اخبار داغ

برای اولین بار در شمالغرب کشور؛

«گل محمدی» در شهرستان پارس آباد کشت شد + عکس

«گل محمدی» در شهرستان پارس آباد کشت شد + عکس
برای اولین بار، 30 هزار اصله نهال گل محمدی در مزرعه شرکت کشت و صنعت فردوس در شهرستان پارس آباد به زیر کشت رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، شرایط اقلیمی در پارس آباد مغان در این شهرستان مرزی سبب شده است که خاک این منطقه قابلیت روئیدن تمامی محصولات کشاورزی و باغی را داشته باشد و از این روست که از خاک این خطه بعنوان طلای زرخیز نام می برند. امسال مسوولان شهرستان پارس آباد با در نظر گرفتن شعار سال بر کشت محصولاتی که منجر به اشتغالزایی بیشتر شود تاکید دارند بر همین اساس است که یکی از اقدامات انجام شده در این زمینه کاشت گل محمدی برای اولین بار در منطقه در زمینی به مساحت 5 هکتار است که زمینه اشتغالزایی چندین بیکار را فراهم کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آران مغان,

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت فردوس در این زمینه گفت: تعداد نهال گل محمدی که برای اولین بار در زمین های کشت و صنعت فردوس کشت می شود بیش از 30 هزار نهال بوده که در طول سال برای بیش از دو هزارو 300 نفر فرصت شغلی ایجاد می کند.

,

"اندیشه" افزود: امیدواریم با توجه به بازدهی خوبی که کشت گل محمدی دارد بتوانیم شاهد دگرگونی در کشاورزی شهرستان بوده و ضمن تولید این محصول با بکارگیری نیروی کار فصلی زمینه اشتغال را در برداشت و در صورت ایجاد تمهیدات لازم نیروی کار را در صنایع فراوری و تبدیلی مورد استفاده قرار دهیم.

,

فرماندار شهرستان پارس آباد نیز با ابراز خرسندی از کشت گل محمدی برای اولین بار در این منطقه مرزی اظهار کرد: مجتمع کشت و صنعت فردوس در زمینه کشت گیاهان دارویی از سال گذشته فعالیتهای خوبی را شروع کرده است که هم در ایجاد اشتغال مولد و پایدار و هم الگوی کشت مناسبی برای سایر کشاورزان منطقه حائز اهمیت است.

,

اکبر صمدی با بیان اینکه گل محمدی جزء محصولات کشاورزی با نیاز آبی کم است، گفت: یکی از هسته های کلیدی سند تدبیر و توسعه شهرستان پارس آباد ترویج محصولات کشاورزی با نیاز آبی کم همچون زعفران و گل محمدی است که در سالهای اخیر شاهد افزایش کشت این محصولات در سطح شهرستان پارس آباد هستیم که این نشان از توجه مسئولین به این امر است.

,

محصول عمده گل محمدی، گلاب، اسانس و گلبرگ خشک می‌باشد، که از آنها در صنایع دارویی، عطرسازی، فراورده‌های بهداشتی و آرایشی و صنایع غذایی استفاده می‌شود. مصارف دارویی آن بیشتر در درمان دردهای رماتیسمی، قلبی، تقویت اعصاب و معده و رفع بعضی از سردردها بوده و در تهیه شربت مربا و در صنایع شیرینی سازی و تهیه بستنی نیز استفاده می‌شود.

,

عنبر گل به عنوان یکی از فراورده‌های صنعت گلابگیری، مایع سیاهی است که در پایان عملیات تقطیر همراه با تفاله گل‌ها در دیگ به جای می‌ماند و جهت درمان‌های عضلانی مناسب است. دم کرده گلبرگ‌های خشک شده اثر درمانی برای تقویت اعصاب، برطرف کردن بیماری‌های گلو و دهان است. در هندوستان موم گل محمدی، گل روغن و گل قند تهیه می‌شود.

,

به گزارش آران مغان، کشت و صنعت فردوس وابسته به بنیاد تعاون سپاه یکی از شرکت های بنام منطقه مغان و کشور محسوب می شود که سهم بسزایی در خصوص تولیدات کشاورزی، طیور، شیلات و دارویی از قبیل کشت برنج، پرورش ماهی، بوقلمون، گیاهان دارویی و ... دارد.

,

 

,

کشت گل محمدی در پارس آباد

, کشت گل محمدی در پارس آباد,

کشت گل محمدی در پارس آباد

, کشت گل محمدی در پارس آباد,

کشت گل محمدی در پارس آباد

, کشت گل محمدی در پارس آباد,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه