اخبار داغ

با اعلام آخرین آمار مسافران نوروزی عتبات عنوان شد:

چهار میلیون و پانصد هزار ایرانی سال ۹۵ عازم عتبات شدند

چهار میلیون و پانصد هزار ایرانی سال ۹۵ عازم عتبات شدند
سرکنسول ایران در کربلا با اشاره به میزان عزیمت زائران ایرانی در طول سال ۹۵ گفت:‌ با احتساب حضور زائران در کاروان‌های زیارتی عتبات و حماسه ایام اربعین بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سال ۹۵ به زیارت عتبات عالیات رهسپار شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میرمسعود حسینیان درباره  آمار حضور زائران ایرانی در سال 95 و نوروز امسال اظهار کرد: بنا بر آمار سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا حدود  120 هزار زائر ایرانی در بازه زمانی 25 اسفند تا 15 فروردین به عتبات عالیات سفر کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: کاروان‌های آزاد نیز در این ایام به عتبات عالیات سفر کردند که بنابر تخمینها تعدادشان کمتر از آمار کاروانهای رسمی نبوده که بدین ترتیب شاهد حضور بیش از 250 هزار زائر ایرانی در عتبات بودیم که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

,

سرکنسول ایران در کربلا افزود: در طول سال 1395 نیز بیش از 19 هزار کاروان با ظرفیت بیشتر از 720 هزار نفر از طریق شرکت شمسا به عتبات عالیات سفر کردند؛ البته با احتساب کاروان‌های آزاد و حضور سه میلیونی ایرانی‌‌ها در راهپیمایی بزرگ اربعین می‌توانیم بگوییم که بیش از چهار میلیون و 500 هزار ایرانی در سال 95 زائر عتبات عالیات بودند.

,

حسینیان تصریح کرد: عرفه، محرم، اربعین، رجب، شعبان و تعطیلات نوروزی ایام پُر ترافیک و شلوغ ایرانی‌ها در عتبات عالیات بوده است؛ دهم فروردین امسال مصادف با اولین پنجشنبه ماه رجب یا همان لیلة الرغائب بود که در این شب نیز شاهد حضور میلیونی شیعیان ایرانی، عراقی، کویتی، بحرینی و سایر ملیت‌ها در عتبات مقدسه و خیابان‌های اطراف بودیم.

,

وی در ادامه با برشمردن برخی نکات مهم برای ایمنی زائران عتبات عالیات گفت: برای کودکان و کهن‌سالان از گردن‌آویز هویتی (اسم، آدرس و تلفن) استفاده شود تا در صورت مفقود شدن افراد، امکان ردیابی خانواده‌های آنها فراهم باشد.

,

سرکنسول ایران در کربلا تصریح کرد: لازم است تا زائران بر روی تمامی وسایل مثل ساک، چمدان، کوله پشتی،‌ گوشی تلفن همراه و ... برچسب هویتی نصب کنند تا در صورت مفقودی، اجناس به صاحبانش برگردانده شود.

,

به گفته حسینیان در جریان اربعین گذشته بیش از 140 ساک و چمدان مربوط به زائران ایرانی یافت شد اما به‌دلیل آنکه هیچ راه شناسایی وجود نداشت آنها در اختیار موسسه خیریه  قرار گرفته است.

,

وی اظهار کرد: لازم است زائران به قوانین کشور عراق احترام بگذارند و از آنها تخطی نکنند؛ این قوانین در حوزه‌هایی مثل ورود به عراق، اقامت، عدم همراه داشتن مواد غیر مجاز و ... است؛ از مردم می‌خواهیم در تعامل با مردم عراق و خادمان عتبات مقدسه به خوبی رفتار کنند و بدانند که هدف آنها خدمت به زائران است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه