اخبار داغ

امام جمعه خمین:

ناکارآمدی در اقتصاد مقاومتی نتیجه عدم توجه به منابع داخلی و رفاه طلبی/خام فروشی محصولات، ضربه به اقتصاد کشور است

ناکارآمدی در اقتصاد مقاومتی نتیجه عدم توجه به منابع داخلی و رفاه طلبی/خام فروشی محصولات، ضربه به اقتصاد کشور است
امام جمعه خمین گفت: عدم مدیریت جهادی، عدم توجه به منابع داخلی، و جلوگیری نکردن از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی و کم توجهی به تولیدات داخلی و رفاه طلبی از عوامل مهم ناکارآمدی و عدم تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و هست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه شهرستان خمین در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۶ به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری گفت: بنابر فرمایش و تاکید مقام معظم رهبری به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی، به مدیریت جهادی نیاز است بدین معنا که مدیران در هر رده مدیریتی با تمام توان و تلاش کار انجام بدهند و از زمان وقت کاری خود به خوبی استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خمین نیوز,

وی افزود: مدیریت جهادی یعنی این که چشم به خارج از کشور ندوخته و به داخل و تولیدات داخلی توجه شود چرا که در کشور منابع انسانی، طبیعی و نیروی متخصص بسیار داریم که اگر از این منابع درست استفاده و بهره برداری شود در امر اقتصاد و تولید پیشرفت خواهیم کرد.

,

حسینی بیان کرد:بهینه سازی بخش کشاورزی و بهره‌بهرداری از معادن و منابع موجود و همچنین فراوری محصولات نفتی در داخل کشور از نکات مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

,

وی دامه داد: صادرات نفت به صورت خام و واردات مواد فراوری شده نفتی از کشورهای دیگر، ضربه به اقتصاد کشور است.

,

حسینی با تاکید به این که از وظایف دولت و بانک‌ها حمایت از تولید کنندگان است افزود: از وظایف مهم کاری دولت و مسئولین این است که از ورود کالاهای خارجی به جز در موارد ضرورت جلوگیری کنند چرا که چیزی که تولید کننده را فلج می‌کند واردات بی رویه کالا های مختلف است.

,

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی این قدرت را دارد که وارد عمل شود اما از یک نگاهی احساس می‌شود که دست‌هایی در کار است که قصد خیانت به کشور دارند و نمی‌خواهند کار انجام شود و باید این دست‌های خائن قطع شود.

,

حسینی در ادامه اظهار کرد: دولت، مجلس، وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی و گمرک باید اینگونه دست‌ها را  شناسایی کنند و جلوی کالاهای قاچاق را بگیرند، این کار سختی نیست.

,

امام جمعه شهرستان خمین به مشارکت مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره و بیان کرد: مشارکت و حمایت اقشار مختلف مردم نیز در این امر مهم است و تا زمانی که کالای مشابه داخلی داریم کالای مشابه خارجی خریداری نکنند و فرهنگ مصرف کالای داخلی در خانواده‌ها را تقویت کنند.

,

حسینی ادامه داد: باید از رفاه طلبی و رفاه زدگی دوری کرد، ملتی که به دنبال رفاه طلبی باشد به جایی نمی‌رسد، فراموش نشود که ما پرچمدار انقلاب هستیم و چشم دشمنان و دوستان به کشور ما است، دشمنان از پیشرفت ما ناراحت و دوستان خوشحال هستند، باید کاری کرد که نگرانی دشمن به امید تبدیل نشود و از ما مایوس شود و دوستان به پیشرفت ما امیدوار باشند.

,

وی افزود: باید بانک‌ها را  برای پرداخت وام به تولیدکنندگان و حمایت از آنها ملزم کنند و در اعطای تسهیلات مانع تراشی نکنند.

,

حسینی گفت: عدم مدیریت جهادی، عدم توجه به منابع داخلی، جلوگیری نکردن از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی و کم توجهی به تولیدات داخلی و رفاه طلبی از عوامل مهم ناکارآمدی و عدم تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و هست و اگر این موارد رفع شود بسیاری از مشکلات اقتصادی و اشتغال و تولید حل خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه