و حدود هفت سال است که اقتصاد مقاومتی وتوجه به تولید داخل واشتغال در لسان مبارک معظم له بیان می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان عنوان کرد: با نگاه به سیستم نظام جمهوری اسلامی وتوانایی های داخلی، می توان دید که ظرفیت داخلی کشور ما بسیار بالاست؛ ایران دومین کشور دارای ذخایر نفتی، جزو پنج کشور برتر در حوزه پتروشیمی و دومین کشور صادرکننده گاز است.

,

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به لطف الهی از منابع طبیعی وفسیلی بهره مند بوده و توانمندی صادرات بیش از انتظار جهانی دارد، اذعان داشت: کشوری مانند هلند با 17 میلیون نفر جمعیت برای 500 میلیون فرد تولید دارد اما متاسفانه جمهوری اسلامی ایران با چنین ظرفیت ها ونیروی انسانی کارآمد، جوان و تحصیلکرده در عرصه های مختلف، با ضعف هایی در عرصه تولید و اشتغال روبه روست.

,

حجت الاسلام والمسلمین سنجری با اشاره به آمار بالای بیکاری کشور ابراز کرد: دولتمردان رشد اقتصادی را 8 درصد و تورم را تک رقمی اعلام کردند در حالیکه این امر مشهود نیست کمااینکه مقام معظم رهبری فرمودند اگر رشد اقتصادی بالاست چرا بیکاری در کشور وجود دارد و جوانان تحصیلکرده و متخصص بیکار هستند؟

,

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: مسئولین و دولتمردان باید به ظرفیت داخلی توجه داشته و به دنبال واردات نباشند؛ برخی واردات در کشور ما بی رویه است همانطور که در گزارشات، واردات خلال دندان و سنگ پا و حتی میوه هایی به چشم می خورد که در کشور ما با کیفیت و مقدار بالا تولید می شود.

,

مسئول بسیج طلاب و روحانیون کرمان با بیان اینکه این امر بزرگترین ضربه به تولیدات یک کشور است، تصریح کرد: براساس گزارش های ستاد مبارزه با قاچاق کالا، در مرزها و گمرکات کشور کانتینترهای قاچاق وارد کشور می شود؛ در برخی موارد شاهد واردات محصولات دسته چندم هستیم که با قیمت گزاف به مردم عرضه می گردد در حالیکه همان محصول در کشور با کیفیت بالاتری تولید می شود.

,

وی یادآور شد: تولید و اشتغال در مرحله اول به دست دولتمردان و مسئولین اجرایی رقم می خورد که باید از تولید حمایت شود تا به واسطه آن اشتغالزایی ایجاد شود اما نقش مهم دیگر بر عهده مردم است که به تاکید رهبری باید تا جای ممکن از خرید اجناس خارجی با مشابه داخلی جلوگیری کنند.

,

حجت الاسلام سنجری با اشاره به بحث ضرورت حرام شرعی بودن واردات کالاهای با مشابه داخلی در کلام رهبر بیان کرد: اگر دقت شود موضوع اقتصاد کشور و شرع که رهبری اشاره فرمودند، قطعا می تواند به پیشرفت کشور کمک کند و این پیشرفت دور از انتظار نیست همانطور که نمونه آن را در چین و ژاپن داشته ایم.

,

مسئول بسیج طلاب و روحانیون کرمان خاطرنشان کرد: اقتصاد حاکم در ژاپن بیشتر به اقتصاد اسلامی نزدیک است؛ ده ها کشور نسخه اقتصاد مقاومتی را که رهبری مطرح نمودند، در کشور خود پیاده کردند وبانگاه به توانمندی داخلی خود، در چند سال اخیر پیشرفت داشته اند اما متاسفانه ما هنوز در گام اول آن مانده ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه