اخبار داغ

یادداشت

انتظار طلوع آفتاب کدخدا از غرب، غروب اشتغال جوانال شد

انتظار طلوع آفتاب کدخدا از غرب، غروب اشتغال جوانال شد
اگر به تاریخ کشور بنگریم پر واضح است آنجایی که اتکا به ظرفیت های درونی داشته ایم به خوبی پیشرفت کرده ایم و آنجایی که برخی چشم به دستان غیر دوختند و معتقد طلوع آفتاب کدخدا از غرب بودند از شتاب این حرکت کاسته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل فردا؛ اگرچه بیش از ۱۴ قرن از واقعه ی عاشورای سال ۶۱ هجری می گذرد اما این قیام حاوی درس ها و عبرت های بسیاری برای جامعه ی ما است. حادثه ی بزرگی که رفتار و منش سیدالشهداء(ع) بعنوان مصداق بارز عدم تبعیت از دشمنان و مظهر جهاد کبیر تجلی و عینیت می یابد و آن ایستادگی و منش آزادگی در رویکرد های امروز جامعه در تمامی عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز واجب و لازم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل فردا,

امروز که قدرت های استکباری چون آمریکای جنایتکار با لطایف الحیلی بدنبال تسلط بر ملت ها و کشورهای مختلف اند و با سیاست های خصمانه در پی محدود کردن حرکت ملت انقلابی ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، متأسفانه برخی آقابان مسئول در داخل کشور نیز با افاضاتشان خواه یا ناخواه آب به آسیاب دشمن می ریزند و توانایی نظام اسلامی را ضعیف جلوه می دهند.

,

گره زدن نهضت عاشورا این حادثه عظیم انسانی در طول تاریخ با سخنانی پوچ چون سازش پذیری امام حسین(علیه السلام) و ترویج این گفتمان، تحریف عاشورا نیست بلکه پا را فراتر گذاشتن برای نابود کردن آن است و حماسه ی عاشورا برای ایستادگی در برابر ظالمان زمان و فداکاری برای حفظ دین بود که این روزها جریان سازش و دلباخته ی غرب بدنبال تحریف و تخریب واقعیات مفاهیم آن است.

,

متأسفانه برخی رویکردها در مدیریت کشور اصل وجود دشمن را انکار می کند. امروز در معادلات جهانی ذات نظام سلطه اقتضا می کند که با نظام جمهوری اسلامی دشمن باشد، ذات نظام سلطه خیانت و بدعهدی است. بد عهدی که در قضیه برجام نیز برای مردم ما به اثبات رسید و تجربه شد. البته این بدبینی نسبت به آمریکا و هم پیمانانش قبل از مذاکرات و حتی بعد از آن بارها از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته بود.

,

 هرچند به برجام و تعهدات این توافق انتقادات بسیاری وارد است اما به وضوح شاهد هستیم که بعد از اجرایی شدن آن طرف های مذاکره و بخصوص آمریکا در قبال تعهداتی که داشته اند بدعهدی کردند، و چرا طرفداران تعامل و رابطه با آمریکا لیست عریض و طویل  بدعهدی های ادامه دار آمریکا را برای مردم مطرح نمی کنند؛ محدودیت های مالی علیه کشور، تحریم هایی به بهانه برنامه موشکی، تحریم مکرر افراد و شرکت های ایرانی به بهانه های واهی چون حمایت از تروریسم، محدودیت های ویزا و اشاعه ایران هراسی و ده ها اقدام خصمانه از این دست. متأسفانه آنچه شاهد هستیم اتکای مسئولین بر تعهدات روی کاغذ است در حالیکه طرف غربی آنچه از برجام می خواست پیش پیش گرفته است.

,

امروز مبارزه با فساد اقتصادی یکی از انتظارات به حق مردم از مسئولین است اما برخی مدیران با دست اندازی به بیت المال  و برداشت حقوق های نامتعارف چند صد میلیونی، نقدیندگی هزار هزار میلیاردی جامعه را به جای سوق دادن به سمت رونق اقتصادی به جیب هایشان سرازیر می کنند. پدیده شوم فیش های نجومی و صاحبان آنها باید برای مردم شفاف سازی شود و نه اینکه افرادی هنوز هم در مقام توجیه و قانونی جلوه دادن آن برآیند، و برای عموم مردم واضح  است مدیرانی که دامان خود را به مفاسد اقتصادی و رانت خواری آلوده کرده اند به هیچ وجه نخواهند توانست سکاندار اقتصاد مقاومتی باشند.

,

اگر به تاریخ کشور بنگریم پر واضح است آنجایی که اتکا به ظرفیت های درونی داشته ایم به خوبی پیشرفت کرده ایم و آنجایی که برخی چشم به دستان غیر دوختند و معتقد طلوع آفتاب کدخدا از غرب بودند از شتاب این حرکت کاسته شد.

,

حجم عظیم فارغ التحصیلان دانشگاهی و رکود حاکم بر صنایع و اقتصاد کشور حتی با وجود زیر ساخت های وسیع صنعتی و کشاورزی کشور بدلیل سیاست گذاری های نادرست در این حوزه ها و عدم وجود حمایت های لازم عملاً نیروی کار جدیدی را وارد چرخه تولید کشور نمی کند و چه بسا با تعدیل نیرو در بسیاری از واحد های تولیدی روز به روز به نرخ بیکاری افزوده می شود.

,

img_2462

, img_2462, img_2462,

یادداشت از علیرضا کاظمی

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه