اخبار داغ

یادداشت؛

لزوم کنترل بیشتر گمرکات کشور در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

لزوم کنترل بیشتر گمرکات کشور در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی
حجم انبوه کالاهای قاچاقی کشور که با ظاهری قانونی وارد کشور می‌شوند؛ حفره‌های اقتصادی هستند که باید جلوی آنها با جدیت مسدود شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از درگزخبر، سال 96 در حالی به نام اقتصاد مقاومتی نامگذاری شد که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از حدود یک دهه قبل در بیاناتشان بر موضوع اقتصاد مقاومتی و تحقق عملی آن تاکید نموده بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , درگزخبر, ، سال 96 در حالی به نام اقتصاد مقاومتی نامگذاری شد که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از حدود یک دهه قبل در بیاناتشان بر موضوع اقتصاد مقاومتی و تحقق عملی آن تاکید نموده بودند.,

این تاکیدات مقام معظم رهبری بر دوری از وابستگی، اشتغالزایی، تولید و مقاومتی بودن اقتصاد کشور، نشان دهنده آن است که مشکل اساسی و مهم کشور اقتصاد است و باید اقدامات مهمی در این زمینه صورت گیرد.

,

بنابراین برای تحقق آن ملت ایران و در راس آن دولت باید در مقابل تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار و مشکلاتی که برای کشور ایجاد شده است مقابله کند و با اقدامات اساسی، گام‌های مهمی را در زمینه تولید و اشتغال برداشته شود که متاسفانه در عمر چهار ساله دولت یازدهم این تحرکات بسیار کمرنگ دیده می‌شود.

,

شعار سال 96 که با واژه اقتصاد مقاومتی مزیین شده است نشان دهنده آن است که دولت دغدغه اقتصاد مقاومتی را در سال 95 نداشته است؛ به طوری که امسال نیز دوباره بر آن تاکید شده است.

,

از این‌رو باید اقدامات مسئولان در تحقق شعار سال روشن و شفاف باشد و به طبع نیز دولت اعلام نماید در سال 95 چه اقدامات عملی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام داده است؛ و به سئوالات مربوط به آمار اشتغالزایی؛ راه‌اندازی تولیدی‌ها و کنترل مفاسد اقتصادی پاسخ دهد.

,

کاهش مفاسد اقتصادی در کنار اشتغال و تولید نقش بسزایی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کند؛ اختلاص‌های کلان، رانت‌خواری که در چند سال اخیر به واژه‌ای آشنا برای ملت ایران تبدیل شده است؛ جزیی از آنهاست.

,

حجم انبوه کالاهای قاچاقی کشور که با ظاهری قانونی وارد کشور می‌شوند از آن جمله است؛ چرا که نمی‌توان گفت این کالاها به صورت غیرقانونی از مرزها وارد کشور شده‌اند بلکه ورود این کالاها از ورودی‌های قانونی نظیر گمرکات کشور انجام می‌شود که نشان دهنده آن است که ساختارهای نظارتی، بازرسی به درستی در این سازمان‌ها انجام نمی‌شود و تا زمانی که این حفره‌های اقتصادی در نظام اقتصادی کشور وجود داشته باشد؛ هر گونه برنامه اقتصادی مبتنی بر اقتصاد، شکست خواهد خورد.

,

بنابراین دولت جدید که در چند ماهه آینده با شعارهای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انتخاب و مستقر می‌شود باید در مرحله اول نسبت به برطرف نمودن این نقاط ضعف همت مظائف نشان دهد و در ثانی از شکست دولت یازدهم در عرصه اقتصاد مقاومتی پند گیرد و راه‌های شکست خورده را طی نکند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه