اخبار داغ

دل نوشته/

تلنگری زیبا از جنس صحبت های استاد+ تصاویر

تلنگری زیبا از جنس صحبت های استاد+ تصاویر
در حالی که این صحنه ها جلوی چشمانم بود یادم به صحبت های چند دقیقه پیش استاد پناهیان افتاد که می گفت "شما دعوت شده شهدا هستید، آن ها از شما خواستند به اینجا بیایید و دارند شما را در این مکان برای امام زمان(عج ) آموزش می دهند و این انقلاب به دست حضرت ولی عصر می رسد."
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "دانشجونیوز" ، چند سالی هست که به لطف الهی توفیق و سعادت رفتن به مناطق جنگی همراه با دوستان طلبه در روزهای اولیه عید نصیبمان می شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "دانشجونیوز" , .,

 

,

از آن جایی که شنیده بودم سال های قبل در روزهای اولیه عید ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای به زیارت قبور شهدای مارد آمدند، با شوق و اشتیاق بیشتری راهی سرزمین نور می شدم و منتظر معجزه ای از جانب خداوند بودم که شاید یکدفعه و ناگهانی بگویند امام خامنه ای به مارد می آید و من آنجا رهبر عزیزم را از نزدیک زیارت کنم.

, .,

 

,

بعد از زیارت شهدای شلمچه نیمه شب به مارد رسیدیم و قرار بود فردا شب نیز دوباره به مارد بیاییم؛ مارد سرزمینی که 9 شهید گمنام را در آغوش گرفته است که شاید تلنگری باشد برای ما خاکیان که از طریق این افلاکیان راه سعادت را پیدا کنیم.

, .,

 

,

نیمه شب به مارد رسیدیم و هیچ خبری نبود و تقریبا نا امید و ما باید صبح برای رفتن به طلائیه و دیگر مناطق آماده می شدیم.

, .,

 

,

 جمشید طاهری(ترم ) رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس شهرستان گناوه در اتوبوس، از خاطرات جنگ و شهادت و بی تفاوتی برخی از مسیولین نسب به شهدا گفت.

, . ,

 

,

از او خواستم اگر خاطره ای از شهید تیلک دارد برایمان تعریف کند، وقتی از خاطرات شهید تیلک پرسیدم غم عجیبی وجودش را گرفته بود و نفسش به شماره افتاد.

, . ,

 

,

با حال ناخوشی که داشت و با گریه از شهید تیلک چنین گفت: شهید تیلک همسنگر من بود؛ در حالی که یک رزمنده بود، برای امامش هم تبلیغ می کرد؛ غذا نبود نون را با آب می خورد، در حالی که این را می گفت دیگر گریه امانش نداد؛ بعد از آن که آرام گرفت گفت: شهدای ما مظلومند و گرنه باید مسئولین چنان تبلیغاتی برایش کنند که همه بدانند و بفهمند که شهید تیلک که بود، و برای چه رفت؟ و سپس خسته از آن همه بغض و اشک بر روی صندلی نشست.

, . ,

 

,

بعد از ظهر در حال برگشتن به مارد با خبر شدیم که  حجت الاسلام استاد پناهیان یار و یاور مقام معظم رهبری شب در کنار شهدای مارد سخنرانی می کنند؛ با شنیدن این حرف جیغ محکمی در دل کشیدیم.

, . ,

 

,

ما دو ساعت قبل از غروب به مارد رسیدیم و با آن چنان  هیجان و شور و شعفی خود را به سرعت به یادمان شهدای مارد رساندیم.

, .,

 

,

نزدیک غروب بود باد شدیدی می وزید، یکدفعه به ما گفتند به دلیل باد شدید و احتمال بارندگی سخنرانی در کنار یادمان برگزار نمی شود و در حسینیه مارد سخنرانی می کنند.

, . ,

 

,

با شنیدن این حرف دو پا داشتیم و یک پای دیگر نیز قرض کردیم و دوان دوان با سرعت خود را به حسینیه رساندیم؛  دلمان می خواست در  هنگام سخنرانی استاد پناهیان صفوف اول مجلس بنشینیم؛ به هر طریقی خود را به صفوف اول خانم ها رساندیم؛ نشستیم.

, .,

 

,

همه بی قرار، برای لحظه ی ورود استاد حجت الاسلام پناهیان بودیم؛ دوربین صدا و سیما نیز در حال آماده باش برای پخش مستقیم بود.

, . ,

 

,

لحظه موعود فرا رسید و ایشان وارد شدند و همه یک صدا و با صدای بلند شعار می دادیم: " صل علی محمد یاور رهبر آمد". 

, ".  ,

 

,

با ورود ایشان بر نورانیت و آرامشی که به برکت وجود شهدا بود، بیشتر افزوده شد.

, .,

 

,

بعد از نماز ایشان در محل سخنرانی حاظر شدند و سخنرانیشان را با سوالی آغاز کردند.

, .,

 

,

آیا برای اینکه جامعه ای به سعادت برسد باید تمام افراد آن جامعه بسیار خوب باشند تا جامعه ای سعادتمند باشد؟ 

,

آیا همه افراد آن جامعه باید همانند شهدا باشند؟

,

و در پاسخ گفتند لزومی ندارد که تمام افراد جامعه خوب باشند ولی باید خواص آن جامعه خوب باشند.

, .,

 

,

و بسیار با صراحت و محکم گفتند: آدم های خوب(شهدا ) نرفتند روی مین که آدمهای بد بنشینند پشت میز؛ هر کسی که بر روی خون شهدا پا بگذارد قطعا رسوا خواهد شد و شهدا آن ها را رسوا خواهد کرد و این انقلاب به دست حضرت ولی عصر می رسد.

, .,

در ادامه به پاک و مقدس بودن خاک شهدا اشاره کردند و گفتند: روایت است که بعد از مسجد الحرام و قبور پیامبران و امامان مقدس ترین مکان محل قتل شهداست؛ و گفتند که مدافعین حرم با دشمنانی که تا نزدیکی حرم حضرت بی بی هستند در حال جنگ هستند، با دعاهیتان برای آن ها مهمات بفرستید.

, . ,

 

,

پس از اتمام سخنرانی و مراسم وقتی از حسینیه بیرون می آمدیم بسیار صحنه جذابی به وجود آمده بود همه  لباسهای خاکی جبهه با سربند پوشیده بودند و در حال جنب و جوش؛ دقیقا شبیه فیلم هایی که از تلوزیون پخش می شد و جبهه، رزمندگان و حرکت و عبور و مرور ماشین های آن ها را در شب به تصویر می کشید، حتی توزیع شربت آبلیمو در میان زائرین شهدا، بیشتر جبهه را جلوی چشمانم متصور می کرد؛ انگار ما جبهه و در حال عملیات بودیم.

, . ,

 

,

در حالی که این صحنه ها جلوی چشمانم بود یادم به صحبت های چند دقیقه پیش استاد پناهیان افتاد که می گفت "شما دعوت شده ی شهدا هستید، آن ها از شما خواستند به اینجا بیایید و دارند شما را در این مکان برای امام زمان(عج ) آموزش می دهند و این انقلاب به دست حضرت ولی عصر می رسد."

, .",

 

,

ما جوانان راهی سخت برای نزدیک شدن به جامعه امام زمانی در پیش داریم راهی که باید بهترین انتخاب ها را کرد، انتخابی که در مسیر شهدا و در راه یاری رساندن به رهبر انقلاب باشد.

, .,

 

,

درست است که توفیق دیدار رهبر نصیبمان نشد و این آرزو به آرشیو دیگر آرزوهای دلمان پیوست ولی در عوض توفیق دیدار پیک و یاور رهبر نصیبمان شد به امید آن روزی که به دیدار ایشان نائل شویم.

, . ,

 

,

اردوهای راهیان نور و این جبهه های مقدس مانند انتی ویروسهایی هستند که هر انسانی برای از بین بردن ویروس های باطنش باید به صورت مستمر حداقل سالی یک بار به این مناطق بیاید و خود را ویروسیابی کند.

, .,

 

,

, , , , , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه