اخبار داغ

توسط مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی انجام شد؛

استفاده از 219 میلیون دوز واکسن طیور در قزوین

استفاده از 219 میلیون دوز واکسن طیور در قزوین
توسط مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی 219 میلیون دوز واکسن طیور در قزوین مورد استفاده قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر وحید ابراهیم نژاد حمیدی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: واکسیناسیون به موقع، رعایت ضوابط بهداشتی - قرنطینه ای ومدیریت مناسب در طی دوره پرورش، نقش عمده ای در کنترل بیماری‌های طیور دارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی گفت: با نظارت اداره کل دامپزشکی استان قزوین در جمعیت طیور صنعتی و بومی استان بیش از 219 میلیون دوز واکسن جهت پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در سال 95 توزیع و مصرف شد.

این مسئول افزود: از این میزان واکسن‌های گروه پیشگیری از بیماری نیوکاسل با 135 میلیون دوز و واکسن‌های گروه پیشگیری از بیماری برونشیت عفونی با 56 میلیون دوز بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. 

وی تصریح کرد: تنظیم برنامه واکسیناسیون واحدها براساس شرایط بهداشتی- قرنطینه ای و مستندات پاراکلینیک، نظارت دقیق بر فرایند اجرای واکسیناسیون در ایمن سازی مناسب جمعیت طیور اهمیت اساسی دارد و رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای، مدیریت مناسب پرورش از نظر کیفیت جوجه وارده، تهویه، نور، دما و کنترل استرس های محیطی نظیر حمل و نقل و سرما، حائز اهمیت است. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه