اخبار داغ

تحقیر اصلاح‌طلبان توسط سردمداران اصلاحات؛

وقتی محمدرضا عارف هم اصلاح‌طلبان را تحقیر می‌کند!

وقتی محمدرضا عارف هم اصلاح‌طلبان را تحقیر می‌کند!
این مواضع تحقیرآمیز عارف در حالی است که چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب نیز نسبت به این مسئله معترض بوده و بارها از این شکل برخورد اصلاح‌طلبان و تا این میزان خود را ذلیل کردن برای رسیدن به قدرت انتقاد کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا؛ هرچند اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند اینگونه القا کنند که بین آن‌ها اختلافی وجود ندارد و آن‌ها بر روی حسن روحانی به جمع‌بندی رسیده‌اند و روحانی کاندیدای نهایی این جریان در انتخابات پیش‌رو است، اما در همین حال برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب بر حضور کاندیدای مستقل تأکید دارند و افرادی چون مصطفی کواکبیان و اشرفی اصفهانی نیز از کاندیداتوری در انتخابات خبر داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

با این همه، اما مسئله مهم‌تر این است که جریان اصلاحات در این فرآیند به شدت تحقیر شده و کار به جایی رسیده که خود سردمداران اصلاحات نیز بر این واقعیت تأکید دارند و به گونه‌ای موضع‌گیری می‌کنند که انگار این حقارت را به طور عمیق پذیرفته‌اند. محمدرضا عارف که چند ماه قبل اذعان کرده بود: «برخی مواقع از هویت خودمان خوب دفاع نکردیم و گاهی از آن عبور کردیم» این بار نیز خودش به تحقیر اصلاح‌طلبان می پردازد.

,

آنجا که در مصاحبه با ویژه‌نامه نوروزی روزنامه شرق در رابطه با حضور کاندیداهای ضربه‌گیر در کنار روحانی می‌گوید: «اصلاح‌طلبانی که به عنوان کاندیدا وارد میدان انتخابات می‌شوند، باید بر اساس تصمیم شورای عالی سیاستگذاری مبنی بر داشتن کاندیدای واحد و بر اساس برنامه در مقطعی انصراف بدهند و نباید ماندن تا آخر برای آن‌ها تکلیف شرعی شود. ما به دنبال افرادی هستیم که به میدان بیایند اما در صورت لزوم حاضر به انصراف هم باشند؛ یافتن چنین کاندیدایی صرفا دشوار است.»

,

این مواضع تحقیرآمیز عارف در حالی است که چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب نیز نسبت به این مسئله معترض بوده و بارها از این شکل برخورد اصلاح‌طلبان و تا این میزان خود را ذلیل کردن برای رسیدن به قدرت انتقاد کرده‌اند. به عنوان مثال محمدرضا تاجیک مشاور رئیس دولت اصلاحات در این رابطه می‌گوید: «در شرایط کنونی برخی از اصلاح‌طلبان دچار نوعی خودکم‌بینی شده‌اند و احساس می‌کنند باید در زیر سایه دیگران در فضای سیاسی زیست کنند. این افراد گمان می‌کنند برای ادامه حیات خود باید با کارت دیگران بازی کنند. عقل سیاسی حکم می‌کند اصلاح‌طلبان وارد بازی شوند که سودش بیشتر از زیانش باشد. این در حالی است که اصلاح‌طلبان در حال وارد شدن در بازی هستند که ضررش بیشتر از سود آن است. این اتفاق در چهار سال اول دولت آقای روحانی برای اصلاح‌طلبان رخ داده است. به نظر من این اتفاق در چهار سال دوم به دلیل اینکه دولت نیازی به پشتوانه اصلاح‌طلبی خود ندارد ممکن است به صورت عمیق‌تر و جدی‌تر ی برای اصلاح‌طلبان رخ بدهد.»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه