اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

تأخیر در حل معضل ریزگردها نشان از ضعف مدیریت جهادی دارد/ راه مهار مشکلات کشور نگاه انقلابی و وقف شدن برای مردم است

تأخیر در حل معضل ریزگردها نشان از ضعف مدیریت جهادی دارد/ راه مهار مشکلات کشور نگاه انقلابی و وقف شدن برای مردم است
سردار غلامی گفت:ایجاد ریزگرد و افزایش روز افزون این بحران نشان از تأخیر مقابله با این پدیده و ضعف مدیریت جهادی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سردار نعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در گفتگو با اهوازنوین درخصوص اقدامات بسیج سازندگی اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که اگر ظرفیت های دورن نظام برای حل مشکلات کشور همکاری کنند اقدامات با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهوازنوین,

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به برنامه های بسیج در سال آینده ،گفت: رویکرد بسیج در بحث اقتصاد مقاومتی، تسهیل گرایی برای کمک به دولت در اجرای برنامه های آن بوده و هست و در سال آینده بسیار شاخص تر وارد میدان خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه در سال آینده مجموعه بسیج سازندگی و سپاه مجموعه توانمندی های درونی خود را افزایش خواهد داد: قرارگاه محرومیت زدایی کوثر، قرارگاه بیابان زدایی کوثر ، سازمان محرومیت زدایی و مجموعه سپاه های استانی با هماهنگی هم در رفع بیشتر محرومیت زدایی از مناطق گام بر می دارند.

,

سردار غلامی با اشاره به برنامه های اقتصادی بسیج در راستای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت : ایجاد واحدهای کوچک تولیدی در نقاط مختلف کشور و ادامه این روند در سال ۹۶ از جمله موضوعاتی است که در بحث اقتصاد مقاومتی دنبال می شود،تاکنون پنج هزار و ۶۳۸ واحد کوچک صنایع تبدیلی در نقاط مختلف کشور ایجاد کرده ایم و در سال جدید قطب های صنایع تبدیلی برای هر استان را ایجاد خواهیم کرد.

,

سردار غلامی با بیان اینکه  تصریح کرد: در چارچوب قرار دادن بنگاه های کوچک تبدیلی در قالب فعالیت های قانونی و حذف قوانین دست و پاگیر هم ازجمله دیگر برنامه هایی است که در سال جدید به دنبال آن هستیم.

,

وی ضمن ابراز امیدواری برای تخصیص خط اعتباری دولت به بسیج برای اشتغالزایی افزود: بسیج در راستای اشتغالزایی و رفع بیکاری و توسعه و شکوفایی کشور در تمام عرصه ها آماده ارایه خدمت و در اختیار دادن شبکه اطلاعاتی به متقاضیان خواهد بود .

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد:بهره مندی از نیرو و نشاط جوانان و توانمندی آنان برای شکوفایی و توسعه همه جانبه کشور به خصوص در رفع محرومیت زدایی از عمده فعالیت های بسیج و موجب افتخار ماست.

,

سردار غلامی در بخش دیگری از گفتگوی خود به موضوع محرومیت زداییاشاره داشت و گفت :  در سال آینده قطعا تمرکز بیشتری برای رفع محرومیت زدایی خواهیم داشت. طبق تفاهم نامه بسیج سازندگی، سپاه پاسداران و کمیته امداد ۵هزار و ۴۰۰ واحد مسکن در کشور برای مددجویان ساخته شده است.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: طبق آخرین آمار کسب شده امسال بیش از هفت هزار نفر از گروه های جهادی کشور وارد خوزستان می شوند و تمرکز آنها بیشتر بر محرومیت زدایی است.

,

وی با اشاره به اینکه اولویت ما در بحث ریزگردها به مناطقی مانند غیزانیه باز می گردد، تصریح کرد: این منطقه بیش از ۶۹ روستا با ۲۷هزار نفر جمعیت دارد. همچنین به دلیل محرومیت های شدید دارای اولویت نخست برای محرومیت زدایی می باشد.

,

سردار غلامی با بیان اینکه تمرکز ما بر استفاده از نیروهای بومی برای حل مشکلات است، افزود: از آنجائیکه ورود به مبحث مبارزه با ریزگردها مورد علاقه جهادگران بسیج است، با هماهنگی قرارگاه محرومیت زدایی شهدای مدافع حرم از این ظرفیت استفاده می کنیم.

,

وی با اشاره به اهتمام تمام دستگاه ها در حل مشکلات استان خوزستان خاطر نشان کرد: مبلغ ده میلیارد تومان از سوی دولت به سازمان منابع طبیعی استان برای تثبیت کانون های ریزگرد در سطح ۶هزار هکتار اختصاص یافته است.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در توصیه ای به تمام مدیران برای عملکرد جهادی گفت: ایجاد ریزگرد و افزایش روز افزون این بحران نشان از تأخیر مقابله با این پدیده و ضعف مدیریت جهادی دارد.

,

وی ادامه داد: باید با ایجاد هماهنگی و همدلی این تهدید را به فرصت تبدیل کرد. بنظر می رسد راه مهار هر مشکلی در کشور نگاه انقلابی، جهادی و وقف شدن برای مردم است.

,

سردار غلامی با بیان اینکه حل معضل ریزگردها در عین حال امری کاملا علمی است، تصریح کرد: هزینه های صورت گرفته باید با رعایت محاسبات دقیق باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه