اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی:

اثر هنرمند اراکی در مالکیت سازمان ملل قرار گرفت + عکس

اثر هنرمند اراکی در مالکیت سازمان ملل قرار گرفت + عکس
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: اثر قلم زنی استاد «محمدمهدی باباخانی» به علت ارزش هنری در مالکیت سازمان ملل متحد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: «سنگاب» نام اثر قلم‌زنی استاد «محمدمهدی باباخانی» است که به علت ارزش هنری در مالکیت سازمان ملل متحد است و در تالار ویژه این سازمان در ژنو سوئیس نگهداری می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

photo_2017-04-08_10-20-38

, photo_2017-04-08_10-20-38, photo_2017-04-08_10-20-38,

 

,

حسینی اظهار کرد: یک اثر فلزی است که بعد از سفالگری از کهن‌ترین رشته‌های هنرهای سنتی است.

,

 

,

وی ادامه داد: وجود نقوش اسلیمی و ختایی بر روی این اثر با دقت و ظرافت بسیار، خطاطی بسیار ظریف با شش سوره از قرآن کریم، بکارگیری خطوط ثلث و نستعلیق در یک اثر، حک یک بیت از اشعار حضرت حافظ (خیال روی تو در هر طریق همره ماست نسیم موی تو پیوند جان آگه ماست) از مهمترین دلایل انتخاب به عنوان اثر برتر است.

,

 

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به اینکه باباخانی متولد ۵۳ در شهر اراک است افزود: این هنرمند در سال ۸۳ از رئیس جمهور وقت لوح تقدیر دریافت کرد.

,

 

,

۱۷  هزار هنرمند صنایع دستی در استان مرکزی شناسایی شده اند و هشت هزار نفر کارت صنایع دستی دریافت کرده اند و از این تعداد چهار هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

,

 

,

انتهای پیام/صا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه