اخبار داغ

به بهانه‌ی نامه امام راحل (ره) به شیخ ساده لوح؛

رهبر انقلاب چه کسانی را «ساده‌لوح» نامیده‌اند؟

رهبر انقلاب چه کسانی را «ساده‌لوح» نامیده‌اند؟
امام خامنه‌ای شاخصه‌هایی را بیان و تمثیل‌هایی را عنوان کرده‌اند که اشخاص ساده‌لوح و بی‌بصیرت را از افرادِ بصیر متمایز می‌سازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، بزرگترین مرکب دشمن در تاخت و تاز به مرزهای فکری، فرهنگی و به دنبال آن به  مرزهای سرزمینی، ساده لوحی برخی مسئولین و نخبگان و بعضی از دنباله روان آن‌هاست که از ساده لوحان طرفدار مذاکره با غرب گرفته تا ساده لوحان فتنه‌گر و بزک کنندگان چهره آمریکا را شامل می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

مقام معظم رهبری به عنوان خلف بر حق بنیان گذار فقید انقلاب کبیر اسلامی، همواره از ضرورت بصیرت افزایی و شناخت ماهیت دشمن و قواعد بازی دشمن آگاهی رسانی نموده‌اند و از عواقب غفلت از دشمن و تحرکات شیطانی‌اش ما را بر حذر داشته‌اند.

,

ایشان در برخی موارد برای مدیریت فتنه‌های محتمل همچون پیشوای خود امام خمینی(ره) که آقای منتظری را ازکار سیاسی بر حذر داشت، برخی شخصیت‌ها را از دخالت در امور سیاسی منع نموده‌‌اند تا مانع به بار آوردن خرابی برای خود و کشور شوند.

,

در زبان مقام معظم رهبری لفظ ساده لوح و ساده اندیش برای برخی‌ها در موضوعات گوناگون در طول دوره‌های تاریخی قبل و بعد انقلاب کاربرد داشته است که در این یادداشت به صورت گذرا اشاره می‌شود.

,

ساده لوحان طرفدار مذاکره با آمریکا

, ساده لوحان طرفدار مذاکره با آمریکا,

ایشان در مورد فشارها برای مذاکره مستقیم و همه جانبه با آمریکا می‌فرمایند: «عدّه‌ای هم که آدم‌هایی ساده لوح‌اند، یا نمی‌دانم، مرعوبند، یا بی‌اطّلاعند، یا غیر سیاسی‌اند، در داخل خودمان این حرف‌ها را تکرار می‌کنند. من نمی‌دانم می‌فهمند چه دارند می‌گویند؟!... خیال می‌کنند حرف زدن دو نفر آدمِ معمولی است که گوشه‌ای بنشینند و صحبت کنند.»

,

معظم له در همین زمینه برای رفع برخی ساده لوحی دولتی مکررا دولت‌هایی را مثال می‌زنند که فکر می‌کردند اگر با آمریکا رابطه برقرار کنند تمام مشکلاتشان حل می‌شود اما هم اکنون که رابطه‌های بسیار خوب و عالی با امریکا دارند، از لحاظ اقتصادی، وضعشان زیر صفر و بسیار بد است.

,

ساده لوحان فتنه گر

, ساده لوحان فتنه گر,

رهبر انقلاب در این ارتباط بخشی از نقشه‌های دشمن برای ایجاد آتش فتنه و آشوب در کشورهای اسلامی را بیان می‌‌کنند و از نقشه و حمایت دشمن در اینگونه امور پرده برمی‌‌دارند و به عنوان مثال به اوضاع وخیم سوریه اشاره می‌نمایند: «یک عدّه مسلمان ساده و بی‌بصیرت در این نقشه قرار گرفتند، کار سوریه را به آنجایی رساندند که مشاهده می‌کنید چهار پنج سال است یک کشور را دچار یک چنین تلاطمی کردند که معلوم هم نیست کِی تمام بشود؛ این کاری بود که دشمن کرد و مسلمان ساده لوح هم در نقشه‌ی دشمن قرار گرفت و جدول دشمن را پر کرد.

,

ساده لوحان بزک کننده چهره آمریکا

, ساده لوحان بزک کننده چهره آمریکا,

رهبر انقلاب در این راستا همواره دغدغه بازگویی خیانت‌ها و دشمنی‌های شیطان برزگ را داشته‌‌اند تا نقشه شوم یا جهالت کور بزک کنان چهره آمریکا نقش برآب شود و این چنین خطاب می‌‌کنند: در سال‌های اخیر، کسانی مغرضانه و با خط‌دهی آمریکا و یا ساده لوحانه تلاش کرده‌اند با چشم‌پوشی بر تجربیات مکرر ملت، چهره‌ای بزک‌کرده از آمریکا ترسیم و این‌گونه وانمود کنند که اگر آمریکایی‌ها، روزی دشمن ایران بوده‌اند، امروز دست از آن توطئه‌ها کشیده‌اند و برای هوشیار نمودن این ساده لوحان کودتای آمریکای خبیث در ایران را مثال می‌زنند: ساده اندیشی و غفلت، زمینه‌ساز موفقیت کودتایی آمریکایی شد؛ کودتایی که همه‌ی زحمات ملت را در ملی کردن نفت به هدر داد، رژیم مستبد و وابسته‌ی پهلوی را احیا کرد و ایران عزیز را ۲۵سال در معرض شدیدترین صدمات ملی و ضربات سیاسی – اقتصادی و فرهنگی قرار داد.

,

ساده لوحان روشنفکرنما

, ساده لوحان روشنفکرنما,

در طول تاریخ کشور عزیزمان ایران برخی روشنفکران خواسته یا ناخواسته تبدیل به پیاده نظام دشمن گشته  و منویات آنها را به اجرا گذاشته‌اند. مقام معظم رهبری با اشاره به شعارهای کور روشنفکری که از سوی رسانه‌های حقیقت کش دشمنان و برخی دشمن دوستان تبلیغ می‌شود و در برخی مجامع رسمی علمی و دانشگاهی رشد و نمو می‌کند، این شعارپراکنان را در خوشبین ترین حالت ساده لوح می‌نامند و اینگونه تعبیر می‌آورند: «یک عدّه بیچاره‌های ساده لوح که به نظر من خوشبینانه‌ترین تعبیر هم همین است که  آدم بگوید ساده لوح این الفاظ را می‌گیرند، به خیال این‌که اینها اصلاً قابل خدشه و مناقشه نیست. این مفاهیم را در محیط فکری و معرفتی جوان و غیرجوان می‌آورند و ترویج می‌کنند؛ برایش سینه می‌زنند و خودشان را می‌کُشند، برای این‌که این مفاهیم را در ذهن افراد وارد کنند.»

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه