اخبار داغ

شهید عبدالله رشیدی/

شهیدی که فرزندانش را به ادامه دادن راهش توصیه می کرد

شهیدی که فرزندانش را به ادامه دادن راهش توصیه می کرد
شهید عبدالله رشیدی همواره فرزندانش را به حضور در برنامه های بسیج تشویق می کرد و از فرزندانش می خواست که بعد از شهادتش، اجازه ندهند که اسلحه اش روی زمین بماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، پیشمرگ مسلمان کرد شهید عبدالله رشیدی در دومین روز از فروردین ماه سال 1309 در روستای پلوره از بخش سرشیو شهرستان مریوان در خانواده‌ای مذهبی و فقیر متولد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

عبدالله دوران کودکی و نوجوانی را در زادگاهش سپری کرد. نبود امکانات آموزشی و فقر مالی خانواده‌اش باعث شد عبدالله از کسب علم و دانش محروم بماند، اما عبدالله بعدها توانست نزد روحانیون روستا و در حد خواندن و نوشتن سواد بیاموزد.

,

 

,

عبدالله در ایام جوانی به کار کشاورزی و دامداری مشغول شد، ایشان از این طریق می خواست کمک خرجی برای پدرش باشد.  عبدالله که فردی متدین، صادق و نیکوکار بود در سنین جوانی ازدواج کرد و صاحب پنج فرزند پسر و سه فرزند دختر شد.

,

 

,

کاک عبدالله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به جمع نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان مریوان پیوست و در عملیات های متعددی علیه گروهک های ضدانقلاب شرکت کرد و در این راه متحمل سختی های فراوانی شد.

,

 

,

ایشان در طول خدمت ضادقانه‌ اش همواره سعی می ‌کرد با مردم و اطرافیانش با مهربانی و خوش رفتاری برخورد کند و آنها را به سمت نظام مقدس جمهوری اسلامی سوق دهد. پیشمرگ مسلمان کرد شهید عبدالله رشیدی سرانجام در روز ششم شهریور ماه سال 1372 در روستای صوفی بله مریوان در یک درگیری با گروهک ضد انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاک و مطهرش در قبرستان عمومی روستای اسلام دشت مریوان به خاک سپرده شد.

,

 

,

شهید عبدالله رشیدی همواره فرزندانش را به حضور در پایگاه های بسیج و شرکت در برنامه های بسیج تشویق می کرد و از فرزندانش می خواست که بعد از شهادتش، اجازه ندهند که اسلحه اش روی زمین بماند. شهید رشیدی همواره فرزندانش را به ادامه دادن راهش توصیه می کرد.

,

 

,

, ,

پیشمرگ مسلمان کرد شهید عبدالله رشیدی

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه