اخبار داغ

گفتگو با هنرمند تئاتر البرزی به بهانه ی روز هنرهای نمایشی:

تئاتر کودک در کرج نیازمند حمایت جدی مسئولین است

تئاتر کودک در کرج نیازمند حمایت جدی مسئولین است
حمیدرضا نعیم حسنی گفت:تئاتر به عنوان یکی از تاثیر گذارترین ابزار فرهنگی در ابتدایی ترین شکل خود از زمانهای دور از دل مراسم های آیینی و سنتی زاده شده و با پیشرفت علم و تکنولوژی بشر گسترش یافته و در فرم وسیع امروزی خود دیده میشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نگارانه؛ حمیدرضا نعیم حسنی نویسنده،کارگردان و بازیگر نمایش با بیست سال سابقه پژوهش و ساخت و تولید اثار نمایشی کودک در کرج در گفتگو با نگارانه اظهار داشت: بی تردید یکی از مهمترین دستاوردهای بشر از ابتدا تا حال شکل گیری تمدن ،فرهنگ و هنر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگارانه؛,

وی گفت: تئاتر به عنوان یکی از تاثیر گذارترین ابزار فرهنگی در ابتدایی ترین شکل خود از زمانهای دور از دل مراسم های آیینی و سنتی زاده شده و با پیشرفت علم و تکنولوژی بشر گسترش یافته و در فرم وسیع امروزی خود دیده میشود.

,

وی ادامه داد: امروزه تاثیر عملکرد بهینه و کاربردی هنرهای نمایشی در عرصه های مختلف علمی و اموزشی موجب توجه بیشتر همگان به هنر ناب تئاترگردیده است.

,

نعیم حسنی افزود: از جمله سبکهای مهم نمایشی در راستای اهداف اموزشی ، فرهنگی و تفریحی جهت مخاطب خاص(خردسالان) تئاتر کودک می باشد.

,

وی تصریح کرد: والدین از زمان تولد فرزندشان برای ایجاد ارتباط به طور ناخوداگاه در بسیاری از مواقع با تغییر صدا و حرکات نمایشی دست و صورت تبدیل به بازیگران نمایش در برابر کودکان خود میشوند و این ابتدایی ترین شکل تئاتر کودک است که از بدو تولد با کودک همراه است.

,

نعیم حسنی تاکید کرد: بعدها با حضور افراد متخصص متشکل از نویسنده و کارگردان و بازیگران… و شکل گیری یک تئاتر کودک در سالن نمایش ،مخاطب یعنی همان کودکان در سنین رشد و یاد گیری با روبرو شدن با شخصیت های جذاب نمایشی و همذات پنداری با انان در کنار لذت بردن از داستان نمایش اماده دریافت و یادگیری هستند.

,

وی عنوان کرد:تئاتر کودک همچون اینه ای است تمام قد که کودک خود را در ان جستجو می کند و خوب و بدها را می بیند و قضاوت میکند.

,

این هنرمند تئاتر بیان کرد: با توجه به اهمیت فرهنگ اموزش و تفریح روح و روان کودکانمان بهتر است مسئولین فرهنگی کلان شهر کرج با دید مثبت و حمایت همه جانبه از هنر نمایش به ویژه تئاتر کودک در جهت مسیری هموارتر و آینده ای بهتر تلاش نمایند.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: در نهایت از شهروندان محترم کرجی نیز تقاضا دارم با حضور در سالنهای نمایش که البته به لطف مسئولین شهر تعدادشان اندک است از تئاتر و هنرهای نمایشی حمایت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه