اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

دفتر نمایندگی سازمان حج در عربستان فعال می‌شود/مراسم دعا همچون گذشته برگزار می‌شود

دفتر نمایندگی سازمان حج در عربستان فعال می‌شود/مراسم دعا همچون گذشته برگزار می‌شود
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد که به‌زودی دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت کشورمان در عربستان سعودی فعال خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر در دیدار نوروزی با کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری درسال 96 با مهم و جامع خواندن فرمایشات مقام معظم رهبری در جوار مضجع حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تصریح کرد: ایشان تحلیل بسیارجامعی از پیشرفتهای کشور و شرایط اقتصادی جامعه ارائه و راهکارهای خروج ازگرفتاریها را مطرح کردند که بسیار مهم و ارزشمند است و امیدواریم مسئولان کشور و دلسوزان جامعه برای تحقق فرمایشات معظم له تلاش کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی نامگذاری سال 96 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ضربه زدن به اقتصاد کشور گفت: این روزها نشانه‌های این توطئه را به خوبی مشاهده می‌کنیم لیکن به فضل الهی و با حمایت مردم و رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب و تلاش مسئولان خدوم در کشور این توطئه خنثی خواهد شد و ملت ما یک بار دیگر سربلند از این امتحان بیرون خواهند آمد و امیدواریم در پایان امسال کارنامه بسیار درخشانی از مسئولان را شاهد باشیم و با اشتغال جوانان راه برای سازندگی، رشد و تعالی کشور بیش از پیش فراهم شود.

,

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین با مهم خواندن انتخابات آینده ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد کسانی که از وضعیت فعلی و شرایط امروز جهان غافل‌اند از بداخلاقیها دست بردارند و اجازه دهند درمحیطی آرام و منطقی، مردم با آرامش کامل پای صندوقهای رای بیایند و نامزد مورد نظرشان را انتخاب کنند.

,

حجت الاسلام قاضی عسکر تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب صریحاً اعلام کردند که برای ایشان اصل حضور مردم مطرح است و هر کسی را روی کار بیاید تائید می‌کنند، شیوه ایشان در گذشته نیز همین بوده و در آینده نیز همین خواهد بود.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه نظر رهبر معظم انقلاب همواره بر برگزاری حج عزتمندانه بوده است، اظهار کرد: ایشان همیشه تاکید داشتند حج باید با حفظ موازین مورد نظرما برقرار شود چون حج یک واجب شرعی است و نمی‌تواند تعطیل شود.

,

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت افزود: ما از ابتدا هم اعلام کردیم که مسئله حج را به روابط سیاسی دو کشور پیوند نمی‌زنیم چرا که حج فریضه دینی و الهی و رکن دین است و برهمین اساس تمام همت خود را به‌کار گرفتیم تا این فریضه تعطیل نشود و بحمدالله این موفقیت حاصل شد.

,

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر اضافه کرد: در این دور از مذاکرات هیئت ایرانی به ریاست آقای حمید محمدی گفت‌وگوهای بسیار صریح ، سازنده ومنطقی را با طرف سعودی انجام داد و بعد از چند بار نامه نگاری و گفت‌وگوهای صریح و روشن نتیجه مطلوب به‌دست آمد.

,

وی در ادامه به تفصیل دستاوردهای مذاکرات در زمینه حفظ عزت، کرامت و امنیت حجاج ، نحوه صدور روادید ، امور کنسولی و چگونگی انتقال زائران ایرانی به عربستان و پیگیری امورحقوقی شهدای مسجدالحرام و منا را بیان و تصریح کرد: در موضوع شهدای منا با استدلالهایی که صورت گرفت مقرر شد که کمیته حقیقت یاب به فعالیت خود ادامه دهد تا اینکه ما نظرات و مستندات خود را ارائه کنیم و ما وظیفه داریم در این زمینه پیگیریها را ادامه دهیم.

,

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت با تاکید اینکه برخی تصور نکنند که خدای ناکرده در مورد شهدای منا کوتاهی صورت گرفته است، اظهار کرد: ما نظرمان این بوده که قضیه منا باید در گفت‌وگوهای مستقیم و طرفینی حل شود والان این راه درحال بازشدن است و انشاء الله از طریق گفت‌وگو خواسته مورد نظرما درباره شهدای منا نیز تحقق پیدا خواهد کرد.

,

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به اینکه دفترنمایندگی سازمان حج و زیارت درعربستان به‌زودی فعال خواهد شد، تعداد افرادی را که سال96 از ایران به حج مشرف می‌شوند بیش از هشتاد و شش هزار نفراعلام کرد و گفت: در توافق صورت گرفته برگزاری تجمعات و مراسم دعا در محل اسکان زائران ایرانی همچون گذشته انجام خواهد شد.

,

وی تصریح کرد: توافقنامه حج قطعی شده و به امضای سرپرست سازمان حج و زیارت و وزیر حج عربستان رسیده است وما امیدواریم امسال حج خوب ،عزتمندانه و مطلوبی را داشته باشیم و زائران ایرانی با خاطری آسوده مناسک حج و وظایف دینی وعبادی خود را انجام دهند.

,

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت با تاکید بر اینکه توافقنامه حج در شرایط بسیارخوبی به امضا رسیده است، اظهار کرد: طرف سعودی در این دوره از مذاکرات منطقی برخورد کرد و توافقی که در نشست و گفت‌وگو با وزیر حج عربستان به‌دست آمد می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد تا در آینده نیز مسائل مختلف در حوزه حج را از طریق تفاهم پیش ببریم.

,

حجت الاسلام قاضی عسکر هماهنگی میان بعثه رهبر معظم انقلاب و سازمان حج وزیارت را بسیار خوب توصیف کرد و با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کارشناسی هزینه‌های حج سال 96 ابراز امیدواری کرد که در قیمت گذاری افزایش چشمگیری رخ ندهد.

,

وی همچنین از کارکنان بعثه ، سازمان حج و موسسات وابسته خواست که با تمام توان برنامه‌های مورد نظر را دنبال کنند تا همه کارها به موقع و با دقت نظر انجام شود.

,

سرپرست حجاج ایرانی به کارکنان سازمان حج و زیارت در تهران و دیگر استانها توصیه کرد که مراجعان را با روی خوش، صبر و حوصله پذیرا باشند و مردم را خوب توجیه و به آنها اطلاع رسانی نمایند و پاسخگو باشند.

,

به گزارش مشرق، حجت الاسلام قاضی عسکر لزوم استفاده از نیروهای با تجربه و کارآمد در حج سال آینده را یادآور شد و گفت: در برنامه ریزی‌ها همه آنچه که یک حج مطلوب را رقم خواهد زد لحاظ می‌شود و همه با تمام قوت، قاطع  و محکم کارها را به پیش ببرند.

,

وی با اشاره به اینکه بحمدالله مردم نیز از باز شدن راه حج خوشحال هستند، افزود: اگر طرف سعودی در حج آینده خوب عمل کند و مواردی را که توافق شده است رعایت کند و مشکلی پیش نیاید انشاءالله راه برای عمره هم بازخواهد شد.

,

در ابتدای این دیدار حمید محمدی - سرپرست سازمان حج وزیارت در دیدار نوروزی با همکاران بعثه، سازمان حج و شرکت‌های تابعه با اشاره به روند مذاکرات حج 96 و فراهم شدن مقدمات تشرف حجاج از  جمهوری اسلامی، گفت: امیدواریم در فضایی توام با شور و نشاط در میان کارکنان سازمان حج و بعثه شاهد برگزاری حجی عزتمندانه باشیم.

,

وی از کارکنان بعثه و سازمان حج خواست دست در دست هم و با جدیت بیشتر پاسخگوی انتظارات حجاج بوده و خدمات بهتر و بیشتری را به زائران حوزه حج  و زیارت ارائه دهند.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه