اخبار داغ

یادداشت/نقدی بر عملکرد «آمد نیوز»

ایجاد دوقطبی برای رأی آوری بدون حضور رقیب!!

ایجاد دوقطبی برای رأی آوری بدون حضور رقیب!!
این روزها کانال تلگرامی «آمد نیوز» که توسط مخالفان جمهوری اسلامی ایران اداره می شود، به خیال خودش نقش روشنگری در افکار عمومی را ایفا می کند، غافل از اینکه بسیاری از مردم صرفاً جهت تفریح مطالب آنها را مطالعه می کنند چرا که غالب خبرهای آنها از لحاظ محتوایی و اعتبار، بیشتر به یک طنز شبیه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش پرگون؛ این روزها کانال تلگرامی «آمد نیوز» که توسط مخالفان جمهوری اسلامی ایران اداره می شود، به خیال خودش نقش روشنگری در افکار عمومی را ایفا می کند، غافل از اینکه بسیاری از مردم صرفاً جهت تفریح مطالب آنها را مطالعه می کنند چرا که غالب خبرهای آنها از لحاظ محتوایی و اعتبار، بیشتر به یک طنز شبیه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرگون,

گاهی برای خودشان دشمن فرضی درست می کنند و با آنها به جنگ برمی خیزند، و گاهی نیز زمین و زمان را به هم وصل می کنند تا بتوانند نتیجه مطلوبشان را اتخاذ کنند!

,

اعتصاب غذای زندانی های سیاسی نیز به یکی از تفریحات این کانال و اشخاص همسو با آنها تبدیل شده است به گونه ای که مخاطب احساس می کند مسابقه بیشترین رکورد اعتصاب غذا توسط زندانیان سیاسی در این کانال برگزار می شود!

,

وقتی می خواهند یک فیلم سینمایی را تحلیل کنند، گروه موزیک فیلم که قبلاً با فلان خواننده ی ارزشی همکاری داشته است مهم تر از موضوع و یا حوزه تأثیرگذاری فیلم است! در واقع تحلیل بهانه ایست برای رسیدن به هدف خویش.

,

کانال «آمد نیوز» درحالی می خواهد فرقه های منحرف مانند دراویش گنابادی ها را تطهیر کند که هنوز خشونت بی سابقه آنها در ماه رمضان شهر کوار و حمله وحشیانه به مردم توسط این جریانِ به ظاهر آرام، هنوز از حافظه تاریخی مردم پاک نشده است.

,

از نظر کانال «آمد نیوز» فرقی ندارد موضوع خبر چیست، این خبر حتماً ارتباطی با اسلامیت نظام، ولایت فقیه و شخص رهبری دارد و مخاطب باید! این ربط را بپذیرد.

,

گاهی اوقات چنان جناب روحانی را منتخب مردم می خوانند، که گویا رؤسای جمهور قبل، همگی توسط کشورهای همسایه انتخاب می شده اند و ظاهراً مشارکت بی سابقه سال 1388 مردم پای صندوق های رأی را فراموش کرده اند و انتخاب 92 را حماسه ای بی نظیر و انتخابی بی سابقه خطاب می کنند.

,

البته پُر واضح است که این کانال، سیاست دوگانه ای را دنبال می کند و علی الظاهر سنگ اصلاح طلبان را به سینه می زند، امّا در برخی موارد نمی توانند کینه و غضبشان از جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را پنهان کنند و گاهاً برای حمله به نظام و رهبری، به چهره های اصلاح طلب نیز یورش می برند.

,

از نظر آنها هر اصلاح طلبی که در زندان باشد یقیناً در حال حاضر مورد ظلم و ستم قرار گرفته است ویک زندانی سیاسی محسوب می شود، حتی اگر بدلیل مشکلات مالی محبوس باشد.

,

هرکس با آنها در حال حاضر (برای آینده تضمینی نیست) همسو باشد، با لقب دکتر و مهندس خطاب می شود، و آنکه همسو نیست حتی اسم کوچکش را هم نمی برند، و این نمونه دیگری از بی طرفی رسانه ای محسوب می شود.

,

امّا با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا، سمت و سوی مواضع مضحک این کانال نیز به طرف انتخابات گرایش پیدا کرده است.

,

به عنوان مثال، فلان شخص را به این دلیل که پدرش سابقه عضویت در نیروی انتظامی و یا سپاه داشته است، مزدور می خوانند و یا اینکه فلان اصلاح طلبی که برای ثبت نام نیامد، بدلیل مشکلاتی بود که نظام به وی تحمیل کرده است.

,

هر کاندیدای جوانی که برای شورای شهر تهران ثبت نام کرده باشد، اگر به اصولگرایان منتسب باشد می شود آقا زاده و فرزند مزدور و مانند این صفات، و چنانچه به اصلاح طلبان منسوب باشد تبدیل به چهره ای علمی و منطقی می شود! و معنای بی طرفی رسانه ای نیز دقیقاً همین است!!!

,

انتخاب احمدی نژاد توسط مردم (و در یک دموکراسی بی سابقه در دنیا) از نظر هم فکران آنها، انتقام خداوند از هاشمی رفسنجانی و جریان اصلاحات بوده است، و حال باید بپرسیم با این نوع اندیشه، انتخاب جناب روحانی انتقام الهی از کیست؟ شاید انتقام از مردمی که با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته بودند ولی امروز بدلیل بیکاری، گرانی و فقر دیگر رمقی برای سیلی به خود زدن هم ندارند.

,

بدون شک، این کانال که مأموریت اصلی وی انتخابات و حمایت از دولت کنونی است، در ایام انتخابات نیز دست به دروغ پردازی و ارتباط دادن مسائل بی ربط به یکدیگر و مقصّر سازی است و در نهایت همه چیز تقصیر دولت قبل و انقلاب است.

,

این جریان که با کنار رفتن رئیس جمهور قبل از صحنه رقابت 96 تا حدودی از ایجاد دوقطبی های کذایی نا امید شده است، قطعاً برای دور کردن افکار عمومی از پاسخگویی فعالیت 4 ساله دولت یازدهم، به دنبال حاشیه سازی های متعدد است.

,

خیلی واضح است که این کانال خود را برای رقابت با احمدی نژاد آماده کرده بود، تا جایی که با نیامدن وی به عرصه رقابت انتخاباتی، گاه و بیگاه اسمی از وی در کانال می شنویم. از ربط مشکلات ونزوئلا به مدیریت احمد نژادی، تا خاطره های هاشمی رفسنجانی از دوران احمدی نژاد.

,

مثلاً در آخرین دُر افشانی های این کانال آمده است که مدیران نفوذی احمدی نژاد در دولت یازدهم! باعث ایجاد رکود و مشکلات اقتصادی شده اند، و کسی نیست به آنها بگوید در حال حاضر دولت و انتخاب مدیران به عهده آقای روحانی است، گویا این کانال هم مانند جناب رئیس جمهور هنوز باور نکرده است که بیش از 4 سال است سکان دولت به دستان جناب حسن روحانی است و بجای نشستن روی صندلی پاسخگویی، روی صندلی مطالبه گری جلوس فرموده اند.

,

البته همه اینها نشانگر آنست که «آمد نیوز» هم مانند دولتمردان فعلی، خطر یک دوره ای شدن جناب روحانی را احساس کرده اند و برای جلوگیری از تحقق این امر، دست به هر اقدامی می زنند.

,

از این نکته نیز غافل نشویم که سیاست های دوگانه «آمد نیوز» حتی به اصلاح طلبان نیز رحم نمی کند.

,

آنها  با هزار امید ثبت نام زندانیان تازه آزاد شده را سورپرایز می خواند و وی را مقابل اصولگرایان و حتی جناب روحانی میخواند و شروع می کند به انتقاد از عملکرد دولت یازدهم، امّا وقتی اوضاع را مناسب نمی بیند، دوباره چرخش 180 درجه ای می کند و به سمت رئیس حمهور و حمایت از وی برمیگردد. بالاخره ما نفهمیدیم اینها با خودشان چند چند هستند.

,

انتقاد جریان انقلابی از رئیس جمهور دولت دهم به قوّت خود باقیست، امّا فعلاً وقت پاسخگویی دولت محترم و همچنین رسانه های همسوی دولت است و باید به مردم ایران پاسخ دهند که دقیقاً در 4 سال گذشته چه اتفاق مثبتی برای رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال، تقویت تولید و مانند اینها توسط دولت محترم صورت گرفته است؟

,

مردم پاسخی را می پذیرند که آنها را در زندگی خود لمس کرده باشند.

,

راهی که این کانال در پیش گرفته است، راه وفاداری به شخص و جریان و عقیده نیست و ممکن است حتی در روزهای آینده به کسانی حمله کند، که تا دیروز در لباس حامی آنها عرض اندام می کرده است و این معنایی جز نفاق و یا نان به نرخ روز خوردن ندارد.

,

یقیناً جوانان انقلابی ایران اسلامی که دل خوشی از دشمنان آگاه و دوستان نادان ندارند، با بصیرتی که تا کنون از خودشان نشان داده اند، بار دیگر توطئه این خنّاسان را خنثی خواهند کرد و نخواهند گذاشت انقلاب به دست نا اهلان بیافتد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه