اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس:

طرح آرامش بهاری انقلابی فرهنگی در بقاع متبرکه است

طرح آرامش بهاری انقلابی فرهنگی در بقاع متبرکه است
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس با بیان اینکه طبق بیانات رهبر معظم انقلاب که مردم در بقاع و امامزادگان باید آرامش پیدا کنند، افزود: طرح آرامش بهاری موجب همدلی، وحدت و همبستگی اجتماعی می شود و نوید بخش آرامش توام با معنویت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه؛ حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه در ایام نوروز 96 برنامه های متنوعی برای استقبال از مردم در امامزادگان برنامه ریزی شده است، افزود: در گذشته برنامه های فرهنگی امامزاده ها در حد برگزاری نمازجماعت بود و بحثی از فعالیت های فرهنگی و اقدامات دینی نبود، ولی بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل شدن این بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی در چندین سال گذشته بسیاری از فعالیت ها توسط اوقاف و امور خیریه انجام گرفته است که نمونه مصداقی آن برنامه طرح آرامش بهاری ویژه مسافرین نوروزی وگردشگران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه,

وی با بیان اینکه  هدف این است که پویایی و رشد امامزادگان با رنگ و بوی فرهنگی باشد، تصریح کرد: در این حوزه مسائل فرهنگی  مهمتر از اقتصادی است و ما در نظر داریم تا با قرارگیری این محور به عنوان اصل، پیشرفت های فرهنگی و حتی از اقتصاد مقاومتی با نگاه به موضوع گردشگری مذهبی نیز بهره گیری شود.

,

حجت الاسلام جعفری در ادامه با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه ای تنظیم شده است، افزود: استان گلستان از اقوام گوناگونی تشکیل شده اند که همگی جزء ارادتمندان و زائران امامزاده هستند، برای مثال نیمی از زائران بقاع متبرکه گلستان را قوم ترکمن تشکیل می دهند.

,

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه گنبدکاووس امامزادگان را مراکز جذب و توجه دلها دانست و گفت: امامزادگان فضای جامعه را تلطیف می کنند و محفلی برای مراسم ها و برنامه های فرهنگی هستند.

,

حجت الاسلام جعفری در ادامه به استقرار پایگاه پلیس انتظامی به صورت شبانه روزی در جهت برقراری نظم و امنیت برای زائران امامزاده یحیی بن زید(ع) اشاره کرد و گفت: در هفته های گذشته آشپرخانه عمومی این امامزاده در جهت رفاه بیشتر حال مسافرین راه اندازی شد و تا هفته های دیگر نیز سرویس های بهداشتی این امامزاده که با بهترن تجهیزات ساخته شده است، افتتاح خواهد شد.

,

فعالیت 21 مبلغ بومی و غیر بومی در بقاع

,

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی 21 مبلغ بومی و غیربومی فعالیت می کنند، افزود: مبلغان بومی وغیربومی با فعالیت و مشاوره مذهبی در خیمه های معرفت و برپایی جشن ها و جنگ های شادی رنگ و بوی فرهنگی در امامزاده جاری کردند.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس در ادامه با پیش بینی حضور 200 هزار زائر در بقاع متبرکه تحت پوشش این شهرستان، افزود: زائرسراهای این امامزاده آماده استقبال از مسافرین هستند، برپایی یکی از سفره های هفت سین زیبا در سطح گلستان، توزیع کالاهای فرهنگی، برنامه های جنگ شادی وبرپایی خیمه های معرفت  برخی از اقدامات فرهنگی  امامزاده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه