اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در یزد:

هنوز باور نکردیم در جنگ اقتصادی هستیم / مشکل ما با نگاه به بیرون حل نمی شود

هنوز باور نکردیم در جنگ اقتصادی هستیم / مشکل ما با نگاه به بیرون حل نمی شود
رئیس سازمان بسیج اصناف در جمع مردم یزد گفت: هنوز باور نکردیم که در جنگ اقتصادی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزد رسا؛ صبح امروز هفتمین یادواره شهدای اصناف و بازاریان یزد در مسجد بیاق خان یزد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا,

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در این مراسم با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در روز اول فروردین در حرم مطهر رضوی گفت: اولویت ما برای کار در سال جدید بحث اقتصادی است، چرا که هدف دشمن فشار اقتصادی است. دشمن همیشه سعی می کند نقطه ضعفی پیدا کند و از این طریق به ما فشار وارد کند. این خیال بسیار باطلی است که فکر کنیم دشمن در اقتصاد به ما کمک می کند.

,

غلامرضا حسن پور با اشاره به برکات نظام اسلامی و خدمات انقلاب افزود: البته ضعف‌هایی هم داریم که به فرموده رهبر انقلاب ضعف اصلی ما در نظام اسلامی ضعف مدیریت است و حلال مشکلات روی کار آمدن مدیران متدین، انقلابی، کارآمد و شجاع است.

,

وی گفت: کشور ما با وجود ظرفیت های بالقوه و بالفعل نظیر نیروی انسانی جوان و ذخایر خدادادی قابلیت پیروزی در نبرد اقتصادی را هم دارد. مشکل ما با نگاه به بیرون حل نمی شود بلکه با اقتصاد درون زا و اقتصاد مقاومتی است که مشکلات حل خواهد شد.

,

حسن پور ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی چند نتیجه مانند ارزشمند شدن پول ملی، اثر گذاری بر قیمت جهانی نفت و افزایش قدرت خرید مردم را به دنبال دارد. الان بعضی از مردم به حداقل ها کفایت می کنند و فقط خوراک و پوشاک خود را تأمین می کنند، چرا که قدرت خرید ندارند.

,

وی تاکید کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی که اکنون دامن گیر ما است بیکاری جوانان به خصوص جوانان تحصیل کرده را در پی دارد همچنین این مشکلات نهایتاً ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی را به دنبال دارد.

,

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور اظهار داشت: مهار تورم و رشد اقتصادی که اتفاق افتاد قابل تقدیر است اما در مقابل کشور دچار افزایش رکود و رشد منفی سرمایه گذاری شد.

,

این مقام مسئول بیان داشت: رونق تولید ملی باعث ایجاد اشتغال، شکوفایی استعدادها، جلوگیری از خروج ارز، جهش صادرات کمتر شدن فرهنگ تجملاتی، کاهش هنجارهای اجتماعی و افزایش نشاط ملی است. بعضی ها می گویند مردم افسرده اند. همانگونه که حضرت علی فرمودند بهترین تفریح کار است و لذا افسردگی مردم از  بیکاری و نبود تولید ناشی می شود.

,

حسن پور حمایت از تولید کالای ایرانی را یک وظیفه خطیر ملی توصیف کرد و ابراز داشت: یک کاسب می تواند ذائقه مشتری را با عرضه تولیدات ایرانی عوض کند. واگذاری اقتصاد به مردم شرط تحقق اقتصاد مقاومتی است در حالی که هنوز 85 درصد اقتصاد در دست دولت است و اجرای اصل 44 قانون اساسی روی زمین مانده است.

,

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص ویژگی مدیران گفت: ما دولتی می خواهیم که مدیرانش کارآمد، انقلابی و با نشاط باشند. اگر این ها سر کار آمدند مشکلات اقتصادی ما را حل می کنند.

,

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور تصریح کرد: ما مدیرانی می خواهیم که استکبار ستیز باشند. اصلاً بنای انقلاب استکبار ستیزی بود. ببینید از برجام که خسارت محض بود چه چیزی نصیب ما شد. ما در مقطعی برای شناساندن چهره واقعی آمریکا نرمش قهرمانانه کردیم. قانون داماتو تصویب شد و ما کاری انجام ندادیم تا اینکه دوباره آمریکا اخیراً تحریم های جدید علیه ما وضع کرد. دشمن نقطه ضعف ما را فهمیده است، باید باور کنیم که این دشمن به ما در اقتصاد کمک نمی کند.

,

وی افزود: وظیفه مردم و مسئولین در حال حاضر احساس مسئولیت و حمایت از تولید و مصرف کالای داخلی است. اما هنوز باور نکرده ایم در جنگ اقتصادی قرار داریم.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه