اخبار داغ

طارم و طبیعت چهار فصل آن میعادگاهی مناسب برای سفرهای نوروزی+تصاویر

طارم و طبیعت چهار فصل آن میعادگاهی مناسب برای سفرهای نوروزی+تصاویر
جاذبه های طبیعی، امامزادگان و آتشکده های شهرستان طارم به زیبایی این شهرستان رونق خاصی بخشیده است که سالانه میزبان هزاران گردشگر داخلی و مهمانان خارجی می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از برگ زیتون، جاذبه های طبیعی، امامزادگان و آتشکده های شهرستان طارم به زیبایی این شهرستان رونق خاصی بخشیده است که سالانه میزبان هزاران گردشگر داخلی و مهمانان خارجی می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, برگ زیتون,

گفتنی است این شهرستان دنیایی از سکوت و زیبایی، تلفیقی دلنشین از رود و کوه و جنگل و دشت است، همسایه نزدیک منجیل و گیلان است. وقتی از گردنه های سخت و سردسیری مسیر زنجان به طارم می گذری هیچ به ذهنت هم خطور نمی کند که چه بهشت زیبایی انتظارت را می کشد.

,

شهرستان «آب بر» مرکز طارم است که از منجیل حدود ۵۰ کیلومتر و از زنجان حدود ۹۰ کیلومتر فاصله دارد. اگر به دنبال منطقه ای دیدنی برای سفری یک یا دو روزه می گردید طارم و طبیعت ناب آن در بهار میعادگاهی مناسب است که دسترسی به طارم هم از قزوین و منجیل میسر است و هم از زنجان.

,

بحث صنعت توریست آسانترین و سریعترین بحث در رسیدن به هدف در دنیاست بنابراین در کشور ما به خصوص در استان زنجان و شهرستان طارم ظرفیت های بالقوه بالایی وجود دارد و محصولات کشاورزی و صنایع دستی از جمله فرش ابریشم که در این منطقه تولید می شود توجه زیادی به این محصولات نشده است.

,

علاوه بر آن وجود جاذبه های طبیعی، امامزادگان و آتشکده ها در این منطقه به زیبایی این شهرستان رونق خاصی بخشیده است که سالانه میزبان هزاران گردشگر داخلی و مهمانان خارجی می باشد.

,

IMG_6634

, IMG_6634, IMG_6634,

روستای شیت یکی از روستاهای پرجمعیت شهرستان طارم است در بخش شمالی استان زنجان واقع شده‌ است، فاصله این روستا تا نزدیکترین شهر (چورزق) هشت کیلومتر و تا مرکز استان (زنجان) حدود هفتاد کیلومتر و تا مرکز شهرستان (آب بر) سی کیلومتر است.

,

این روستا با قدمت ۵۰۰ ساله خود در حال حاضر  میزبان ۲۵۰ خانوار و نزدیک به یک هزار نفر جمعیت است که در مقایسه با روستاهای همجوار یکی از روستاهای پرجمعیت محسوب می شود.

,

 اهالی روستای شیت بیشتر در کار باغداری فعالیت دارند که به جرأت می توان گفت معیشت آنها حاصل از درآمدهای فروش محصولات باغی از قبیل انار، گیلاس، انجیر است.

,

هوای پاک و عاری از آلودگی و مناظر زیبا و سرسبز  و از طرفی وجود امکانات رفاهی و دولتی نه تنها مانع از خروج مردم این روستا و مهاجرت آنها به شهرها شده است  بلکه کسانی از شهرنشین ها را نیز به خود جذب کرده است .

,

ساختار معماری روستای شیت بسیار دیدنی است، روستایی که در پایه کوهی بنا شده و خانه های کاه گلی قدم بر دوش یکدیگر گذاشته و تا اوج کوه سر بلند کرده اند.

,

روستای شیت با باغستانهای دل فریب و بسیار زیبا خود، بسیاری از گردشگران را شیفته خود کرده و آنها را وادار به سفری دوبار به این بهشت گمشده کرده است.

,

بخشی از جاذبه های دیدنی و گردشگری روستا: چشمه سارها ، قلعه شیت، رودخانه چهار فصل، غار سیدباغی، ییلاق دولا و ییلاق نَراب، امامزاده سید محمد ماهوری شیت می باشد که سالانه میزبان هزاران گردشگر داخلی و میهمان خارجی می باشد.

,

یالا

, یالا, یالا,

گفتنی است از دیگر جاذبه های طبیعی این شهرستان طبیعت شیرین سو می باشد که در مسیر دهستان درام به ماسوله واقع شده است که دارای چشمه سارها، آبشارها و سفره خانه ها و دارای آب و هوای متنوع می باشد که نظر هر توریست و بیننده ای را جلب می کند.

,

IMG_2122

, IMG_2122, IMG_2122,

img_6396

, img_6396, img_6396,

IMG_0028

, IMG_0028, IMG_0028,

IMG_6400

, IMG_6400, IMG_6400,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه