اخبار داغ

نخستین تغییر مدیریتی بجستان در نوروز رقم خورد!

نخستین تغییر مدیریتی بجستان در نوروز رقم خورد!
صبح امروز رئیس جدید آب و فاضلاب شهری بجستان در خاموشی رسانه‌ای و با حضور نماینده و مدیرکل آب و فاضلاب استان خراسان رضوی معرفی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بجستان‌نیوز، با توجه به مطالب منتشرشده در کانال خبری حمید بنایی نماینده شهرستان‌های گناباد و بجستان؛ صبح امروز مراسم تودیع و معارفه رئیس آب و فاضلاب شهری بجستان با حضور بنایی، حسین ابراهیمی کردیانی فرماندار بجستان و حسین اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بجستان‌نیوز,

 

,

در این مراسم از خدمات یازده‌ساله محمد کسروی تقدیر و علی دانشوری‌مرندیز که قبل از این رئیس آب و فاضلاب شهر یونسی بود به‌عنوان رئیس جدید آب و فاضلاب بجستان معرفی شد.

,

 

,

اما آنچه در این رخداد موردانتقاد است مسئله عدم اطلاع‌رسانی آن و دعوت نکردن از رسانه‌های شهرستان به این مراسم است زیرا بر اساس عرف رایج در فضای رسانه‌ای تنها مسئولینی از دعوت رسانه‌ها هراس دارند که بر نقص یا نقد آشکاری بر اقدام خودآگاه هستند و از مطلع شدن رسانه‌ها به‌عنوان چشمان بیدار جامعه هراس دارند!

,

 

,

طبعاً اقدام فرمانداری بجستان در عدم اطلاع‌رسانی این مراسم که با حضور مسئولین ارشد شهرستان و استان برگزارشده است را می‌توان ناشی از بی‌تدبیری مسئولینی دانست که در واپسین روزهای عمر دولت یازدهم در تلاش برای نمایش چهره‌ای دگم‌اندیش از دولت در حوزه اطلاع‌رسانی و ارتباط با رسانه‌ها هستند.

,

 

,

شکی نیست که حوزه آب و فاضلاب بجستان یکی از پرچالش‌ترین عرصه‌هایی است همیشه مورد اعتراض عمومی مردم شهیدپرور بجستان بوده است و به همین دلیل رسانه‌های مردمی شهرستان تاکنون توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته‌اند و خوشبختانه این توجه در برهه‌های مختلف موجب رفع مشکلات عدیده شهروندان بجستانی با حوزه آب و فاضلاب شهرستان شده است.

,

 

,

اما نکته تأسف‌برانگیز اینجاست که مدیران مهم‌ترین نهاد حاکمیتی شهرستان به دلیل مطالبه گری این نوع از رسانه ترجیح دادند تا تغییر مدیریتی در این حوزه مهم خدماتی پس از سال‌ها در سکوت کامل خبری برگزار شود اما یک کانال تلگرامی وابسته به نماینده مردم شهرستان به‌سرعت خبر این رویداد را منتشر کرد که درنتیجه آن تدبیر مسئولین هراسناک از آگاهی بخشی مردم در همان ساعات اولیه ماجرا خنثی شد!

,

 

,

باید این نکته را به مسئولین و نمایندگان دولت در شهرستان یادآور شد که در عصر اطلاعات نمی‌توان با عدم دعوت رسانه‌ها و پوشش ندادن خبر این‌گونه وقایع در پورتال‌هایی مانند سایت فرمانداری بجستان به‌عنوان نهاد مسئول در این رابطه (تا لحظه انتشار این خبر روابط عمومی فرمانداری این جلسه را منتشر نکرده است) مانع از مطلع شدن افکار عمومی شهرستان از این تغییرات در ساختار مدیریتی این دیار تاریخی شد لذا بهتر است فرمانداری بجستان و برخی دیگر ارگان‌ها و نهادها که سیاست و تفکر مشابهی را در حوزه اطلاع‌رسانی دنبال می‌نمایند بجای بسترسازی برای شکل‌گیری شایعات در شبکه‌های اجتماعی که نمونه‌های آن را در ماه‌های گذشته شاهد بودیم و خواهی یا نخواهی خارج از کنترل نهادهای مسئول هستند، با رسانه‌های رسمی و قابل‌اعتماد شهرستان تعامل مناسبی داشته باشند تا علاوه بر اطلاع‌رسانی شفاف به مردم تعامل بین رسانه و نهادهای خدمتگزار در شهرستان حفظ گردد.

,

 

,

در پایان باید امیدوار بود که رویه فعلی و ضعف‌های موجود در حوزه روابط عمومی نهادهای حاکمیتی شهرستان اصلاح گردد و این‌گونه بی‌تدبیری‌ها تداوم نیابد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه