اخبار داغ

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد:

اعتکاف فرصتی بی‌نظیر برای تفکر و تجدید نظر در سبک زندگی

اعتکاف فرصتی بی‌نظیر برای تفکر و تجدید نظر در سبک زندگی
معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت: ایام اعتکاف یکی از مراسم‌های معنوی و فرصت مناسب برای ترویج و گسترش دین و قوی کردن پایه‌های ایمان افراد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سعید کرمی، معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، درباره اهمیت و ضرورت حضور روحانیت در مراسم معنوی اعتکاف، گفت: اعتکاف فرصت مناسبی برای تفکر و تجدید نظر درباره چگونه زندگی کردن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: هر چه این خلوت و انس که همراه با معنویت است سبب افزایش ایمان افراد شود ما التزام و تقید اشخاص به قواعد و چارچوب‌هایی نظیر صداقت و پاکی را بیشتر شاهد خواهیم بود.

,

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: در مراسم‌های معنوی نظیر اعتکاف تلاش می‌شود که سبک زندگی اسلامی به معتکفان آموزش داده شود، وقتی در یک جامعه سبک زندگی بر مبنای فرهنگ ناب محمدی شکل گیرد شادابی و نشاط در آن موج می‌زند.

,

حجت‌الاسلام کرمی بیان داشت: امروز در محلاتی که مساجد آنها در زمینه سبک زندگی اسلامی قوی‌تر، پویاتر و اثرگذارتر عمل کردند به همان میزان آسیب‌های اجتماعی آنان در زمینه مسائلی نظیر روابط خانوادگی و همسران، اعتیاد، طلاق یا سایر مسائل کمتر بوده است.

,

وی اظهار داشت: وقتی ما در ایام اعتکاف جوان و نوجوان را با آموزه‌های دینی و سبک زندگی اسلامی مانوس کردیم به طور طبیعی یکی از استوانه‌های این سبک زندگی اقتصاد است.

,

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: وقتی ایمان وارد زندگی شد در اقتصاد صرفه‌جویی و رعایت حد و حدود شرعی نیز در نظر گرفته می‌شود، ربا و تعدی به حقوق اقتصادی دیگران کمتر و تاکید به مصرف بهینه بیشتر می‌شود، همه این موارد کمک می‌کند که شاخص‌های اقتصادی کشور مطلوب‌تر شده و ما به سمت اقتصاد درون‌زا حرکت کنیم.

,

حجت‌الاسلام کرمی درباره اثرات مثبت اعتکاف برای دور کردن نوجوانان و جوانان از مضرات شبکه‌های اجتماعی، گفت: هر چه از سوی دشمنان ترویج بی‌دینی و بی قیدی تلاش می‌شود ما باید به همان اندازه برای توسعه دین تمرکز کنیم.

,

وی افزود: ایام اعتکاف یکی از مراسم‌های معنوی و فرصت مناسب برای ترویج و گسترش دین و قوی کردن پایه‌های ایمان افراد است که می‌توان جوان یا نوجوان را به وسیله آن واکسینه کرد به شرط اینکه به بهانه آن بستر لازم برای حضور مستمر جوان و نوجوان در مساجد را فراهم آوریم.

,

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: اگر به وسیله اعتکاف جوان و نوجوان را پایبند مسجد کردیم تحت تربیت اسلامی قرار می‌گیرد بنابراین ما باید در این زمینه خدمات را گسترش دهیم.

,

حجت‌الاسلام کرمی گفت: امروز اعتکاف یکی از سنگرهای فرهنگی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب از رویش‌های انقلاب است، در این شرایط که هجمه‌های فرهنگی دشمن از همه طرف به سمت جوانان ما هجوم آورده اعتکاف می‌تواند جوان و نوجوان ما را با فضای معنوی و دینی مانوس کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه