اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد:

انجام بیش از ۲۲ هزار و ۴۰۰ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان/ کشف بالغ بر ۱۰تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در استان مرکزی

انجام بیش از ۲۲ هزار و ۴۰۰ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان/ کشف بالغ بر ۱۰تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در استان مرکزی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طرح برنامه سلامت نوروزی گروه بهداشت محیط دانشگاه از اول اسفند ۹۵ آغاز شده و تا پایان روز پانزدهم فروردین با مشارکت ۸۵ بازرس ادامه خواهد یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد نظری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: از جمله دستاوردهای برنامه سلامت نوروزی می توان به تشدید بازرسی بهداشتی در قالب طرح ضربت «بازرسی مشارکتی» و پوشش کامل مراکز و اماکن در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

نظری اظهار کرد: از آغاز طرح سلامت نوروزی در استان تعداد ۲۲۴۵۵ بازرسی بهداشتی از مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفته است.

,

وی با اشاره به تعداد ۸۹۵ نمونه برداری از شبکه آبرسانی استان افزود : تا کنون تعداد ۱۳۱۴۷بازرسی از اماکن عمومی، تعداد ۳۴۲بازرسی بهداشتی از اماکن مسیر جاده ای و همچنین تعداد ۴۵۸ مورد نمونه برداری مواد غذایی در استان انجام شده است.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن اشاره به ۳۷۲نمونه برداری از  آب استخر ها و مراکز تفریحی، یاد آور شد : در این فاصله بالغ بر ۵۸۰۸  مورد پایش شبکه آبرسانی در استان صورت گرفته است.

,

نظری  صدور ۴۵۳۱ مورد کارت معاینه پزشکی را از دیگر اقدامات کارشناسان بهداشت محیط در این بازه زمانی برشمرد و گفت : تعداد ۱۹۸پرونده به مقام محترم قضایی ارجاع و برای تعداد ۵۲ واحد اخطار  پلمپ صادر شده است.

,

وی تصریح کرد: در بازرسی های بهداشتی انجام شده تعداد ۱۱۶۹ اخطار برای متخلفین حوزه سلامت در استان صادر شده است.

,

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی از رسیدگی به تعداد ۱۸۲شکایت مردمی در این مدت خبر داد و گفت: تعداد ۳۲پرونده تخلفی با گرایش اختصاصی دخانیات تنطیم و ۹واحد پلمپ متخلف با گرایش دخانیات صورت گرفته است و رسیدگی به تخلفات ۵۱مورد عرضه کننده محصولات غذایی دوره گردی  نیز اعمال شده است.

,

نظری در پایان یادآور شد:برنامه ریزی دقیق و تشدید بازرسی های بهداشتی و پوشش کامل و نیز بازرسی های میدانی از طریق ستاد های شهرستان و معاونت بهداشتی در هفته اخیر به جهت دور دوم سفرهای نوروزی نیز اعمال شده است و با توجه به مقطع زمانی، اولویت و نقشه بازرسی بهداشتی پیش بینی شده  در برنامه تدوینی  اعمال می گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه