اخبار داغ

شعار سال 96 و راهبرد کلان مقام معظم رهبری

شعار سال 96 و راهبرد کلان مقام معظم رهبری
یکی از اتفاقاتی که با انتظار لحظه‌ی تحویل سال عجین شده، شنیدن بیانات مقام معظم رهبری و در ادامه آگاهی از شعار و نام سال 96است که توسط ایشان اعلام می‌گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوگانا؛ یکی از اتفاقاتی که با انتظار لحظه‌ی تحویل سال عجین شده، شنیدن بیانات مقام معظم رهبری و در ادامه آگاهی از شعار و نام سال  96است که توسط ایشان اعلام می‌گردد.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در باب نام‌گذاری و تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری باید گفت اعلام شعار سال در چارچوب اصل 110 قانون اساسی و تعیین جهت‌گیری نظام اسلامی توسط مقام رهبری قابل تفسیر است. قطعاً توجه دادن جامعه به موضوعی کلان و راهبردی به‌نوعی تعیین نقشه‌ی کلی راه برای خواص و ایجاد حساسیت مثبت یا منفی در بین عوام جامعه است که اقدامات همسو در هر سطحی را می‌طلبد. 

,

طبیعتاً تعیین یک شعار و موضوع مهم در هر سال، معنایی جز اولویت‌دهی برای اداره کشور ندارد. مقام معظم رهبری با توجه به تحلیل شرایط موجود و بررسی آسیب‌ها و نقاط قوت و درک فاصله بین وضعیت امروز و اهداف و آرمان‌های اسلام انقلابی مشخص‌شده در گفتمان انقلاب، سعی می‌کند در اقدامی کنشی یا واکنشی و همچنین طبق قاعده‌ی اهم و مهم، توجه مردم را نسبت به شعار سال جلب کند تا با کمترین انحراف و بیشترین سرعت، مسیراسلام  انقلابی و گفتمان امام و شهدا به حرکت خود ادامه دهد.

,

در تحلیل چرایی انتخاب شعار هر سال و رفتارشناسی مقام معظم رهبری   باید گفت همان‌گونه که در قبل اشاره شد، به نظر می‌رسد باید رفتار ایشان را در بین دو قطب سلبی و ایجابی یا واکنشی و کنشی تفسیر نمود.

,

این موضوع نیز وابسته به تحلیل ایشان نسبت به شرایط نظام اسلامی و پیرامون آن است. البته اگر با رویکرد مدیریتی نیز به تحلیل چرایی انتخاب شعار سال بپردازیم، می‌توانیم جهت‌گیری‌های رهبری در نام‌گذاری سال‌ها را در چارچوب دو رهیافت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیز دسته‌بندی کنیم. به این ترتیب که در پاره‌ای از مواقع، مسائل نرم‌افزاری انقلاب، همچون اهداف، ارزش‌ها، تئوری و مباحثی از این دست، از اولویت برخوردار می‌گردد و گاه با توجه به نهادینگی نسبی نرم‌افزار انقلاب، مسائل سخت‌افزاری، همچون اقتصاد، سیاست، رویه‌های اجرایی و... اولویت‌بندی ذهنی ایشان را به خود جلب می‌کند.

,

قطعاً توجه دادن جامعه به موضوعی کلان، به‌نوعی تعیین نقشه‌ی کلی راه برای خواص و ایجاد حساسیت مثبت یا منفی در بین عوام جامعه است که اقدامات همسو در هر سطحی را می طلبد .

 علوی تبار

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه