اخبار داغ

در نیمه اول تعطیلات نوروزی در استان همدان؛

غار علیصدر بیشترین تعداد بازدید را در اماکن گردشگری به خود اختصاص داد / بازدید 152 هزار نفر از اماکن گردشگری تاریخی

غار علیصدر بیشترین تعداد بازدید را در اماکن گردشگری به خود اختصاص داد / بازدید 152 هزار نفر از اماکن گردشگری تاریخی
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: بازدید از اماکن گردشگری تاریخی استان همدان تا پایان روز ششم 152 هزار نفر بوده است که بیشتر این بازدید ها از اماکنی چون غار علیصدر، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، هگمتانه، گنبد علویان، روستاهای هدف گردشگری، موزه های استان می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا خاکسار در گفت‌وگو با "نافع" با اشاره به استقبال گردشگران نوروزی بیان داشت: با توجه به بارش های شدید و سرما در نیمه اول تعطیلات نوروزی که در کل کشور با آن رو به رو بودیم طبیعتا ما انتظار افزایش در آمار را نداشتیم و تقریبا این روزها مثل سال گذشته سپری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

وی در ادامه تأکید کرد: طی چند روز گذشته در بازدید از جاذبه های تاریخی یک رشد محسوسی را داشتیم.

,

 

,

خاکسار افزود: انتظار می رود با توجه به بهبود شرایط جوی و اینکه مردم در نیمه اول نتوانستند به سفر بروند، افزایش گردشگر را در روزهای آینده داشته باشیم.

,

 

,

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزود: شرایط استان برای استقبال از گردشگران محیا می باشد.

,

 

,

خاکسار در رابطه با آمار مسافران نوروزی که تا پایان روز ششم در استان همدان اقامت داشتند اظهار داشت: آمار مسافران نوروزی در مراکز اقامتی مثل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیر ها، خانه مسافر مدارس، خوابگاه ها، اردوگاه ها و کمپ ها تا صبح امروز 81 هزار نفر می باشد.

,

 

,

 وی بازدید از اماکن گردشگری تاریخی را نیز تا پایان روز ششم اینگونه اعلام داشت: بازدید از اماکن گردشگری تاریخی در استان  152 هزار نفر بوده است.

,

 

,

خاکسار در ادامه بیشتر بازدید ها از اماکنی چون غار علیصدر، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، هگمتانه، گنبد علویان، روستاهای هدف گردشگری، موزه های استان اعلام کرد.

,

 

,

وی اماکن گردشگری استان را به ترتیب تعداد بازدید به این صورت برشمرد: در استان همدان به ترتیب تعداد بازدید رتبه نخست را غار علیصدر، رتبه دوم را آرامگاه بوعلی سینا، رتبه سوم موزه باباطاهر، و رتبه چهارم را هگمتانه به خود اختصاص داده است.

,

 

,

این مسئول سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در پایان خاطر نشان کرد: بیشترین بازدید از شهرستان همدان، سپس غار علیصدر، بعد ملایر و در ادامه نهاوند و تویسرکان می باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه