اخبار داغ

احمد نجفی مطرح کرد:

وزارت فرهنگ دولت یازدهم به جای فرهنگ به مسائل سیاسی پرداخته است/ سیاسی بودن نگاه برخی صنوف سینمایی به سینما

وزارت فرهنگ دولت یازدهم به جای فرهنگ به مسائل سیاسی پرداخته است/ سیاسی بودن نگاه برخی صنوف سینمایی به سینما
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در چهار سال اخیر وزرایی که در امر فرهنگ در وزارت ارشاد بودند بجای بحث فرهنگی به مسائل حاشیه‌ای وسیاسی پرداختند ومسئله فرهنگ را با سیاست ادغام کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد نجفی، بازیگر سینما وتلویزیون در گفتگو با صبح توس اظهار کرد: در سال‌های اخیر در کشور سیاست وارد کار  فرهنگی شده است که  بایستی این دواز هم جدا شوند بخصوص در امر سینما که  به وضوح شاهد حضور سیاست  هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح توس,

 

,

 وی با اشاره به این مطلب که  سینما، تجلی گاه فرهنگ در ایران  است و نباید با کار سیاسی یکی شود، ابراز داشت: نگاه  برخی صنوف سینمایی کشور به سینما بیشتر سیاسی بوده تا فرهنگی و ان یکی از آسیب‌های شدید در چند سال اخیر بوده است.

,

 

,

این مجری تلویزیون به عملکرد وزارت ارشاد در حوزه سینما اشاره و تصریح کرد: در چهار سال اخیر  وزرایی که در امر فرهنگ در وزارت ارشاد بودند بجای بحث فرهنگی  به مسائل حاشیه‌ای وسیاسی پرداختند ومسئله فرهنگ را با سیاست ادغام کردند.

,

 

,

نجفی تصریح کرد: دولت باید تصمیم بگیرد سینما در کشور هنر است یا صنعت؟؛ بایستی ابتدا  پایه اول در سینما تعریف شود تا وضعیت سینمای کشور بهتر شود.

,

 

,

این بازیگر سینما وتلویزیون با اشاره به اقتصادمقاومتی در سینما افزود: بحث اقتصاد مقاومتی در امر سینما با توجه به سرمایه گذاری و بازدهی انجام شده، نتوانسته  در کشور  به خوبی خود نمایی کند وجایگاهی در کشور داشته باشد.

,

 

,

وی تصریح کرد: باید دید  دربحث  اقتصاد مقاومتی در سینما تا امروز چه کارهایی شده است و چه نوع فیلم‌های توانسته‌ایم در این رابطه تولید کنیم.

,

 

,

این مجری تلویزیون در ادامه افزود: البته سینمای ما این پتانسیل را دارد که بتواند در این راه  قدم بگذارد؛ در سال گذشته ما چندین مورد کار خوب سینمایی با فروش خوب در کشور داشتیم که بایستی این امر روندی رو به جلو داشته باشد.

,

 

,

وجود کج فهمی‌ها و  سلیقه‌های متناقض عامل به بهم ریختگی فرهنگی 

,

 

,

نجفی با بیان این نکته که  وضعیت فعلی  اقتصادی  ایجاب می کند مسئولین تمام ظرفیت خودشان را بر روی این مسئله قرار دهند، در بخش دیگری از سخنان خود به معضلات موجود در فرهنگ اشاره و تاکید کرد:  کج فهمی‌ها و  سلیقه‌های یمتناقض در این عرصه وجود دارد که باعث به هم ریختگی در بحث فرهنگی کشور شده است که  باید دید هدف دولت در فرهنگ چگونه است و به کدام سمت و سو می‌رود، البته مسئولین نگاه مثبتی به این مسئله داشته‌اند؛ اما  هنوز جا برای  کار بسیار است.

,

 

,

مجری تلویزیون در ادامه مفهوم اقتصاد مقاومتی را مقاومت درون زا ونگاه  به درون خواند و اضافه کرد:  باید دید این نگاه در سینما چگونه محقق می‌شود و این‌کهآیا نگاه ایجاد شده در سینما باید کوتاه مدت باشد ویا این‌که برای آن چشم انداز دراز مدتی تعریف کنیم و این‌که باید بدانیم هدف کجاست.

,

 

,

وی در پایان رابطه با وضعیت بنیاد فارابی در سینما کشور گفت: مسئولین باید هرچه زودتر وضعیت این بنیاد را تعیین کنند و به این پرسش پاسخ گویند که آیا تنها با واگذاری برخی تجهیزات می‌شود بحث سینمایی در کشور را اداره کرد؟!.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه