اخبار داغ

یادداشت/

انفجار تروریستی سن پترزبورگ یک بیدارباش برای "دوران جدید"

انفجار تروریستی سن پترزبورگ یک بیدارباش برای "دوران جدید"
امروز در دوران گذار هستیم؛ یعنی دورانی که حد فاصل عصر حکومتهای تکفیری و عصر ترور کور برای قدرتنمایی توسط آنها است(دوران جدید)، اما باید برای" دوران جدید "آماده شد، که این آمادگی، طرح و ابزار خاص خودش را میطلبد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زیتون در یادداشتی به قلم امیر رضا اسدی نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

انفجار تروریستی دیروز در سن پترزبورگ یک بیدارباش برای" دوران جدید" است! در شرایطی که شاهد زوال تدریجی گروه های تکفیری در منطقه هستیم و عن قریب شهرهای موصل و رقه از چنگال داعش آزاد خواهند شد، باید توجه بیشتری به دوران پسا حکومتی داعش و دیگر گروه های تکفیری داشته باشیم.

,

گروه هایی که با از دست دادن اراضی تحت تصرفشان به تدریج توان خود برای اجرای حکومت مدنظرشان را از دست داده و وارد فاز جدیدی خواهند شد که به مراتب می تواند از دوران اشغال اراضی و حکومت نیز برای منطقه و سایر مناطق دیگر، خطرسازتر باشد.

,

در دوران جدید که به تدریج شواهد بروز آن در حال نمایان شدن است،دستور کار تروریستها همان دستور"گرگ تنها"خواهد بود وقطعا شاهد عملیات هایی تروریستی در مناطق مختلف منطقه و جهان خواهیم بود تا این گروه ها ثابت کنند، هنوز زنده اند و ایدئولوژی آنها نیز هنوز ذی حیات است و در یک کلام هنوز هم توان مانور دادن دارند.

,

اگر تا پیش از این اغلب تکفیریها در مناطقی خاص به وسعت شامات و...  گرد هم آمده بودند و زیر پرچمی مشخص، میجنگیدند و یا به راحتی امکان شناسایی افراد مرتبط با این گروه ها از طریق اقدام آنها برای ورود به مناطق تحت اشغال تروریست ها برای سیستم های امنیتی میسر بود، اما در دوران جدید بحث متفاوت خواهد بود، فردی به" گرگ تنها "تبدیل شده و خودش را منفجر میکند و یا طرحی تروریستی را پیاده سازی میکند.

,

آنچه باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد،آن است که اگر تا امروز گروه های تکفیری تمام تلاش خود را برای جذب حداکثری و سرازیر کردن هم فکرانشان به مناطق تحت اشغال خویش میکردند و یا به دنبال طراحی عملیاتهایی برای افزایش وسعت اراضی تحت اشغالشان و یا حداقل حفظ قلمروشان میکردند، در دوران جدید و با از دست رفتن  اراضی تحت اشغالشان، به شدت به کار تبلیغاتی بویژه در فضای مجازی روی خواهند آورد تا برای پیاده سازی دستور" گرگ تنها"، نیرو و توان لازم را کسب کنند.

,

حال شرایط برای سیستم های امنیتی کمی دشوارتر میشود،برای اینکه تشخیص دهند؛"چه کسانی مخاطبان همیشگی پیام های تبلیغاتی اند و جذب این پیامها و افکار تکفیری شدند و همچنین قصد اجرای کدام عملیات تروریستی را دارند؟"

,

لاوروف  به بی ارتباطی عملیات نظامی روسها در سوریه و انفجار سن پترزبورگ اشاره کرده است، هرچند بخشی از صحبت های  وی را میتوانیم بر حسب وظیفه ای که دارد، قابل پیش بینی بدانیم اما بخش دیگرش نیز حقیقت دارد.

,

تکفیریها صرفا به دنبال انتقام از کشورهایی که خیلی جدی با آنها مبارزه کردند نیستند،هرچند در دوران گذار فعلی، این کشور ها در اولویت برای تروریستها قرار دارند اما در دوران جدید، بحث حداکثر عملیات و در هر جایی که امکانش باشد مطرح است.

,

هر چند امروزه در دوران گذار هستیم ؛یعنی دورانی که حد فاصل عصر حکومتهای تکفیری و عصر ترور کور برای قدرتنمایی توسط آنها است(دوران جدید)، اما باید برای" دوران جدید "آماده شد، که این امر آمادگی، طرح و ابزار خاص خودش را میطلبد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه