اخبار داغ

با حضور معاون حقوقی سازمان میراث فرهنگی کشور؛

نخستین اقامتگاه بوم‌گردی استان مرکزی در شهر نراق افتتاح شد+عکس

نخستین اقامتگاه بوم‌گردی استان مرکزی در شهر نراق افتتاح شد+عکس
نخستین اقامتگاه بوم گردی استان مرکزی با نام خانه نخجیر با حضور میرهادی قره سید رومیانی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهر تاریخی نراق از توابع شهرستان دلیجان افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  پیام دلیجان ،اولین اقامتگاه بوم گردی استان مرکزی در شهر تاریخی نراق ساخته شده است و آماده پذیرایی و اسکان گردشگران با انواع غذاهای محلی نراق و نوشیدنی های بومی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام دلیجان ,

, ,

اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسکان برای مسافران است که بر خلاف هتل ها که ویژگی یکسانی دارند، دارای ویژگی خاص محیطی خود بوده و به نوعی اقامتگاهی بومی و محلی است که عمدتا در خانه های قدیمی بازسازی شده و با شیوه ای که مطلوب برای مسافران باشد اداره می شوند. 

,

در این اقامتگاهها که بصورت خانوادگی ارائه خدمات می کنند، سعی بر این است تا میهمانان با شیوه سنتی زندگی در آن محل خاص آشنا شده و از غذاهای محلی آنجا استفاده و در محیطی طبیعی سفر خود را به انجام برسانند.

,

برخی از آنان فعالیت های طبیعت گردی مکملی چون بیابان گردی، جنگل نوردی و گردشگری نجومی را نیز مکمل کار خود ساخته و خدمات کاملی را به مسافران خود ارائه می‌دهند.

,

اقامتگاه های بوم گردی در محیط های طبیعی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری و سیمای طبیعی منطقه احداث شده و ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی، زمینه حضور و اقامت طبیعت گردان را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده در محیط های طبیعی فراهم کند.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه