اخبار داغ

امام جمعه قیدار:

شعار سال یک راه امن برای گذر از مشکلات و رکود اقتصادی است/مسأله اقتصاد،مهم‏ترین ضرورت فوری و نیاز کشور در حال حاضر

شعار سال یک راه امن برای گذر از مشکلات و رکود اقتصادی است/مسأله اقتصاد،مهم‏ترین ضرورت فوری و نیاز کشور در حال حاضر
امام جمعه قیدار گفت: شعاری که مقام معظم رهبری به عنوا ن شعار امسال تعیین فرمودند در واقع همان شعار سال قبل با تاکید بر دو رکن اساسی اقتصاد مقاومتی یعنی تولید و اشتغال است که یک راه امن برای گذر از مشکلات و رکود اقتصادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در گفتگو با اشراق24 با تبریک سال نو،با اشاره به پیام مقام معظم رهبری و شعار سال، اظهار کرد: همه ساله شروع سالمان با پیام نورانی مولا و مقتدایمان  و شعاری که معظم له هر ساله یکی از مهمترین نیازهای روز کشور را به عنوان شعار سال تعیین می فرمایند آغاز می شود و نقشه راه نظام اسلامی را در شروع سال جدید ترسیم می کنند که برکات زیادی برای پیشرفت و رشد ایران اسلامی داشته است و شعار سال،مبنا و محور برای همه جهت‌گیریهای کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق24,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این پیام عزت و امنیت مثال زدنی ملت ایران، اعتراف دشمنان در همه‏ جای دنیا به اقتدار و عظمت ملت ایران ،حضور پر شور و غیرتمندانه مردم در روز ۲۲ بهمن در پاسخ به بی‏ احترامی رئیس‏ جمهور آمریکا و هم‏چنین اجتماع عظیم مردم در روز قدس از مهم‏ترین شیرینی ‏های سال گذشته بیان کردند.

,

امام جمعه قیدار ادامه داد: «همت جوانانه» و «حرکات مؤمنانه فراگیر» دو شاخص دیگر در ارزیابی موفقیت ها و پیشرفت های ملت ایران بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و فرمودند: مشاهده و اطلاع از فعالیتهای پر شور و مبتکرانه‏ علمی، فرهنگی، تولیدی و ورزشی هزاران گروه جوان در سراسر کشور و برگزاری جلسات و فعالیتهای گرم و گیرای دینی، ازجمله نقاط مثبت و شادی آفرین برای کشور و ملت ماست.

,

 *گلایه مند بودن رهبر معظم انقلاب از تلخ کامی مردم

,  *گلایه مند بودن رهبر معظم انقلاب از تلخ کامی مردم,  *گلایه مند بودن رهبر معظم انقلاب از تلخ کامی مردم,

وی گفت: بخش مهم دیگر  پیام رهبر معظم انقلاب که دردمندانه و گلایه آمیز بود این بود که رهبر معظم انقلاب از تلخ کامی مردم به ‏ویژه طبقه ضعیف جامعه صحبت کردند و فرمودند که به ‏عنوان رهبر این جامعه از تلخ کامی طبقات ضعیف جامعه از مشکلات اقتصادی همچون «گرانی، بیکاری، تبعیض‏ها و نابرابری‏ها و آسیبهای اجتماعی » باخبر هستند و آن‏را با تمام وجود حس می ‏کنند و تلخی‏ها و سختی‏ های سال قبل را مربوط به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم به‏ ویژه طبقات ضعیف و متوسط دانستند.

,

امام جمعه قیدار گفت: این خصوصیت رهبران دینی و پیشوایان مذهبی است که در جایگاه قدرت و رهبری مانند مردم و طبقات ضعیف جامعه زندگی می‏کنند و سختی و تلخ کامی مردم را با تمام وجود احساس می‏ کنند زیرا زندگی آن‏ها از سطح زندگی عموم مردم جدا نیست و ازاین‏روست که می‏ توانند درک کنند که مردم چه مشکلاتی دارند و چه سختی ‏هایی می‏ کشند. از مردم و تلخ کامی آن ها اظهار شرمندگی می کنند رهبر عزیزمان در دیدار نمایندگان مجلس فرمودند: این خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری جوان، از خجلت خود آن جوان در داخل خانه بیشتر است؛ این را شما بدانید. بنده خودم وقتی‌که به فکر این جوان بیکار می‌افتم.

,

موسوی افزود: سایر مسؤولان کشور نیز باید چنین باشند، مسئولی که هزاران میلیارد سرمایه ‏دارد و زندگی اشرافی و به دور از وضعیت معمول مردم دارد نمی‏ تواند وضع آن‏ها و تلخ کامی آن‏ها را درک کند مشکلات اقتصادی مردم به‏ خصوص فقرا و ضعفا را درک نمی ‏کند لذا تلاش جدی از سوی آن‏ها برای رفع آن صورت نمی گیرد و مسئولی که از خود مردم باشد و مانند مردم زندگی کند مشکلات آن‏ها را با تمام وجود حس می‏ کند.

,

وی تاکید کرد: آن دست از مسئولانی که شکل مردم هستند و با وضع زندگی مردم زندگی کنند مشکلات را درک می‏ کنند و از شعار ساده زیستی ناراحت نمی‏ شوند، اما آن‏ها که زندگی‏های اشرافی و به دور از مردم عادی دارند از شعار ساده زیستی ناراحت می ‏شوند و آن‏را تمسخر می ‏کنند و هم از تلخ کامی مردم در مشکلات اقتصادی بی‏ خبر می ‏مانند، لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: همه‏ ما مسؤولیم و باید هم نزد خداوند متعال و هم نزد ملت پاسخگو باشیم.

,

*مسأله اقتصاد،مهم‏ترین ضرورت فوری و نیاز کشور در حال حاضر

, *مسأله اقتصاد،مهم‏ترین ضرورت فوری و نیاز کشور در حال حاضر, *مسأله اقتصاد،مهم‏ترین ضرورت فوری و نیاز کشور در حال حاضر,

امام جمعه قیدار گفت: شعاری که مقام معظم رهبری به عنوا ن شعار امسال  تعیین  فرمودند در واقع همان شعار سال قبل با تاکید بر دو رکن اساسی اقتصاد مقاومتی یعنی تولید و اشتغال است که یک راه امن برای گذر از مشکلات و رکود اقتصادی است.

,

موسوی افزود: واژه اقتصاد مقاومتی اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال ۱۳۸۹ مطرح گردید. در ۲۹ بهمن ۱۳۹۲، سیاستهای اقتصاد مقاومتی، بعنوان سندی بالادستی رسما از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شد و سال ۹۵ هم رسما بنام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری شد و امسال هم مجددا اقتصاد مقاومتی به شعار سال انتخاب شد.

,

وی تاکید کرد: مهم‏ترین ضرورت فوری و نیاز کشور در حال حاضر مسأله اقتصاد است و دشمنان هنوز از فشار بر اقتصاد کشور ناامید نشده‏اند و اولویت اول آن‏ها در ضربه زدن به ملت ایران نیز همین مسأله اقتصادی است.

,

*مسؤولان کشور در تحقق کامل شعار سال گذشته موفق عمل نکرده ‏اند

, *مسؤولان کشور در تحقق کامل شعار سال گذشته موفق عمل نکرده ‏اند, *مسؤولان کشور در تحقق کامل شعار سال گذشته موفق عمل نکرده ‏اند,

امام جمعه قیدار با بیان اینکه مسؤولان کشور در تحقق کامل شعار سال گذشته موفق عمل نکرده ‏اند و  کارهای صورت‏ گرفته است کافی نیست، گفت: نقاط کلیدی و اصلی که حل مشکلات کشور و ایجاد رونق اقتصادی به آن وابسته است اشتغال و تولید است و باید همت همه مسئولان روی این دو مسئله متمرکز شود.

,

موسوی با اشاره به اینکه حل مشکل رکود اقتصادی حل مشکل تولید داخلی حل مسأله بیکاری، مهار مسئله گرانی، در یک کلمه علاج همه مشکلات اقتصادی در مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی است، افزود: متاسفانه برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی هنوز مفهوم اقتصاد مقاومتی را درک نکرده‌اند و وظایف ذاتی و روزمره خود را گاهی برخی کارها که درست نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است را در قالب عملکرد در جهت اقتصاد مقاومتی گزارش می‌دهند که جای تاسف دارد.

,

وی گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی همه ساله در آغاز سال جدید یکی از مهم‏ترین سخنرانی‏های رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در این سخنرانی مهم به تبیین شعار سال و برخی از نیازهای اصلی کشور می پردازند و نیز به بیان برخی از مهم‏ترین مسائل سال گذشته و بیان برخی از مهم‏ترین مسائل سال جدید می ‏پردازند.

,

موسوی افزود: رهبر معظم انقلاب امسال نیز در بیانات خویش به تبیین شعار سال و برخی از مهم‏ترین مسائل سال گذشته و نیازهای اصلی و اساسی کشور در شرایط کنونی پرداختند که نیاز به تبیین دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه