اخبار داغ

رئیس پارک علم وفناوری سمنان؛

حمایت از نخبگان و فناوران رویکرد جدید پارک علم و فناوری است

حمایت از نخبگان و فناوران رویکرد جدید پارک علم و فناوری است
سید محمد اسماعیل جلالی گفت: در نظر داریم در سال جدید از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی ، کسب و کارهای فناورانه خانگی و حضور نخبگان در جشنواره پارک علم و فناوری حمایت های ویژه ایی را صورت دهیم.و شاهد تعالی و تحولی بزرگ نه تنها در سطح استان بلکه درکل کشورباشیم و در سال 96با این رویکرد این پیام را محقق خواهیم کرد :«اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری علم وفناوری از استان سمنان؛ پارک علم و فناوری استان سمنان در شهریور ماه سال 1381 بر اساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی، همزمان با تبدیل یا ادغام سایر مراکز استانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، فعالیت خود را در راستای سیاست‌های برنامه توسعه سوم و ماموریت‌های جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور کار آمدتر شدن استان‌ها در انجام وظایف و ماموریت‌های خود در حوزه فناوری و نیز تقویت وظایف حمایتی از کارآفرینان، مبتکران، فناوران و استعداد‌های درخشان و ایجاد محیط‌‌های علمی و پویا برای تعامل فعال بین تحقیقات، صنعت و تجارت انجام گرفته است. پارک علم وفناوری استان این افتخار را دارد که در سه حوزه جدید فعالیت خود را بیش از پیش ادامه داده  و با توجه به جمعیت بارز علمی نخبگان موجود در سطح استان در سه حوزه شاخص دیگر ،ورود پیدا کند.سیدمحمد اسماعیل جلالی، رییس پارک علم و فناوری استان سمنان  در ادامه به معرفی شرح این فعالیت‌هادر این پارک پرداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرگزاری علم وفناوری از استان سمنان؛,

جلالی  در ادامه با معرفی فعالیت های جدید پارک تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان  با هدف ایجاد زمینه‌های لازم برای حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات فناورانه و فراهم‌سازی امکان استفاده از این تجهیزات در راه‌‌اندازی کسب و کارهای خانگی، از تجهیزات قادر به ایجاد کسب و کار فناورانه سهل‌الوصول خانگی با سرمایه‌گذاری کوچک و ارزش افزوده متوسط و بالا، تا سقف 400 میلیون ریال حمایت مالی به‌عمل می‌‌آورد.

,

دومین برنامه شاخص پارک در سال 1395، آغاز فعالیت برای حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی بود.  به‌منظورتحقق اهداف درنظرگرفته شده دربرنامه‌ی پنجم و ششم توسعه و سایر اسناد بالادستی و با هدف جهت‌‌دهی فعالیت‌‌های علمی و پژوهشی دانشگاهیان به سمت حل مشکلات حوزه فناوری و نوآوری، استفاده‌‌ی مناسب از ظرفیت دانش‌‌آموختگان مراکزعلمی و پژوهشی، به‌‌کارگیری و تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و دانشگاهی در راستای توسعه‌‌ی منطقه‌‌ای و ملی، به پایان‌نامه‌‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشگاه‌‌های کشور که موضوعات‌شان به تصویب کارگروه تخصصی پارک برسد، به ترتیب تا سقف 12 میلیون ریال و 35 میلیون ریال اعتبار حمایتی بلاعوض، اعطا می‌‌نماید.

,

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پیوند «آیین‌نامه اجرایی طرح حمایت از پایان‌نامه‌های کاربردی مقاطع کارشناسی‌‌ارشد و دکتری تخصصی»  جزییات این حمایت‌ها را ملاحظه فرمایند.

, «آیین‌نامه اجرایی طرح حمایت از پایان‌نامه‌های کاربردی مقاطع کارشناسی‌‌ارشد و دکتری تخصصی»,

سیدمحمد اسماعیل جلالی سومین فعالیت شاخص پارک علم وفناوری  در سال 1395 را برگزاری «دومین جشنواره هفته پژوهش و فناوری استان سمنان»(به نشانی تارنمای rtw95.sstp.ir) عنوان کرد و با نگاهی آماری به این جشنوارهگفت:جشنواره سال گذشته  به صورت متمرکز توسط پارک علم و فناوری استان سمنان و در پردیس شاهرود این پارک برگزار شد. این جشنواره شامل دو بخش رقابتی (مشتمل بر زیربخش‌های فناوران، ایده‌پردازان برتر و پژوهشگران) و بخش نمایشگاهی بود.

, rtw95.sstp.ir,

وی در ادامه  افزود: در این دوره از جشنواره که به صورت جامع در سطح استان سمنان و با حمایت استانداری سمنان برگزار شد،در بخش پژوهشگران حوزه‌ی صنعت 2 طرح، پژوهشگران دستگاه‌های اجرایی 11 طرح، پژوهشگران دانش‌آموز 70 طرح، معلمان پژوهشگر 45 طرح، دانشجویان پژوهشگر 10 طرح، پژوهشگران دانشگاه‌ها و موسسات 130 طرح، فناوران دستگاه‌های اجرایی 3 طرح، فناوران مستقل 2 طرح و فناوران دانشگاه‌ها و پارک‌ها و مراکز رشد نیز 26 طرح از طریق سامانه‌ی جشنواره به دبیرخانه‌ی «دومین جشنواره هفته پژوهش و فناوری استان سمنان» ارسال شد.

,

رییس پارک علم و فناوری استان  افزود: از لحاظ پراکندگی جغرافیایی متقاضیان شرکت در بخش رقابتی جشنواره 63 شرکت‌کننده از شاهرود، 38 شرکت‌کننده از سمنان، 14 شرکت‌کننده از دامغان، 2 شرکت‌کننده از مهدیشهر و 8 شرکت‌کننده از گرمسار بوده است. تعدادی از شرکت‌کنندگان نیز از شهرهای تهران، علی‌آباد کتول، ارومیه، آمل، بابل، درگز، قزوین، کرج، کلاته رودبار و نور فرم ثبت‌نام در جشنواره را ارسال کرده بودند که به دلیل غیر بومی بودن آن‌ها و مطابق شیوه‌نامه‌ی اجرایی جشنواره در بخش رقابتی شرکت داده نشدند.

,

وی در ادامه سخنانش فضای مسقف نمایشگاه جانبی جشنواره را 1500 متر مربع ذکر کرد و بیان داشت: فضای اختصاص یافته به غرفه‌ها در حدود 800 متر مربع و شامل 68 غرفه در سه سالن مجزا (سالن فناوران، سالن دستگاه‌های اجرایی و سالن سرمایه‌گذاران) بوده است.

,

جلالی افزود: بر اساس تقاضاهای واصله 36 غرفه نمایشگاه به پارک علم و فناوری استان سمنان، 12 غرفه به دستگاه‌های اجرایی استان، 7 غرفه به دانشگاه‌های استان، یک غرفه به پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، یک غرفه به مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی سمنان و یک غرفه به مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اختصاص یافت.

,

وی مهم‌ترین بخش نمایشگاه را بخش سرمایه‌گذاران عنوان کرد و گفت: 16 سرمایه‌گذار شامل بنیاد برکت، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه الکترونیک (صحا)، صندوق حمایت ازسرمایه‌گذاری زیست فناور، صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی کشور، صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری سلامت ثامن، صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری کریمه، فن‌بازار منطقه‌ای سمنان، تهران کبریا، شرکت سنجش فناوری خاورمیانه، شرکت توسعه تجارت بین‌الملل آویژه تدبیر، شرکت باریج اسانس کاشان، شرکت آویژه دانه، کاراپط آبراهامیان، دکتر عبدالرضا کامیاب (عضو هیات علمی دانشگاه میسوری آمریکا، سرمایه‌گذار در زمینه تغذیه دام و طیور)، انجمن خیرین توسعه علم و فناوری و خانه خیرین ایران (بخش سمنان) بخش سرمایه‌گذاران نمایشگاه حضور داشتند.

,

جلالی  اشاره کرد: واحدهای فناور حاضر در نمایشگاه و افرادی که موفق به حضور در نمایشگاه نشده بودند با سرمایه‌گذاران برای تامین منابع مالی طرح‌های مورد نیاز خود مذاکره کردند.

,

جلالی گفت: 9 کارگاه در حاشیه نمایشگاه برگزار شد. این کارگاه‌ها شامل توانمندی‌های صادراتی تولیدکنندگان و آشنایی تولیدکنندگان با مدل تجاریb to b، آشنایی با ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تسهیلات قابل اعطا به این شرکت‌ها، آشنایی با الزامات قانونی در تنظیم اسناد مالیاتی 2، لگو، آشنایی با قوانین کار و تامین اجتماعی، ارزش‌گذاری فناوری، خلاقیت-تکنیک نیم مغز و خلاقیت-تکنیک چالش تصویربوده است.

,

رییس پارک علم وفناوری استان در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان سمنان از پارک‌های علم و فناوری سطح یک کشور است و همواره تلاش دارد تا بستری مناسب را برای حمایت از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان سمنان فراهم آورد و امیدوار است که بتواند گام موثری در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف اقتصادی کشور بردارد.

,

انتهای خبر/ن.س

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه