اخبار داغ

آیت الله مقتدایی در دیدار شهردار قم :

آثار آبادانی و نظافت در فعالیت‌های مدیریت شهری مشهود است

آثار آبادانی و نظافت در فعالیت‌های مدیریت شهری مشهود است
نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در سال گذشته شاهد وضعیت بسیار خوبی در شهر از نظر تنظیف، پاکیزگی و فضای سبز بودیم، گفت: در هر مسیر که در شهر قم رفت و آمد می‌کنیم آثار آبادانی، نظافت، پاکیزگی و سبزی قابل مشاهده است و این خدمات موجب سعادت دنیا و آخرت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قم فردا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در دیدار با شهردار و مدیران شهری قم، با اشاره به خدمات مدیریت شهری قم در یکسال اخیر، اظهار داشت: پیشرفت و موفقیتی که در مدت اخیر در مدیریت شهری ایجاد شده به دلیل خلوص نیست و هدف تحقق خدمت به مردم در این مجموعه است.

نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تجربیات بالا و موفق مدیران شهر قم در جایگاه‌های گذشته، تصریح کرد: توفیق الهی در خدمت به شهر قم که شهر کریمه اهل بیت(ع) در جوار حوزه علمیه است باید شکرگذاری شود.

آیت‌الله مقتدایی خدمت به مردم و تأمین رفاه و آسایش مردم را بهترین توفیق الهی عنوان کرد و گفت: روایات زیادی در خصوص ارزش و جایگاه خدمت به مردم مطرح شده است.

وی خدمت به مردم در شهر مقدس قم را بسیار با ارزش دانست و گفت: ائمه معصومین(ع) عنایت ویژه‌ای به حضرت معصومه(س) و شهر مقدس قم داشتند و امام صادق(ع) تاکید کرده‌اند که کسی را که حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: زمانی که خلوص در کار و ارزش این جایگاه با هم جمع شود این نشان از عنایت ویژه خداوند است.

آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه در سال گذشته شاهد وضعیت بسیار خوبی در شهر از نظر تنظیف، پاکیزگی و فضای سبز بودیم، خاطرنشان کرد: در هر مسیر که در شهر قم رفت و آمد می‌کنیم آثار آبادانی، نظافت، پاکیزگی و سبزی قابل مشاهده است و این خدمات موجب سعادت دنیا و آخرت است.

وی گفت: اگر نیت شما خالص باشد خدمت به مردم و تأمین رفاه و آسایش آن‌ها بهترین کارها است.

شهردار قم : خط دو مترو بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار وارد قم می‌کند

دکتر سقائیان‌نژاد نیز در این دیدار با بیان اینکه شهرداری هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بدهکار بوده است، اظهار کرد: حدود ۸۹۰ میلیارد تومان از این بدهی را با بانک‌ها تهاتر کردیم و رقمی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان از طلب شهرداری از دولت نیز بالاخره تخصیص گرفته شد.

وی تسویه حساب‌های شهرداری با دولت را برکت بزرگی برای شهر قم دانست و تصریح کرد: با حمایت علما و مراجع تقلید، مدیران استان، رئیس مجلس و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی توانستیم این بدهی‌ها را وصول کنیم.

سقائیان‌نژاد به وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرداری اشاره کرد و گفت: با کمک و تلاش نیروهای مدیریت شهری توانستیم پروژه مقداد را در ظرف یکسال به بهره‌برداری رسانده و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

شهردار قم به پروژه تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: این پروژه نیز با وجود اینکه بخش جدیدی به آن اضافه شد در زمان‌بندی اولیه مشخص شده به بهره‌برداری می‌رسد.

سقائیان‌نژاد اجرای تقاطع سه سطحه ۱۵ خرداد را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این پروژه نیز در مدت زیادی با تأخیر مواجه شده بود و به همین خاطر با سرعت سازمان توسعه و عمران وارد شد و روگذر پروژه را تکمیل نمود و زیرگذر هم به دلیل بارش باران با کمی تأخیر تکمیل شد و به زودی این مسیر نیز بازگشایی می‌شود.

وی به تدوین برنامه قم ۱۴۰۰ با بهره‌گیری از نظر علما و نخبگان شهر اشاره کرد و گفت: این برنامه مسیری را برای شهرداری برای حرکت منسجم و دقیق فراهم می‌کند.

شهردار قم بیان کرد: در ادامه مسیر اطلس نیازمندی‌ محلات شهر را تدوین کرده و برای سیاست‌گذاری از آن استفاده خواهیم کرد.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۳۳۰ هکتار فضای سبز به قم اضافه شد، بیان کرد: نیت ما بر این است که در هر سال سه مترمربع به سرانه‌های فضای سبز قم اضافه شود.

وی تصریح کرد: به همین منظور ۴۵۰ هزار درخت سال گذشته غرس شد که این اقدامات به تلطیف هوای قم کمک می‌کند.

شهردار قم با بیان اینکه ۹۰ درصد پارک‌های شهر ایمن‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: روشنایی و فضای سبز بوستان‌های سطح شهر نیز به حد مطلوب و استاندارد رسیده است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه در حوزه پسماند آموزش تفکیک از مبدأ از سال گذشته آغاز شد، خاطرنشان کرد: برای امسال نیز پیش‌بینی داریم که با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دستگاه هاضم خریداری شده و زباله‌ را به انرژی تبدیل کنیم.

وی گفت: برای اینکه ماندگاری زائر در شهر را تقویت کنیم اقداماتی صورت گرفته است و در نوروز نیز کمپ‌هایی برای اسکان مشخص کرده‌ایم.

شهردار قم به ساماندهی اسکان اضطراری در شهر اشاره کرد و افزود: در نوروز دیگر شاهد نصب چادر در محدوده هسته مرکزی شهر و معابر نیستیم و در چهار مرکز اصلی به عنوان کمپ زائر از جمله بوستان فدک، غدیر و امام رضا(ع) اسکان اضطراری صورت می‌گیرد.

سقائیان‌نژاد به آماده سازی پارکینگ شماره چهار جمکران برای اسکان اشاره کرد و گفت: این محل فضایی مناسب برای اسکان شده و دیگر در محدوده جمکران برپایی چادر خصوصاً در معابر نداریم.

وی به تحقق ۱۰۱ درصدی بودجه شهرداری در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: به همین منظور بر طبق برنامه قم ۱۴۰۰ برای سال ۹۶ بودجه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی به تصویب شورای شهر رسید.

شهردار قم گفت: همچنین ۵۰۰ میلیون یورو فاینانس خط اول و دوم مترو به این بودجه اضافه خواهد شد که بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان می‌شود.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه طبق پیش‌بینی سعی داریم در سال ۹۶ فاز نخست خط اول مترو به بهره‌برداری برسد، گفت: بحث فاینانس واگن‌های مترو در حال تکمیل است.

وی تصریح کرد: تمام خدماتی که در طول یکسال اخیر در شهر قم صورت گرفته نتیجه وحدت کلمه‌ای بوده که شکل گرفته و ما خدا را شاکریم که توانسته‌ایم این اقدامات را با این سرعت و کیفیت انجام دهیم.

شهردار قم گفت: خط دوم مترو به دلیل اینکه منوریل جایگزین شده بود از مدار خارج شده بود و به همین خاطر منوریل را محدود تا میدان مطهری کردیم و در ادامه مسیر خط دوم مترو احیا شد.

سقائیان‌نژاد هزینه مترو در هر کیلومتر را بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: خط دوم مترو اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان را وارد شهر قم می‌کند.

وی با بیان اینکه تحول چشمگیر در حوزه نظافت شهری رخ داده است، گفت: خصوصاً در محدوده حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران اقداماتی جدی در زمینه تنظیف صورت گرفته است.

شهردار قم تعامل با سازمان‌های مختلف شهری را مورد توجه قرار داد و افزود: با حوزه، آستان حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و اوقاف تعامل ویژه‌ای داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, شهردار قم : خط دو مترو بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار وارد قم می‌کند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه