اخبار داغ

رئیس دانشگاه علمی کاربردی سیمرغ مطرح کرد

«هاورفن» محصولی با تکنولوژی داخلی/ گردشگران محصولات جدیدی در شمال کشور می‌بینند

«هاورفن» محصولی با تکنولوژی داخلی/ گردشگران محصولات جدیدی در شمال کشور می‌بینند
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی سیمرغ با اشاره به اینکه طراحی، ساخت، فایبرگلاس و مونتاژ کردن این فناوری در دانشگاه انجام شد، گفت: تمامی قطعات این محصول در کشور وجود داشت و هیچ نیازی به واردات نداشتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، رضا خسروی در گفت‌وگو با سیمرغ‌ما در خصوص فناوری هاورفن مرکز علمی کاربردی سیمرغ، اظهار کرد: فناوری هاورفن با نگاه توریستی ساخته‌شده است اما قبل از رونمایی این محصول، اتفاقی باعث شد آن را تبدیل به وسیله‌ای ضروری کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا،, سیمرغ‌ما,

وی افزود: ماحصل این محصول در نمایشگاه تهران قابل‌مشاهده بود که استقبال سازمان‌ها از این محصول برای ما هم تعجب‌آور بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی سیمرغ با اشاره به اینکه طراحی، ساخت، فایبرگلاس و مونتاژ کردن این فناوری در دانشگاه انجام شد، تصریح کرد: تمامی قطعات این محصول در کشور وجود داشت و هیچ نیازی به واردات نداشتیم.
,
,
,
,
,
, ,
,
وی ادامه داد: با استفاده از محصولات داخلی و ایجاد تغییرات فنی که به دانش و تکنولوژی آن دست پیدا کردیم این محصول آماده رونمایی شد.

خسروی با بیان اینکه اولین نمایشگاه عرضه این محصول همایش ملی گردشگری در بابلسر بود که تمامی دانشگاه‌های کشور حضور داشته و فن بازار گردشگری تشکی شد، اظهار کرد: این محصول بسیار مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: دومین رونمایی این محصول در نمایشگاه هفته بسیج در خود دانشگاه بود و سومین رونمایی این محصول هم به نمایشگاه دانشگاه نوشیروانی بابل برمی‌گردد که قصد ما نظرسنجی گروه‌های مختلف سنی بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی سیمرغ با اشاره به اینکه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور، دو محصول دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در کنار فناوری‌های سایر دانشگاه‌ها توسط شخص وزیر رونمایی شد که فناوری هاورفن یکی از آن‌ها بود، تصریح کرد: این محصول در سامانه ایران تکنو هاب ثبت و داوری شد و هم‌زمان با نمایشگاه سطح فناوری طلایی و سطح یک ارزیابی شد که موفق به دریافت گواهی‌نامه TRL وزارت علوم شد.

وی ادامه داد: این گواهی‌نامه همانند گواهی ثبت اختراع و قدم اول ورود به بازار و صنعتی شدن است که محصول ما بالاترین نوع جواز را برای ورود به بازار از وزارت علوم دریافت کرد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
خسروی اظهار کرد: برای وزیر توضیح دادم که در حوزه توسعه منطقه‌ای این کار انجام‌شده است چراکه وزارت علوم متولی دانشگاه‌های کشور و پارک‌های علم و فناوری کشور است و امروز هدف دانشگاه‌ها و پارک‌های نسل سوم دنیا توسعه منطقه‌ای است.

وی افزود: در سیمرغ نزدیک به 18 آبندان وجود دارد که در حوزه توریستی، گردشگری، پرورش ماهی، عکاسی طبیعت، رصد طبیعت، مطالعات طبیعت و گشت‌های محیط‌زیست و شیلات می‌توان از این محصول استفاده کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی سیمرغ با اشاره به اینکه این تکنولوژی با نام ما ثبت اختراع‌ شده است، تأکید کرد: اسم هاورفن برای اولین بار برای این محصول انتخاب‌ شده و نمونه داخلی ندارد، همچنین نمونه خارجی این محصول هم بسیار متفاوت است، البته از نمونه خارجی الهام گرفتیم اما مدل بومی خود را ساختیم.

وی ادامه داد: مدل‌های مختلف این محصول در برنامه قرار دارد که در دوره‌های بعدی وارد بازار می‌شود.

خسروی با بیان اینکه فکر می‌کنیم این محصول در حوزه کاربردی تفریحی و گردشگری می‌تواند بسیار اثربخش باشد، تصریح کرد: بر آن هستیم گردشگری شمال کشور را عوض کنیم.

وی افزود: گردشگران از سال جدید محصولات جدیدی در شمال کشور می‌بینند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی سیمرغ با بیان اینکه تأمین هزینه توسط خودمان کارها به‌کندی پیش می‌رود، اظهار کرد: باید ببینیم در آینده چه فرصت‌های تسهیلاتی از طریق بانک‌ها با درصد بهره منصفانه فراهم می‌شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
وی ادامه داد: حمایت‌هایی از سمت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و پارک علم و فناوری می‌شود اما کافی نیست چراکه این فناوری احتیاج به سرمایه‌گذاری میلیاردی دارد، ما رقم‌های کوچک را پیش بردیم و از اینجا به بعد عددها و رقم‌ها باید بزرگ‌تر شود.

خسروی با اشاره به اینکه در نمایشگاه تهران تعدادی شرکت‌کننده چینی طی سه روز از زوایای مختلف در حال عکس‌برداری از این محصول و سنجش میزان علاقه‌مندی مردم بودند، تصریح کرد: امیدوار هستیم با تأمین مناسب و درست مالی این محصول هر چه سریع‌تر وارد بازار شود.

وی ادامه داد: پنج نفر به‌صورت مستقیم و طی حدود یک سال روی این پروژه کار کردند، همچنین تأمین و توسعه فنی این پروژه هزینه 100 میلیون تومانی داشته است و قرار است با قیمت زیر 20 میلیون تومان وارد بازار شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی سیمرغ در پایان گفت: امکانات ناوبری بسیار خوبی ازجمله دوربین ضد آب، انواع نورافکن‌ها، مانیتور، قطب‌نما و سایر امکانات دریانوردی در حال اضافه شدن به این محصول است.
,
,
,
,
,
,
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه