اخبار داغ

جهاد در مناطق محروم جنوب کرمان ادامه دارد؛

اردوهای جهادی، دانشگاهی برای اندوختن و یادگیری/ ازساخت منبع آب سرجنگل تا تکمیل مسجد بحرین

اردوهای جهادی، دانشگاهی برای اندوختن و یادگیری/ ازساخت منبع آب سرجنگل تا تکمیل مسجد بحرین
در ایام نوروز که همه مردم برای تفریح بهترین نقاط و خوش آب و هواترین استان‌های کشور را انتخاب می‌کنند، اما هنوز هم جوانانی هستند که به مناطق محروم سفر کرده و شیرین ترین خاطرات زندگی خود را در کنار مردم مناطق محروم می‌سازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از"رودبار ما"، با آغاز تعطیلات نوروز گروه‌های جهادی بار سفر خود را جمع کرده و به یاری محرومین آمدند تا در این تعطیلات نوروز بهترین استفاده را کنند و این افراد با الگوبرداری از رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس که برای جهاد در راه خدا جان خود را فدا کردند، اینک جهادی متفاوت و از رنگ و بویی دیگر که دارای ارزشی متفات تر است را رقم می‌زنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

اردوهای جهادی تمرینی برای جهاد در زندگی است و این توصیفی زیبا است که ما را ناخودآگاه به یاد دلاوری‌های بچه‌هایی می‌اندازد که امروز خاطره شان برای ما الگو و نوری است در مسیری که امید است که ما ادامه دهنده آنها باشیم.

,

خودسازی و نزدیکی به خدا در اردوهای جهادی بیش از هر فضای دیگری قابل تحقق است و خداوند در قرآن وعده‌های الهی برای جهادگران داده جهادی که نه تنها به آبادانی، رشد فرهنگی و محرومیت زدایی از چهره نقاط محروم کشور می‌شود بلکه در آینده در امور اجرایی کشور به دست مدیرانی با روحیه جهادی و بسیجی سپرده می‌شود.

,

, ,

در اردوهای جهادی دانشجویان، دانش آموزان، طلبه مهندس و بسیجیان می‌آیند تا خمس آموزه‌های خود را با آموختن بپردازند اما شاید در این روزها به این درک برسند که اینجا دانشگاهی دیگر برای اندوختن و یادگیری است جوانانی که  شاید برای بسیاری از آنها تحمل سختی نوازش‌های تند آفتاب گرم جنوب سخت باشد، اما آمده اند برای یک هدف که آن هم شرکت در یک اردوی جهادی است.

,

شهید آوینی  می‌گوید شأن انسان در ایمان، جهاد و هجرت است و هجرت مقدمه جهاد فی سبیل الله است و هجرت یعنی هجرت از سنگینی‌ها و جاذبه‌هایی که تو را به خاک می‌چسبانند.

,

, ,

گروه جهادی فدائیان عدالت متشکل از دانشجویان،طلبه ها و بسیجیان  مختلف سراسر کشور، سال هاست که با هدف خدمت رسانی به مناطق محروم تشکیل شده و عمده فعالیت های خود را در جنوب کرمان متمرکز کرده تا با اقدامات عمرانی و فرهنگی به مردم این مناطق خدمات ارائه دهد.

,

اردو جهادی گروه فداییان عدالت حوزه مقاومت بهرمان رفسنجان از دوم فروردین ماه تا هشتم منبع آب آشامیدنی  روستای سرجنگل بخش جبالبارزجنوبی عنبرآباد را ساختند.

,

, ,

این گروه جهادی 20نفره که متشکل از 12مرد و8زن است که به انجام فعالیت های عمرانی و فرهنگی در مناطق محروم جنوب کرمان می پردازند جالب است بدانید که در ایام بارندگی هم این جهادگران کار خود را تعطیل نکردند و با همان شور و شوق جوانان زمان جنگ در حال خدمت رسانی به محرومین بودند.

,

, ,

15به گفته یکی از ساکنان  روستا سرجنگل تاکنون 15نفر ازمردم به دلیل آلوده بودن آب رودخانه به بیماری دیابتcمبتلا هستند ک درگذشته پنج نفر از این مردم به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده اند.

,

, ,

اردوی جهادی در این روستا ادامه دارد و قرار است که 4باب سرویس بهداشتی عمومی نیز برای رفاه حال ساکنان ساخته شود.

,

, ,

همچنین این گروههای جهادی مسجد نیمه تمام روستای بحرین در شهرستان رودبارجنوب را نیز تکمیل کردند.

,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه