اخبار داغ

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رودبار :

عزم جهادی بسیج و سپاه در امدادرسانی به سیل زدگان جازموریان/بحران تالاب تلفات جانی و دامی در بر نداشت

عزم جهادی بسیج و سپاه در امدادرسانی به سیل زدگان جازموریان/بحران تالاب تلفات جانی و دامی در بر نداشت
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رودبار در رابطه با نقش سپاه و بسیج در امدادرسانی بیان داشت: از همان روز های اول بحث مدیریت بحران ، قرارگاه خاتم که در شهرستان قلعه گنج به عنوان پایلوت اقتصادی استان در حال فعالیت بود به همراه قرارگاه شهید میثم در 5 کیلومتری تالاب و بسیج مردمی امداد رسانی به گرفتاران در سیلاب شروع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور خانه گیر معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رودبار جنوب در گفتگو با  آرمان کرمان ؛ اتفاق رخ داده در جازموریان مسئله ای بود که از قبل پیش بینی شده بود و هشدارهای لازم را به تمامی بزرگان عشایر و طوایف اطراف تالاب داده شده بود که دام های خود را از باتلاق خارج و به حاشیه تالاب  بروند.
وی گفت: بسیاری از این عشایر و دامدارانی که در اطراف تالاب بودند به  تذکرات توجه نکرده و بیان می کردند که حجم آب به آن اندازه ای نیست که ما کوچ نماییم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان ,
,

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رودبار ، افزود: زمانی که آب به درون باتلاق جریان پیدا کرد بخش عظیمی از عشایر شهرستان های رودبار و قلعه گنج گرفتار شدند .

,

وی همچنین افزود: تعدادی از عشایر که از استان سیستان و بلوچستان و شهرستان ایرانشهر به آن منطقه کوچ کرده بودند مشکل خاصی در این رابطه نداشتند زیرا بیشترین حجم آب مربوط به رودخانه هلیل بود که به باتلاق ورود پیدا کرده بود.

,

خانه گیر در ادامه بیان داشت: از همان روز اول تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شده بود و تیم های مختلفی برای امداد رسانی فرستاده شد، با توجه به اینکه باتلاق دوم خیلی وسیع تر هست و هر کدام از این دامداران در این منطقه به صورت پراکنده در فواصل 40، 15 و 5 کیلومتری اطراق کرده بودند و برخی از آنان دور از دسترس بودند به حدی که آنتن دهی موبایل نداشتند.

,

وی با بیان اینکه  آنهایی که نزدیک تر و در دسترس بودند امدارسانی شدند، عنوان کرد:   تیم های مختلفی از قلعه گنج و رودبار از سه حوزه ورود پیدا کردند روز اول از حوزه تق الحسن نزدیک تالاب، اداره عشایری، هلال احمر و قرار گاه شهید میثم ورود کرده و موفق شدند تعدادی  را خارج نموده و تعدادی هم که از دسترس دور بودند و امکان ورود نبود با مساعدت تعدادی از بومی های شهرستان قلعه گنج توانستیم از همان ناحیه وارد شده و امدادرسانی کنیم .

,

خانه گیر اذعان داشت: روز دوم  ابوالقاسم سیف اللهی معاون عمرانی استانداری به همراه سعیدی مدیریت بحران کشور ،گنج کریمی مدیرعامل هلال احمر استان و  فرماندار رودبار و قلعه گنج از ناحیه قلعه گنج وارد باتلاق شدند و توانستند تعدادی را خارج نمایند و با توجه به اینکه حجم ورودی آب کاهش پیدا کرده بود با ارتش هماهنگ شد تا با فرستادن پهبادها به  منطقه کنترل نمایند  که کسی در آنجا نمانده باشد.

,

وی تاکید کرد : علاوه بر این روز یکشنبه امداد رسانی هوایی نیز انجام شد و نقاطی که عشایر در باتلاق محاصره شده بودند از طریق هوا آذوقه لازم برایشان فرستاده شد.

,

خانه گیر تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون تلفات انسانی و دامی نداشتیم و حتی خیلی از دامداران به خاطردام هایشان برای خروج ممانعت می کردند.

,

وی در رابطه با اسکان عشایر و دامداران محاصره در سیلاب اذعان داشت : همه آنها در شهرستان های قلعه گنج و رودبار منزل مسکونی دارند ولی به خاطر دام هایشان مجبور شدند به این منطقه کوچ نمایند که بعداز خروج از باتلاق همگی به خانه هایشان برگردانده شدند.

,

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رودباردر رابطه با نقش سپاه و بسیج در امدادرسانی بیان داشت:  از همان روز های اول بحث مدیریت بحران ، قرارگاه خاتم که در شهرستان قلعه گنج به عنوان پایلوت اقتصادی استان در حال فعالیت بود به همراه قرارگاه شهید میثم در 5 کیلومتری تالاب و بسیج مردمی امداد رسانی به گرفتاران در سیلاب شروع شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه