اخبار داغ

سفرنامه عشق :

راهیان نور سفر جامانده‌ها از زیارت امام حسین (ع)/ دعوتنامه‌ها را شهدا امضاء می‌کنند

راهیان نور سفر جامانده‌ها از زیارت امام حسین (ع)/ دعوتنامه‌ها را شهدا امضاء می‌کنند
راهیان نور یکی از فرصت هایی است که نور شهدا دست همه آن‌هایی را که در ظلمت قرار گرفته‌اند را خواهد گرفت و همه را با کمال آرامش راهی سفر معنویت و عبودیت خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به تقل از  شاخص، سفر همواره با یکسری از تجربیات و خاطرات همراه است و گاهی  شاید سختی‌های حین رسیدن به مقصد نهایی آمیخته با درس‌هایی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  شاخص،,

این روزها واژه جنوب برای هر فردی تداعی کننده لحظات ناب و آرامش‌بخشی است که شاید بسیاری از هم‌وطنانمان این سفر معنوی و روحانی را تجربه کرده باشند.

,

درواقع آرامشی که امروز آن را حس می‌کنیم، مدیون رشادت‌های کسانی هستیم که با سربند افتخار آمیز (یاثارالله ) و ( یا زهرا) راهی دیار عاشقان شدند و هرچه داشتند در طبق اخلاص قرار دادند.

,

امروز که همه درگیر فضای روزمرگی زندگی در عصر ماشین و تکنولوژی شده‌اند تا جایی که گاهی نفس کشیدن در این فضا سخت می‌شود نیز سفر و پناه بردن به خاکی که که با پاکی و خلوص عجین است روح آدمی را جلا می‌بخشد و برای احیای مجدد خود نیازمند دم مسیحیایی شهدا می‌شویم.

,

راهیان نور یکی از فرصت هایی است که نور شهدا دست همه آن‌هایی را که در ظلمت قرار گرفته‌اند را خواهد گرفت و همه را با کمال آرامش راهی سفر معنویت و عبودیت خواهد کرد.

,

راهیان نور شاید یکی از تنها مسافرت هایی است که هر مسافری در آن قصد عزیمت به درون خود را دارد تا با واکاوی خود به کمک شهدا و راویان بتواند از این فرصت خودشناسی موجود استفاده کند تا به خداشناسی برسد.

,

خبرنگار شاخص، این فرصت را مغتنم دید تا به صحبت با جمعی از مسافران و عاشقان این سفر روحانی  بپردازد و نظر آن‌ها را جویا شود.

, شاخص،,

, , ,

راهیان نور سفر جامانده‌ها از زیارت امام حسین (ع) است

,

ندا حبیبی، یکی از دانشجویان فعال در زمینه فرهنگ و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است که راهیان نور را برای ما اینگونه توصیف می‌کند: راهیان نور سفری است که خواب را بیدار و مرده را زنده می‌کند.

,

وی ادامه داد: درک معجزه بودن این سفر برای جوانانی که فکر و ذهنشان از حرف‌های مدرن شبکه‌های خارجی پرشده است شاید کمی سخت به نظر برسد.

,

حبیبی افزود: دشمن در تلاش است تا با بی هویت کردن نسل جوان، حیا زدایی و درگیر شدن با مسائل نفسانی؛ ضربه مهلک و نهایی خود را بر هویت و غیرت دینی و ملی ما بزند، که به نظر من راهیان نور یکی از راه‌های نجات برای نسل جوان امروز جامعه است.

,

این فعال فرهنگی با اشاره به نقش موثر تبلیغات در جذب افراد افزود: ساخت یک سریال با موضوعی متناسب با حال و هوای راهیان نور، می‌تواند نظر مردم را به برخی از تبلیغات مغرضانه دشمن منفی کند و خط بطلانی بر افکار و مقاصد شوم و عوام فریبانه دشمنان کشد که این یکی از وظایف خطیر برنامه سازان و سریال سازان داخلی است.

,

وی گفت: شاعران، نویسندگان و فیلم سازان و کلیه مسئولین نظام جمهوری اسلامی باید خود را آماده و مجهز به سلاح روز برای نشر واقعیت های هشت سال جنگ تحمیلی نمایند در غیر اینصورت تاوان کم کاری خود را خواهند داد.

,

حبیبی گفت: در این سفر حس میکنم هنوز هستند کسانی که سفر خاکی با هوای آلوده و پر از ماسه، موکت نمناک و سرد حسینیه تخریب‌چی ، ماسه های داغ فکه را بر سفر دست جمعی و خانوادگی در ویلاهای آنچنانی ترجیح می‌دهند.

,

وی بیان کرد: راهیان نور برای مسافرانی که این سفر را یک بار تجربه کرده باشند مثل همان مریضی است که وقتی به اسفندماه می‌رسد، اکسیژن برای نفس کشیدن کم می‌آورد.

,

حبیبی در خاتمه اضافه کرد: مریضی که در شلمچه وقتی روی یک تپه می ایستد به آن طرف مرز نگاه می‌کند و با اشک و حسرت یک سلام به مولایش امام حسین (ع) می‌دهد و می‌گوید: آقا جانم این هم زیارت ما جامانده ها از کربلا، صدای ما را از کربلای ایران دریافت می‌کنید…

,

, , ,

واقعا کربلا را در شلمچه حس کردم

,

زهرا طالبی فرد، یکی از دانش آموزانی است که امسال توفیق حضور در راهیان نور دانش آموزی را داشته است او برایمان از حال و هوایی که دارد می‌گوید.

,

وی با اشاره به اینکه راهیان نور سفری است که باید از شهدا دعوت نامه داشت، افزود: همیشه از بچگی با شنیدن آهنگ “یاد امام و شهدا”، وقتی اسم شلمچه می‌آمد، حال عجیبی به من دست می‌داد که با آن غریبه بودم تا اینکه بالاخره امسال دعوت نامه من هم امضا شد.

,

طالبی فرد گفت: وقتی با پای برهنه روی خاک شلمچه پا می گذاشتم حس می کردم که دارم روی استخوان‌ها و چشم هایی پا می‌گذارم که هنوز زیر خاک نرفته است…

,

وی تصریح کرد: علی رغم اینکه بیش از ۳۰ سال از جنگ می گذرد اما هنوز خاک شلمچه تازه است و بوی خون پاک شهدا را به راحتی می‌شد از آن حس کرد.

,

طالبی فرد بیان کرد:  نمی دانم شلمچه چه رمزی دارد اما فهمیدم که وقتی می گویند کربلای ایران، درست است! چون واقعا کربلا را در شلمچه حس کردم.

,

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: وقتی از شلمچه بر می‌گشتم مدام از شهدا می خواستم که مدیون خونشان نشوم و حلالم کنند.

,

, , ,

بارها حاجت دل خود را از شهدا گرفته‌ام

,

میثم جهانی دانشجوی فارغ التحصیل رشته برق الکترونیک یکی از خادمینی است که هر ساله توفیق حضور و خدمت رسانی به زائران شهدا را دارد که از خاطراتش برای ما می‌گوید.

,

برایم سخت است از آنان که ندیده‌ام سخن بگویم از آنان که افتخاری در دل تاریخ‌اند، فقط می‌دانم «شهادت هنر مردان خدا است»

,

وی با بیان اینکه کلید موفقیت شهدا در تقوا و خودسازی بود، افزود: توسل به آن‌ها کمک می‌کند به اینکه دست ما را بگیرند و ما را شفاعت کنند.

,

جهانی ادامه داد: معجزه‌ای بالاتر از این هست که مقداری خاک بیابان میلیون‌ها انسان را از جای جای این سرزمین و حتی خارج از کشور به سمت خود می‌کشاند؟ این خاک‌ها آمیخته با پوست، خون، گوشت، استخوان و اشک شهدا است و من فکر می‌کنم که این بزرگ‌ترین معجزه شهدا باشد.

,

وی اضافه کرد: خادمین شهدا کاری جز ادای دین خود به شهدا انجام نمی‌دهند، آرامش خاصی در این مناطق به انسان دست می‌دهد.

,

این خادم بیان کرد: من بارها حاجت دل خود را از شهدا گرفته‌ام؛ ممکن است حاجت ما زود برآورده نشود اما برآورده می‌شود، باید بسپاریم به دست خودشان آن‌ها خود روزی ما را می‌دهند.

,

, , ,

حضور در این سرزمین تاثیر عجیبی بر روحیه‌ام گذاشته است

,

معصومه خدابنده بانویی است که از یکی از شهرستان‌های استان قزوین با کاروان راهیان نور همراه شده است با بیان اینکه   برای اولین بار است که به این سفر می‌آید، گفت: حس خیلی خوبی دارم و حضور در این سرزمین تاثیر عجیبی بر روحیه‌ام گذاشته است، امیدوارم سال آینده هم این توفیق را به دست آورم.

,

وی افزود: توصیف آنچه که دیدم، زبان عاجز از وصفش است، پیش از این سفردیده‌های من محدود به قاب تلویزیون و شنیده‌هایم وصف سایر زائرین بود اما یک جمله می‌توانم بگویم؛《 شنیدن کی بود مانند دیدن》

,

این زائر شهدا ادامه داد: با روایت‌هایی که از ابتدای سفر تا الان از شهدا شنیدم ،حضور شهدا را حس می‌کردم، و این برایم آرامش بخش بود.

,

وی جوانان را برای حضور در مناطق عملیاتی دعوت کرد و گفت: گمان نکنم نور این کاروان و شهدا بگذارد که به ظلمت راه یابیم، حس آرامشی که این سرزمین به ما هدیه کرد به خاطر خون شهداست.

,

, , ,

شهدا و دفاع مقدس قصه و افسانه نیست

,

ابوالفضل باجلان یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از خاطرات و رشادت‌های دلیر مردانی یاد کرد که آرامش امروز را مدیون خون آن‌ها هستیم.

,

وی ادامه داد: اگر امروز در کشور قصه شهادت افرادی که از حریم ولایت دفاع کردند تندرو خطاب می‌شوند به این خاطر است که آنان از میدان آزمایش سرافراز بیرون آمدند.

,

باجلان با بیان اینکه جنگ به ما آموخت باید با چنگ و دندان دربرابر دشمن ایستاد و سینه‌ها را سپر کرد، گفت: رزمندگان با یاری گرفتن از خداوند متعال، امام زمان (عج)، تحمل دشواری‌ها و بهره‌گیری از دعا و مناجات نماز شب، خود را برای هرگونه جانفشانی در راه وطن، ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های ایران اسلامی آماده کرده بودند.

,

وی تاکید کرد: دفاع مقدس قصه و افسانه نیست، واقعیت هایی است که در سایه سار الطاف و معجزات الهی به وقوع پیوست.

,

این رزمنده قزوینی دفاع مقدس اضافه کرد: به واسطه همین رشادت‌ها، ایمان، شجاعت و اخلاص رزمندگان هم بود که حمایت‌ها و امدادهای غیبی شامل حال آنان می‌شد.

,

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از عرصه‌های جنگ تحمیلی با وجود اینکه دو سوی نبرد از نظر تجهیزات نیز با یکدیگر قابل قیاس نبودند، باز هم رزمندگان ایرانی مقابل دشمن تا بن دندان مسلح به پیروزی می‌رسیدند.

,

باجلان با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد ونام شهدا و تاریخ دفاع مقدس افزود: خانواده‌های معزز شهدا چشم و چراغ این مرز و بوم هستند که باید همواره قدردان آنان باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه