اخبار داغ

درراستای بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی آغاز شد؛

برداشت ساقه ریواس در گناباد + تصاویر

برداشت ساقه ریواس در گناباد + تصاویر
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناباد گفت: در راستای بهره‌برداری اصولی از مراتع طبیعی و با مشارکت مردم برداشت ساقه ریواس در گناباد آغازشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار ندای گناباد گفت: یکی از وظایف منابع طبیعی بهره‌برداری اصولی از مراتع است که این  اقدام علاوه بر حفظ مراتع به اقتصاد مردم کمک می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ندای گناباد,

مجتبی محرابی ادامه داد: با توجه به میزان بارندگی انجام‌شده در گناباد برای اولین بار بهره‌برداری قانونی و اصولی از ساقه ریواس توسط اهالی روستای زیبد انجام می‌شود.

,

وی بابیان اینکه بهره‌برداری اصولی هیچ‌گونه مشکلی برای دشت ریواس روستای زیبد گناباد ایجاد نمی‌کند، افزود: با مشارکت مردم در حوزه بهره‌برداری از مراتع طبیعی، از قاچاق و بهره‌وری بی‌رویه جلوگیری می‌شود و علاوه بر آن زمینه اشتغال برای روستائیان را فراهم می‌کند.

,

محرابی خاطرنشان کرد: تنها بخشی از دشت 500 هکتاری ریواس زیبد به برداشت ساقه ریواس اختصاص‌یافته شده و طی ماه‌های آتی دشت ریواس این روستا در حاشیه جاده قابل‌رؤیت خواهد بود.

,

دشت ریواس زیبد تنها گونه ریواس از نوع ساقه بلند و قرمزرنگ در ایران و جهان هست که عمری بسیار طولانی دارد و خواص دارویی ان از قدیم معروف بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه