اخبار داغ

روستای "نجنه" منطقه نمونه گردشگری بانه در بخش نمشیر

روستای "نجنه" منطقه نمونه گردشگری بانه در بخش نمشیر
روستای نجنه از توابع بخش نمشیر بانه بواسطه مناطق دیدنی ، حوضچه پرورش ماهی قزل آلا ، کباب ماهی زنده و داشتن هتل دو ستاره از جمله مناطق نمونه گردشگری شهرستان بانه محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرباباخبر، روستای نجنه یکی از روستاهای بخش نمشیر بانه و در 38 کیلومتری این شهرستان است که در سمت شمالغربی بانه قرار گرفته است .

داشتن طبیعتی زیبا و بکر،  برخورداری از حوضچه های پرورش ماهی قزل آلا ، وجود محل های کباب ماهی زنده  و داشتن هتل دو ستاره " هتل ماسی"  این روستا را تبدیل به یکی از مناطق نمونه گردشگری شهرستان بانه کرده است بطوریکه سالانه گردشگران زیادی از  مردم بومی و نسایر نقاط کشور  برای دیدن این زیبایی ها به روستای نجنه سفر می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرباباخبر,
,
,

در این مجتمع های شیلات، کباب ماهی قزل آلا سرو می شود که در روزهای تعطیل مسافران وبازدید کنندگان زیادی را به این منطقه جذب کرده است و در ظرف این چند سال آن را به یکی از قطب های گردشگری تبدیل  کرده است.

,


 هتل دو ستاره هم که با مجوز سازمان گردشگری در محل احداث شده است شرایط خاصی را برای مسافران و میهمانان ایجاد کرده است در صورت تمایل برای اقامت از امکانات آن استفاده کنند.

یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث شده تا این روستا از اهمیت خاصی برخوردار شود وجود قرآن قدیمی است که در مسجد این روستا نگه داری می شود.

قرآن روستای نجنه علیا شامل 30 جزء کامل است که توسط فردی بنام مراد بن یوسف بن عیسی مشهور به فقه مراد در سال 978 هجری قمری (453 سال قبل) به خط ثلث به رشته تحریر در آمده است و دارای 316 برگ به ابعاد 19در 30 با جلد چرمی قهوه ای است.

,
, .,
,
,
,
,

مردم این منطقه بیشتر به دامداری و کشاورزی مشغول هستند زمین حاصلخیز و آب فراوان کشاورزی،باعث شده است تا کشاورزان این منطقه محصولات کشاورزی  خوب و با کیفیتی را برای فروش عرضه کنند.

,

برای رفتن به نجنه از بانه ، باید تا روستای کوخان، در  مسیر جاده بانه – سردشت حرکت کرده  و از آنجا پس از عبور از روستا های نمشیر، نجنه سفلی وارد نجنه علیا خواهید شد.مسیر این روستا  یکی از زیباترین مناطق طبیعی و بکر بانه است  و قطعا در این مسافرات از آن لذت  خواهید برد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه