اخبار داغ

گزارشی از حاشیه‌های پنجمین دوره انتخابات شورا در تبریز؛

4 تن از اعضاء فعلی شورای شهر تبریز کاندیدا نشدند/ انتظار بیهوده‌ی خبرنگاران برای حضور «خانمِ تعلیقی» و «یارِ پزشکیان» در ستاد انتخابات

4 تن از اعضاء فعلی شورای شهر تبریز کاندیدا نشدند/ انتظار بیهوده‌ی خبرنگاران برای حضور «خانمِ تعلیقی» و «یارِ پزشکیان» در ستاد انتخابات
در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تبریز 672 نام‌نویسی کرده‌اند که 17 نفر از آن‌ها عضو شورای چهارم و 3 تن از اعضاء معزول هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، مهلت ثبت‌نام برای پنجمین دوره‌ی انتخابات شورای شهر تبریز دیروز به پایان رسید و در نهایت 672 نفر برای رسیدن به یکی از 13 کرسی پارلمان محلی اعلام آمادگی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در بین ثبت‌نام کنندگان نام 17 تن از اعضاء شورای فعلی تبریز به چشم می‌خورد و آقایان رسول درسخوان، بهروز خاماچی، علاءالدین نورمحمدزاده و زاهدی برای حضور در دوره‌ی بعدی شورا کاندیدا نشده‌اند.

,  رسول درسخوان، بهروز خاماچی، علاءالدین نورمحمدزاده و زاهدی,

آنطور که از قرائن پیداست، در بین کاندیداها زیر 50 نفر مدعی محسوب می‌شوند و عده‌ای صرفاً برای مطرح شدن و بخت‌آزمایی پا به میدان گذاشته‌اند تا بلکه بتوانند علی‌رغم گمنامی‌شان در زمان تبلیغات انتخاباتی خودی نشان دهند.

,

بی‌شک حضور 672 کاندیدا در عرصه‌ی انتخابات، گزینش را برای مردم دشوار می‌کند و چه بسا شکنندگی آراء را نیز درپی داشته باشد، با این حال معلوم نیست عوامل هیئت‌های اجرایی و نظارت در پایان صلاحیت چند تن را احراز خواهند کرد.

,

واضح است که به تمام ثبت‌نام کنندگان نمی‌شود صلاحیت داد چراکه در بین آن‌ها 3 تن از معزول‌شدگان شورای چهارم نیز حضور دارند و برخی از کسانی هم که ثبت‌نام کرده‌اند، هرچند سابقه کیفری موثری ندارند اما در دیدگاه جامعه، برخی اقداماتِ خلاف شئونات اسلامی‌شان محرز است.

,

گفتنی است؛ علی‌رغم وجود برخی شائبه‌ها مبنی بر احتمال کاندیداتوری المیرا خاماچی و مصطفی مولوی، هیچ‌یک از این دو تن در انتخابات نام‌نویسی نکردند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه