اخبار داغ

در گفت‌وگو تفصیلی با مدیر آموزش‌و‌پرورش گناباد مطرح شد؛

حضور در مراسم زیارت اولی‌ها، شیرین‌ترین خاطره سال 95 / سعی کرده‌ام با صبر و حوصله پاسخگوی ارباب‌رجوع باشم

حضور در مراسم زیارت اولی‌ها، شیرین‌ترین خاطره سال 95 / سعی کرده‌ام با صبر و حوصله پاسخگوی ارباب‌رجوع باشم
مدیر آموزش‌وپرورش گناباد گفت: حضور در مراسم زیارت اولی‌ها که مخصوص دانش‌آموزانی است که برای اولین بار به مشهد و پابوسی آقا علی بن موسی‌الرضا مشرف می‌شوند و شنیدن احساسات پاک و بی‌ریای آنان باعث خوشحالی و درعین‌حال جاری شدن اشک چشمانمان گردید و در یادها همیشه خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای گناباد، آموزش‌وپرورش یکی از ادارات مهم و بنیادی در امر تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان است و در این راستا آموزش‌وپرورش گناباد طی چند سال اخیر و با مدیریت سید محمد مهدوی تحولات خوبی برای تعلیم و تربیت گناباد رقم‌زده است و خانواده عظیم آموزش‌وپرورش به‌صورت ملموس اقدامات این مدیر سخت‌کوش و دغدغه مند را مشاهده کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای گناباد,

عید نوروز فرصت مغتنمی برای گفت‌وگو با این مدیر کارآمد گنابادی است که خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ندای گناباد انجام داده است. متن تفصیلی این گفت‌وگو به شرح زیر است.

,

مهم‌ترین برنامه‌های شاخصی که در سال 1395 انجام داده را چه می‌دانید؟

,

با عرض سلام خدمت شهروندان عزیز گنابادی و تشکر از تحریریه سایت ندای گناباد که همیشه در برنامه‌های مختلف آموزش‌وپرورش حاضر بوده و با دلسوزی همکاری داشته‌اند، حضور در تهران و دیدار با مقام عالی وزارت آموزش‌وپرورش جناب آقای دکتر دانش آشتیانی و بیان دغدغه‌های عمومی فرهنگیان و مشکلات اختصاصی حوزه تعلیم و تربیت گناباد و دریافت دستورات لازم و همچنین دیدار با ریاست دانشگاه فرهنگیان کشور جناب آقای دکتر مهرمحمدی و پیگیری ایجاد دانشگاه فرهنگیان شهرستان و دیدار با ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و معاونت عمرانی وزیر جناب آقای دکتر نظر پور و تقدیم نیازهای آموزش‌وپرورش در حوزه عمرانی و تجهیزاتی از مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که در سطح کشور صورت گرفت.

,

در سطح استان نیز حضور دانش آموزان در مسابقات استانی و کسب رتبه‌های عالی و جذب خیرین برای کمک به دانش آموزان نیازمند خود امر مهمی بود که انجام شد و چیزی حدود 400 حساب بانکی برای دانش آموزان محروم گنابادی افتتاح و در جشن نیکوکاری حدود 170 میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیرین تقدیم دانش آموزان شد.

,

- خاطره تلخ و شیرین سال 95؟

,

حضور در مدارس و دیدن همکاران پرتلاش و دانش آموزان ساعی و فهیم و اولیا همراه و همچنین حضور در جلسات انجمن‌های اولیا و مربیان و شورای دبیران و دانش آموزان از اهم خاطرات شیرین و رؤیت برنامه‌های ارزشمند و جالب همکاران بسیار جذاب و دیدنی و در خاطر ماندنی است و همچنین حضور در مراسم زیارت اولی‌ها که مخصوص دانش‌آموزانی است که برای اولین بار به مشهد و پابوسی آقا علی بن موسی‌الرضا مشرف می‌شوند و شنیدن احساسات پاک و بی‌ریای آنان باعث خوشحالی و درعین‌حال جاری شدن اشک چشمانمان گردید و در یادها همیشه خواهد بود.

,

 از خاطرات تلخ دیگر از دست دادن چند تن از دانش آموزان و فرهنگیان عزیزی بود که امسال جایشان در کنار همه ما به‌ویژه خانواده‌های محترمشان خالی است.

,

-  مهم‌ترین اتفاق سال 95؟

,

جذب خیرین و انعقاد قراردادهای ساخت فضاهای آموزشی با آنان، افتتاح مجتمع آموزشی بزرگ جنوب خراسان در گناباد، کسب رتبه‌های ارزشمند علمی و آموزشی و پرورشی توسط همکاران و دانش آموزان، همدلی و همراهی مجموعه فرهنگیان با یکدیگر، حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرستان، ایجاد پارلمان‌های موفق معلمان، اولیا، مدیران و دانش آموزان  و برنامه‌های فراوان دیگر که از حوصله بحث خارج است و باهمت همه فرهنگیان فهیم گنابادی و مدیران توانمند مدارس و برنامه‌ریزی خوب کارشناسان مدیریت و البته با سعه‌صدر معاونین عزیز آموزش‌وپرورش حاصل گردیده است.

,

- اگر دوباره به ابتدای دوران مدیریت خودتان برگردید، دوباره ریاست اداره آموزش‌وپرورش را قبول می‌کنید؟

,

 هرچند موهبت خدمت در تعلیم و تربیت به‌راحتی به این شکل به دست نمی‌آید و باید ان را قدر دانست لیکن بر اساس حدیثی از امام علی ( ع) که می‌فرمایند: «اگر خدا کسی را دوست داشته باشد مسئولیتی به او عطا می‌کند.» می‌توانم بگویم قدردان مجموعه همکاران و از همه مهم‌تر الطاف الهی هستم که باعث شد در حد توان، نیرویی عطا فرماید که بتوانم با تکیه‌بر اعتماد مسئولین شهرستانی و استانی و حمایت قاطبه فرهنگیان عزیز، قدم‌هایی در جهت خدمات بهتر به تعلیم و تربیت بردارم و اگر این همدلی‌ها و محبت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران در داخل و بیرون مجموعه آموزش‌وپرورش و همراهی ادارات و نهادها نبود، کار بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود.

,

البته اگر می‌دانستم شرایط خدمتی به‌عنوان مدیر اداره این‌همه گرفتاری، انتظارات بالا و دغدغه دارد که در بسیاری از مواقع کاری هم از دست انسان برنمی‌آید هرگز این مسئولیت خطیر را قبول نمی‌کردم؛ زیرا مشاهده دانش آموزان نیازمند و انتظارات بسیار زیاد خانواده‌ها و کمبودهای زیاد در مدارس و فرسوده بودن تجهیزات و برخی فضاها که درخورشان معلمان و اولیاء و دانش آموزان نیست واقعاً صبر و تحمل بالایی می‌خواهد ولی درعین‌حال افتخار می‌کنم این مسئولیت به حقیر محول شد تا تجربیات 27 سال خدمت خود را  با پشتوانه 90ساله خانوادگی در آموزش‌وپرورش مصروف خدمات بهتر در حوزه بسیار بزرگ و ارزشمند آموزش‌وپرورش گناباد نمایم، اداره‌ای با 17 هزار دانش‌آموز و 34 هزار ولی  که توان بالا و برنامه‌ریزی زیادی می‌خواهد و وقت گذاری بسیار زیادی و آرزو دارم خداوند خدمات همه ما را قبول درگاه خودش قرار دهد.

,

-عمر مفید یک مدیر چقدر است؟

,

به نظر من عمر مفید برای مدیر نمی‌توان تعیین کرد. مدیر باید هرلحظه با توان بالا و با برنامه‌ریزی و وقت گذاری و همسویی و همراهی سایر کارکنان در جهت رشد و تعالی سازمانی حرکت کند و برای هرروز و ساعت و ماه برنامه داشته باشد. او باید بتواند از کمترین امکانات بیشترین استفاده را بنماید و در عین محبت اقتدار لازم را داشته باشد تا هم نیروی انسانی به‌عنوان پشتوانه اصلی سازمان با او همکاری نماید و در جهت انجام خدمات سازمانی خود و رعایت قوانین مربوطه تلاش کند و کم نگذارد و مدافع سیستمی نیز باشد که مسئولیت ان را بر عهده دارد البته  با انعطاف و سعه‌صدر .

,

در پاسخ سؤال نیز باید گفت اگر مدیر برنامه نداشته باشد و خدمات او مقبول نباشد حتی یک ساعت هم زیاد است ولی اگر موفق باشد و توانمند زمان معنا و مفهومی برای مدت مدیریت ندارد و اختصاصاً در حوزه آموزش‌وپرورش با شرایط خاص خودش 3 یا 4 سال مناسب است.

,

- اعصاب شما کی به‌هم‌ریخته و آیا با کارمندان و یا ارباب‌رجوع خودتان دعوا کرده‌اید؟

,

 به دلایل شرایط کاری و اینکه انسان‌ها کلکسیونی از احساسات مختلف هستند، ممکنه اعصاب هم به هم بریزد ولی نباید تأثیری در تصمیماتش داشته باشد. حقیر سعی کرده‌ام با صبر و حوصله پاسخگوی ارباب‌رجوع باشم و اکثریت همکاران مدیریت و مدارس نیز چنین خصایلی دارند و رضایت‌مندی ارباب‌رجوع اما درعین‌حال رعایت قانون همیشه مدنظر بوده است .

,

با ارباب‌رجوع دعوا نکرده‌ام اما ارباب‌رجوع مختصری بوده‌اند که صدایشان را بالابرده‌اند تا بلکه  بتوانند خواسته غیرمنطقی خود را حاکم کنند که البته  بعد متوجه شده‌اند اشتباه می‌کنند چون با صدای بلند نمی‌توان به اهداف اشتباه دست‌یافت یا خلافی را درخواست کرد.

,

سال 95 و دو سال قبل ان نیز چنین مواردی که باعث ناراحتی و دعوای حقیر با ارباب‌رجوع شود سراغ ندارم و اگر احیاناً بوده و من نمی‌دانم عذرخواهی می‌کنم از همه عزیزان.

,

- اگر معلم نبودید دوست داشتید چه شغلی داشته باشید؟

,

 معلمی را به‌عنوان شغل موردعلاقه خود به‌شدت دوست دارم لیکن اگر شرایط مهیا نمی‌شد دوست داشتم روزنامه‌نگار باشم تا حقایق جامعه را بنویسم و در متن جامعه همیشه باشم.

,

- سخن پایانی؟

,

امید است سال 96 سال موفقیت‌های بیشتر و بهتر برای تعلیم و تربیت شهرستان باشد و سالی بدون حادثه و همراه با سلامتی برای همه ایرانیان، خراسانی‌ها و گنابادی‌های مهربان باشد.

,

 نوروز باستانی به کامتان شیرین

,

 پرچم مهر و مهرورزی‌تان برافراشته

,

 صفا و صمیمیت در جویبار زندگی‌تان جاری باد

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه