اخبار داغ

استاد حوزه علمیه:

شناخت روانشناسانه مخاطب و برخورد صحیح، تنها راه خوشبینی جامعه به روحانیت است/ روحانیون در رفت و آمدهای عید مشکلات موجود را بررسی و اصلاح کنند

شناخت روانشناسانه مخاطب و برخورد صحیح، تنها راه خوشبینی جامعه به روحانیت است/ روحانیون در رفت و آمدهای عید مشکلات موجود را بررسی و اصلاح کنند
حجت الاسلام والمسلمین غیاثی گفت: امیدواریم ایام عید موجب شود بتوانیم قدمی در خوشبین کردن جامعه و جوانان نسبت به روحانیت برداریم؛ تجربه چهل ساله من نشان می دهد هر جا با مهربانی وملاطفت برخورد کردم، پاسخ مثبت شنیدم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا غیاثی کرمانی در گفتگو با ناب نیوز ضمن آرزوی سالی پر از خیر و برکت برای مؤمنین و شیعیان در خصوص نقش روحانیت در بهبود نگاه جامعه و جوانان به این قشر به ویژه در ایام نوروز گفت: آنچه که اهمیت دارد مدیریت و روش برخورد روحانیون با مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز ,

اهمیت شناخت مخاطب و نحوه برخورد صحیح و اصولی با افراد

, اهمیت شناخت مخاطب و نحوه برخورد صحیح و اصولی با افراد,

این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: غالب مردم جامعه دارای قلب های پاک و آماده پذیرش حقایق هستند و با پذیرش مسائل معنوی ضدیت و منافاتی ندارد اما متاسفانه برخی از روحانیون روش صحیح برخورد با دیگران را بلد نیستند یا اعمال نمی کنند لذا اختلافاتی ایجاد می شود که عده ای دیگر باید با زحمت فراوان آن را جبران کنند.

,

وی با تاکید بر اهمیت روانشناسی مخاطب و نحوه برخورد صحیح با افراد در رده های سنی و تحصیلات مختلف بیان کرد: روش ها باید براساس فرد مقابل، صحیح و اصولی باشد که همه اینها در آموزه های دینی ما ذکر شده است اما گاهی برخی کم حوصله یا کم کارند و به این اصول توجه ندارد.

,

حجت الاسلام والمسلمین غیاثی کرمانی ابراز کرد: من در طول 40 سال کارهای تبلیغی، هرزمان که این اصول را به کار گرفتم، نتایج موفق و درخشانی به دنبال داشت؛ روش برخورد با یک جوان باید احترام آمیز باشد چرا که جوانان در اوج نیاز به محبت و احترام هستند.

,

تاثیر به رفتار محترمانه و به کار بردن الفاظ زیبا توسط روحانیون در هدایت جوانان

, تاثیر به رفتار محترمانه و به کار بردن الفاظ زیبا توسط روحانیون در, هدایت جوانان,

وی افزود: اگر در دختر یا پسر جوانی کاستی یا مشکلی در نحوه حجاب، عبادات و وضع ظاهری دیدیم، نباید فورا او را به عنوان فردی ضددین تصور کرده و برخوردی کنیم که اثرات منفی داشته باشد بلکه باید به عنوان کسی که نیاز به راهنمایی و مشاوره دارد، به صورت روانشناسانه رفتار و نیاز فرد را تامین کرد.

,

این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به اینکه خشم، عصبانیت و به کار بردن الفاظ ناصحیح برای شنونده تاثیر عکس دارد، اظهار داشت: اگر یک روحانی الفاظ خوب وصحیح به کار ببرد و توجه داشته باشد طرف مقابل انسانی است که در مسیر نادرست قرار گرفته، می توان به تدریج این مسیر را تصحیح کرد.

,

حجت الاسلام والمسلمین غیاثی تاکید کرد: باید هر مخاطبی را برادر و خواهر خود تصور کنیم؛ برخورد همراه با خشونت انسان با برادر، خواهر و فرزند خود قطعا اشتباه است و مهربانی، عطوفت و استفاده از الفاظ زیبا مؤثرتر خواهد بود.

,

این استاد حوزه علمیه با اشاره به دید و بازدیدها و مهمانی های ایام نوروز تصریح کرد: زمانی که روحانیت در جمع های خانوادگی و مهمانی ها حضور پیدا می کنند، باید با دیگران برخورد محترمانه داشته باشند، با آقایان مصافحه داشته و گرم بگیرند.

,

روحانیون در رفت و آمدهای عید مشکلات موجود را بررسی و اصلاح کنند

, روحانیون در رفت و آمدهای عید مشکلات موجود را بررسی و اصلاح کنند,

وی با بیان اینکه هیچکس بی عیب نیست، اذعان داشت: باید این کلام رهبری را که فرمودند من هم عیب دارم اما عیب من مخفی و عیب دیگران آشکار است، مدنظر و سرلوحه قرار دهیم و بدانیم که هیچ یک از ما پاک و معصوم نیستیم.

,

حجت الاسلام والمسلمین غیاثی گفت: اگر جوانان را به عنوان فرزند خود ببینیم، می توان با آنها مهربانانه برخورد کرد و نظر آنها را نسبت به قشر روحانیت تغییر داد.

,

این استاد حوزه یادآور شد: روحانیون سعی کنند در جلسات سخنی حکیمانه یا روایتی از بزرگان انتخاب نموده و لا به لای صحبت های خود به گونه ای که کنایه آمیز نباشد، مطرح کنند؛ در ایام نوروز رفت و آمدها زیاد است و هر روحانی با چندین خانواده در ارتباط است که می تواند مشکلات موجود را بررسی کرده و با برخورد روانشناسانه اصلاح نماید.

,

حجت الاسلام والمسلمین غیاثی با تاکید بر اینکه تنها راه برای نتیجه گرفتن، برخورد صحیح با مخاطب است، خاطرنشان کرد: امیدواریم ایام عید موجب شود بتوانیم قدمی در خوشبین کردن جامعه و جوانان نسبت به روحانیت برداریم؛ تجربه چهل ساله من نشان می دهد هر جا با مهربانی وملاطفت برخورد کردم، پاسخ مثبت شنیدم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه