اخبار داغ

کودکان قربانی دود قلیان بزرگتر ها/دود قلیان،سمی پنهان برای تخریب قلب و ریه

کودکان قربانی دود قلیان بزرگتر ها/دود قلیان،سمی پنهان برای تخریب قلب و ریه
یکی از مسائل مهم در تفریحات تعطیلات عید نوروز می تواند معضل همیگشی کشیدن قلیان در برخی از مناطق گردشگری و کافه های سنتی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش ندای هیرمند؛ اصولا در ایام تعطیلات عید نوروز یکی از تفریحات همیشگی خانواده ها رفتن به مناطق سر سبز و زیبا است تا ضمن تفریح در این مناطق بتوانند در روزهای اول بهار از تعطیلات خود بهترین استفاده ها را ببرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به گزارش ندای هیرمند؛,

یکی از مسائل مهم در این گردشها می تواند معضل همیگشی کشیدن قلیان در این مناطق باشد.

,

آنطور که می دانیم کشیدن قلیان در این روزها به امری طبیعی و ظاهرا بدون خطر تبدیل شده است، این موضوع آنچنان در برخی از خانواده ها طبیعی جلوه می دهد که بساط قلیان را در همه جا پهن می کنند و جوان تر های فامیل به دور آن حلقه خواهند زد.

,

محققان و متخصصین می گویند که نیکوتین موجود در قلیان بیش از هروئین اعتیاد آور است و این دود را زمینه ای برای پیش روی به سوی اعتیاد می دانند.

,

خطررات قلیان را بارها شاید در فضای مجازی و رسانه های تصویری خوانده و دیده باشید که متخصصین بسیاری در مورد خطرات استفاده مکرر از آن بارها هشدار داده اند، در این روزها کمتر کسی دیده می شود که قلیان به دست در اماکن تفریحی نباشد و یا دست کم یک "پوک" از آن را امتحان نکرده باشد.

,

دود قلیان،سمی پنهان برای تخریب قلب و ریه

, دود قلیان،سمی پنهان برای تخریب قلب و ریه,

لیلا ابراهیم زاده ، کارشناس دخانیات و آلودگی محیط دانشگاه علوم پزشکی گفت: 66 درصد برونشیت و سرطان ریه، 12 درصد بیماری‌های قلبی و عروقی و 38 درصد بیماری‌های حاد تنفسی در جهان ناشی از مصرف دخانیات است.

,

وی افزود: دود حاصل از مصر ف قلیان ترکیبی از مواد دخانی و مواد سوختی می‌باشد، که خطر جدی برای اطرافیان دارد.

,

این کارشناس تاکید کرد: زیان استنشاق دود ناشی از قلیان برای افرادی که به طور غیرمستقیم در معرض آن قرار دارند، به مراتب بیش از دود سیگار بوده، چرا که سیگار دارای 4000 ماده سمی و 40 نوع ماده سرطان زاست در حالی که قلیان دارای 4000 هزار ماده سمی و 70 ماده سرطان زاست.

,

 

,

, ,

وی بیان کرد: استفاده مشترک از قسمت دهانی قلیان، عاملی در انتقال بیماری‌های واگیردار همچون سل و هپاتیت در بین مصرف‌کنندگان می‌باشد.

,

این کارشناس ارشد بهداشت محیط اضافه کرد: متاسفانه بوی مطبوع و طعم شیرین توتون‌های قلیان باعث شده، برخی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان بدون توجه به اثرات سوء آن، اشتباهی به مصرف قلیان روی آورند.

,

وی تاکید کرد: برخلاف تصور برخی از افراد دود حاصل از قلیان به هیچ وجه کم خطر نیست، بلکه حاوی مواد سرطان‌زا و سمی بیشماری بوده که باعث سرطان ریه، لب و حفره دهانی، بیماری‌های قلبی عروقی و دیگر بیماری‌ها و سرطان‌ها می‌شود.

,

ابراهیم‌زاده اعلام کرد: خطر ابتلا به سرطان در افرادی که قلیان و سایر مواد دخانی را مصرف می‌کنند، پنج برابر افرادی است، که مصرف کننده این مواد نیستند.

,

کودکان قربانی دود قلیان بزرگترها

, کودکان قربانی دود قلیان بزرگترها,

, ,

آنچه در این بین می تواند برای خانواده ها مهم باشد دور نگه داشتن افراد کم سن و سال از میان انبوه دود قلیانهاست،دودهایی که هر کدام حکم یک نوع سرطان مختلف را برای فرد به امضا می رساند.

,

در برخی از تصاویر ارسالی مخاطبین ندای هیرمند برخی از افراد بدون توجه به خطرات ناشی از دود قلیان کودکان کم سن و سالی را در معرض دود قرار می دهند تا این کودک معصوم نیز جزئی از افرادی باشد که به چهار هزار ماده سمی و 70 نوع سرطان دچار خواهند شد.

,

با توجه به اینکه استقامت بدن کودکان نسبت به افراد بالغ ضعیف تر است، می توان گفت که این افراد زودتر از جوان تر ها دچار بیماری های ناشی از دود قلیان دچار می شوند و فرستادن دود به اطراف این کودک حکم سرطان آن را امضا کرده است.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه