اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

اعطای بیش از 70 میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی در زنجان/ استان زنجان در اجرای آبیاریهای نوین جزو هشت استان برتر کشور است

اعطای بیش از 70 میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی در زنجان/ استان زنجان در اجرای آبیاریهای نوین جزو هشت استان برتر کشور است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به ارائه تسهیلات به واحد‌های تولیدی استان زنجان گفت: بیش از 70 میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی استان زنجان در قالب طرح رونق تولید اعطا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین جعفری در گفت وگو با موج رسا با اشاره به شعار امسال اظهار کرد: جهاد کشاورزی به عنوان یکی از مهم ترین دستگاه‌هایی است که در تحقق مضمون شعار سال نقشی تعیین کننده و اساسی دارد و لذا باید در راستای ارتقای دانش در واحد سطح در بخش کشاورزی تمام توان خود را به کار بگیریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی عنوان کرد: سال 95 با وجود اینکه از نظر اقتصادی با مشکلات و سختیهای فراوانی مواجه بودیم ولی در عین حال باید اذعان کرد که موفقیت‌های بزرگی در حوزههای مختلف بویژه در بخش کشاورزی در کشور حاصل شد.

, , ,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزایش تولید در واحد سطح بدون افزایش مصرف نهاده ها را از جمله موفقیت های بزرگ بخش کشاورزی طی سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 8 میلیون تن از محصولات کشاورزی تولید شده در کشور مازاد بر نیاز بوده است.

,

وی خودکفایی در تولید گندم و افزایش تولید شکر بدون افزایش سطح زیر کشت را موفقیت بزرگ دیگری در بخش کشاورزی کشور برشمرد و بیان کرد: افزایش تولید در اکثر محصولات طی سال گذشته توام با افزایش راندمان آب و ارتقای شاخص بهره وری آب بوده است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه به عملکرد ضعیف بخش کشاورزی در مدیریت بازار بعد از تولید محصولات اشاره و بیان کرد: تاکنون عمده تمرکز روی افزایش تولیدات کشاورزی بوده و به بازاریابی محصول قبل از کشت و مدیریت مطلوب بازار پس از تولید توجه کمتری می‌‌شد و این موضوع تولید کنندگان را با مشکلات عدیده ای مواجه می کرد.

,

وی افزود: در سال جاری تمام معاونت های تولیدی باید بازاریابی محصولات و مدیریت بازار در پروسه بعد از تولید را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده و تمهیدات لازم به منظور شناسایی بازارهای هدف اندیشیده شود.

,

جعفری با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در سال گذشته در تحقق برنامه ها بسیار موفق عمل کرده است، تصریح کرد: سال گذشته رکورد تولید گندم در استان به ثبت رسید به طوری که 447 میلیارد تومان از بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان استان پرداخت شد که بی سابقه بوده است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: در اجرای طرح رونق تولید نیز سال گذشته با اعطای بیش از 70 میلیارد تومان تسهیلات به 170 بنگاه اقتصادی نیمه فعال و نیمه تعطیل در استان، زمینه شروع به کار مجدد و رونق تولید آن ها فراهم شد.

,

وی با اشاره به جذب 125 درصدی خط اعتباری مکانیزاسیون طی سال گذشته در استان زنجان افزود: سال گذشته همچنین در تامین و توزیع نهاده های کشاورزی جزو سه استان برتر کشور بوده ایم.

,

جعفری با بیان اینکه استان زنجان سال گذشته در اجرای آبیاری های نوین جزو هشت استان برتر کشور بوده است، بیان کرد: سال گذشته مصوبات پروژه های آب و خاک در استان زنجان بالغ بر 500 میلیارد ریال بوده است که این موضوع نشان از عزم جدی دولت در مدیریت مصرف منابع پایه بویژه افزایش راندمان آب در بخش کشاورزی دارد.

,

وی افزایش توان ذخیره سازی محصولات استراتژیک را از سیاست ها و اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان برشمرد و اضافه کرد: سال گذشته 96 هزار تن به ظرفیت سیلوهای استان اضافه شد.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در پایان با اشاره به سهم 31 درصدی بخش کشاورزی در اشتغال استان زنجان، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و صنایع مرتبط با کشاورزی به منظور جذب نیروی کار و افزایش ارزش افزوده را از اولویت های این سازمان در سال جاری اعلام کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه