اخبار داغ

گردشگری معنوی؛

امامزاده محمد ؛ زیارتگاهی در بافت تاریخی شهر کرمان +تصاویر

امامزاده محمد ؛ زیارتگاهی در بافت تاریخی شهر کرمان +تصاویر
آستان مقدس امامزاده محمد بن احمد بن ابراهیم المجاب در محله شاهزاده محمد فعلی، خیابان ۱۷شهریور چهارراه بهار واقع شده است که مورد احترام و تقدیس مردم شهرستان کرمان است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کرمان۱۴۰۰ ؛ آستان مقدس امامزاده محمد بن احمد بن ابراهیم المجاب در محله شاهزاده محمد فعلی، خیابان ۱۷شهریور چهارراه  بهار واقع شده است که مورد احترام و تقدیس مردم شهرستان کرمان است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرمان۱۴۰۰,  ؛ آستان مقدس امامزاده محمد بن احمد بن ابراهیم المجاب در محله شاهزاده محمد فعلی، خیابان ۱۷شهریور چهارراه  بهار واقع شده است که مورد احترام و تقدیس مردم شهرستان کرمان است .,

, , ,

در هر سال جماعت بسیاری از شهرهای دور و نزدیک از نقاط مختلف کشور به پابوس آن حضرت شرفیاب می شوند، کرامات و لطف های بی پایان آن حضرت به اهالی محل و زوار محترمش که برای رفع گرفتاریها و شفاء مریض ها و... به محضرش می آیند.

,

امامزاده محمد ملقب به شاهزاده محمد از سادات جلیل‌القدر و عظیم‌الشأن جد سادات موسوی کرمان، شیراز، خوزستان، کربلا  و کوفه هستند.

,

در عین حال حضرت آیت الله العظمی مرحوم مرعشی نجفی (رحمه الله علیه) درستی نسب امام زاده را به حضرت امام موسی بن جعفر (علیه السّلام) را مورد تأیید قرار داده اند و نسخه هایی از این شجره نامه در کتابخانه های نجف وجود داشته است.

,

, , ,

امام زاده محمد با توجه به اینکه ۲ واسطه بیشتر تا امام معصوم ندارد و طبق اعتقاد اهالی محل و زائرین ، دارای کرامات و معجزات فوقق العاده ای است.

,

تاریخچه بنای آستان مقدس امامزاده محمد(ع) متعلق به اواسط دوره صفویه است، این بنا به صورت مستطیل و به ابعاد۲۲*۲۵ متر ساخته شده که دارای سه ایوان، گنبد،رواق، صحن و ضریحه است .

,

, , ,

درب اصلی بقعه امامزاده محمد از ایوان شرقی باز می‌شود که آینه‌کاری‌های زیبایی دارد و نمای گنبد هم با کاشی های معرق فیروزه ای تزئین شده است و در زیر گنبد و وسط اتاق، مرقد امامزاده قرار دارد و در ایوان زیبا و سرسبز این بقعه حوض‌های بزرگی است که مملو از ماهی‌های قرمز کوچک است و علاوه بر این فضای ملکوتی و معنوی ، دارای فضای سبز با درختان سرو و کاج و چمن کاری می باشد .

,

این مکان مذهبی  مشتاقان زیادی را هر روزه به خصوص ایام عید نوروز  و روزهای پنجشنبه و جمعه به خود جلب کرده  وازخصوصیات این مکان متبرکه طبیعت و آب و هوای بسیار زیبا و جالب به خصوص در فصل زمستان و بهار است و امکانات رفاهی همچون زائرسرا، کشتارگاه،  فروشگاه مواد غذایی در این مکان قرار دارد که زائرین می توانند استفاده کنند.

,

, , ,

گفتنی است امامزاده محمد شهر کرمان یکی از مراکز اصلی برگزاری آیین‌های و مجلس مذهبی در کرمان است که در این مکان نماز جماعت ، محافل قرآنی و ادعیه های مختلف برپا می شوند و هم اکنون در ایام نوروز مردم استان کرمان و مهمان های نوروزی از این فضای معنوی استفاده می کنند  .

,

, , ,

, , ,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه